Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

450 cdi muli

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
450 cdi muli
#1
 LAZY. 
Dopadło mojego smarka coś z czym nigdy nie miałem do czynienia i wiedza moja nie pozwala na samodzielne ustalenie usterki. Stało się to raczej nagle lub dzień wcześniej po prostu nie zauważyłem problemu. Jak jest silnik rozgrzany to trudniej to od ręki wyłapać.
Konkretnie to odczuwam zależność: Pedał gazu leciutko wduszony, auto rusza i w miarę płynnie biegi zmienia- nie idealnie ale zmienia. Pedał gazu mocniej wciśnięty to 1-2 ok, ale z 2-3 to piłuje dość długo na wysokich obrotach zanim wrzuci bieg. 3-4 już lepiej, 5 też jako tako. Normalnie to biegi od 1-5 zmieniał co 10km, a teraz zamiast przy 10km/h to zmieni przy 16km/h. Jak się nieco rozgrzeje to płynniej zmienia.
Kolejna rzecz którą wyłapałem to że silnik jest słaby i np. na 5 biegu wyciskam 80km/h i jakby mocy nie miał rozpędzić się bardziej. Normalnie to na 5 biegu bez problemu szedł setkę.


Myślałem że sprzęgło padło, ale jakoś mi objawy nie pasują do tego.

Jakieś pomysły co można by sprawdzić?
Adaptację skrzyni i sprzęgła zrobiłem. Żadnych błędów w silniku poza egr- ale z tym błędem śmigał bez problemu.


Sygnał czujnika przyspieszenia bocznego- nieznany kod usterki. Czy ten czujnik może takie zamulanie powodować?
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#2
 IRIAD 
A co na to twój chwalebny star diagnoza? ponoć taaki super? . Na moje doswiadczenie pęknieta sprężyna docisku sprzęgła ( jak nie szarpie przy ruszaniu)
 Odpowiedz
#3
 obwd-crash 
A jak obroty silnika w trakcie jazdy przy pedale na max wciśniętym ?
Miałem kiedyś coś takiego w 450 cdi z 2005, że żadna kontrolka się nie wyświetlała, przestał działać tempomat, obroty silnika w czasie jazdy to max nieznacznie ponad 3 tyś. 
Przy delikatnym operowaniu pedałem gazu zmieniał biegi do 6, no i osiągnięcie powyżej 100km/h to już problem.
Nie wiem czy były błędy, ale za radą filiproll przejrzana została wiązka idąca do silnika wybieraka skrzyni biegów. 
Problem ustąpił gdy dodatkowo wysuszone zostały wtyczki wchodzące do komputera silnika (tego na boku obudowy filtra powietrza) i dodatkowo oczyszczone wnętrze tych wtyczek oraz zabezpieczone preparatem przeciwko wilgoci. U mnie stan obudów wtyczek nie zapewniał szczelności i ochrony złącza przed wilgocią i zanieczyszczeniami Sad
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#4
 LAZY. 
(16.03.2019, 02:11)IRIAD napisał(a): A co na to twój chwalebny star diagnoza? ponoć  taaki super? . Na moje doswiadczenie pęknieta sprężyna docisku sprzęgła ( jak nie szarpie przy ruszaniu)

Widzę że szydzisz jak tylko możesz to ci napiszę  opisałem to we wcześniejszym poście lecz najwyraźniej tego nie zauważyłeś.


obwd-crash Wydaje mi się jak by silnik osiągał mniejsze obroty lub dostawał mniejszą dawkę paliwa.

Trudno to mi ocenić, lecz to co opisujesz nawet pasuje do tego co się dzieje.

Odłączę akumulator i zresetuję komputerki. SD i odczyt błędów.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#5
 Rumcajs 
(16.03.2019, 13:07)LAZY. napisał(a):
obwd-crash Wydaje mi się jak by silnik osiągał mniejsze obroty lub dostawał mniejszą dawkę paliwa.


Trudno to mi ocenić, lecz to co opisujesz nawet pasuje do tego co się dzieje.

Odłączę akumulator i zresetuję komputerki. SD i odczyt błędów.

LAZY, 

czy możesz napisać czym się skończył ten przypadek ?
Po tym, iż uczestniczysz intensywnie w "Spotkaniach Trójmiasto" i nie tylko, sądzę, że zakończyło się sukcesem, tylko na czym polegał ten sukces ??
Oczywiście moje zainteresowanie nie jest bezinteresowne, wynika ze zwykłego lenistwa, i niechęci do wyważania drzwi, które ktoś już kiedyś otworzył.
Od dwóch dni, mój Smark 450 , 0,8 CDI ma problem z przyspieszaniem, zmianą biegów i ogólnie, chłopak jest "wczorajszy", mocno zamulony.
Nie wiem, czy należy to wiązać ze zmianą warunków atmosferycznych i spadkiem temperatur w okolice zera czy też problemy wynikają z czegoś innego. Jest to pierwszy okres chłodów który przeżywamy wspólnie, Smark i Ja, znaczy się.
Objawy są w zasadzie takie jak opisałeś na początku swojego postu.  
Przy delikatnym naciśnięciu pedału gazu, jedzie zmienia biegi, no tylko jest "powolniak" niesamowity.
Wcześniej, kiedy chciałem ruszyć dynamiczniej, no bez przesady 237K km na karku, wciskałem pedał gazu głębiej i zmieniał biegi szybciej. 
Teraz jeżeli wcisnę pedał głębiej, w ogóle nie zmieni biegów, jeśli zmienię na tryb ręczny, nie pokaże strzałki do góry, ale jak go popchnę, to zmieni bieg na wyższy.
Kiedy odpuszczę trochę pedał gazu, zrozumie chłopak o co mnie chodzi i zacznie zmieniać biegi, no tyyyyyylko to tempo zmiany.
Żółw przy nim jawi się rakietą  Rolleyes

P.S. Nie podłączałem SD, ale też nie spodziewam się żadnych błędów.
 Odpowiedz
#6
 berthold61 
(15.03.2019, 23:09)LAZY. napisał(a): Dopadło mojego smarka coś z czym nigdy nie miałem do czynienia i wiedza moja nie pozwala na samodzielne ustalenie usterki. Stało się to raczej nagle lub dzień wcześniej po prostu nie zauważyłem problemu. Jak jest silnik rozgrzany to trudniej to od ręki wyłapać.
Konkretnie to odczuwam zależność: Pedał gazu leciutko wduszony, auto rusza i w miarę płynnie biegi zmienia- nie idealnie ale zmienia. Pedał gazu mocniej wciśnięty to 1-2 ok, ale z 2-3 to piłuje dość długo na wysokich obrotach zanim wrzuci bieg. 3-4 już lepiej, 5 też jako tako. Normalnie to biegi od 1-5 zmieniał co 10km, a teraz zamiast przy 10km/h to zmieni przy 16km/h. Jak się nieco rozgrzeje to płynniej zmienia.
Kolejna rzecz którą wyłapałem to że silnik jest słaby i np. na 5 biegu wyciskam 80km/h i jakby mocy nie miał rozpędzić się bardziej. Normalnie to na 5 biegu bez problemu szedł setkę.


Myślałem że sprzęgło padło, ale jakoś mi objawy nie pasują do tego.

Jakieś pomysły co można by sprawdzić?
Adaptację skrzyni i sprzęgła zrobiłem. Żadnych błędów w silniku poza egr- ale z tym błędem śmigał bez problemu.


Sygnał czujnika przyspieszenia bocznego- nieznany kod usterki. Czy ten czujnik może takie zamulanie powodować?

Czujnik przyspieszenia bocznego to nic innego jakbyś dostał w bok auta  crash data , da się skasować ?  więm że z tym trzeba gonić do elektronika na skasowanie , choć w fordie samemu to kiedyś skasowałem elmconfigiem .
a co do mocy to luknij czy ci przypadkiem nie wyskoczył czujnik temp z intercolera ten co załącza wiatrak bo ak wypadnie to zdupia całe ciśnienie i silnik muli.
 Odpowiedz
#7
 LAZY. 
Zdaje się, a po 4 latach pewności nie mam że był to dziurawy wężyk od wast gate turbiny lub urwany kabelek od spodu pompy CR. Raczej ta druga opcja.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#8
 Rumcajs 
(22.11.2023, 09:52)LAZY. napisał(a): Zdaje się, a po 4 latach pewności nie mam że był to dziurawy wężyk od wast gate turbiny lub urwany kabelek od spodu pompy CR. Raczej ta druga opcja.

No dobra, widzę, że forum Smarta cierpi na te same schorzenia co większość forów motoryzacyjnych.
Problem zostaje rozwiązany, tylko ten co rozwiązał ten problem nie był zamieścił info  co było, a po 4 latach .....

Smark jeździ tak jak opisywałem, póki nie wcisnę zbyt głęboko gazu, zmienia biegi, wolno bo wolno, ale zmienia. Jeśli się zapomnę albo chciałbym szybciej przyspieszyć odruchowo wcisnę pedał gazu głębiej, niestety obroty dojdą do maksa a biegu nie zmieni. Odpuszczenie gazu spowoduje zmianę biegu na wyższy .... i można jechać dalej. Zacząłem podejrzewać, że może pedał gazu źle działa, już nawet byłem bliski kupna, ale .....
Zimno, brak garażu, więc nie bardzo się chciało.
Wczoraj akurat wracałem z robótki kilkanaście km, SD była w bagażniku, samochód się zagrzał, więc się podłączyłem kompa i zacząłem diagnostykę.
Zgodnie z oczekiwaniami, ZERO błędów.
Jak już się podłączyłem, to postanowiłem posprawdzać co się da.
Zacząłem od pomiaru dwóch obwodów pedału gazu. Wartości zmieniają się płynnie, bez żadnych zacięć. Obydwa obwody zmieniają wartości w sposób bardzo zbliżony do siebie.  Dla mnie są w 100% Ok
Dalej pojechałem po różnych czujnikach których wartości można podejrzeć, wszystkie w porządku, wartości rozsądne, takie jakich można się było spodziewać.
Dojechałem do czujnika temperatury skrzyni biegów. Tutaj natknąłem się na coś czego się nie spodziewałem.

   
Biorąc pod uwagę wcześniej odczytaną wartość temperatury płynu chłodzącego na poziomie ok. 50 stopni C, spodziewałem się zbliżonej temperatury skrzyni biegów. 
-40,04*C, toż to nie jesteśmy na Syberii. Na zewnątrz tylko było ok. -2*C.
Podpowiedzi ze strony SD są dla  mnie oczywiste, albo czujnik albo wiązka. 
Mało tego, przechodząc do diagnozowania poprzez symptomy znalazłem problem "późnego przełączania biegów" gdzie jako potencjalna przyczynę podano również problem z tym czujnikiem. 
Przyznaję się, nie błysnąłem inteligencją, nie spojrzałem w SD do czego podłączony jest ten czujnik. Wyszedłem z założenia, że spokojnie namierzę to na schemacie sterownika silnika/skrzyni biegów.
Tutaj szarpnęło mną zdziwko na maksa. Do tego sterownika nie jest podłączony ten czujnik, a przynajmniej nie jest podłączony tam żaden czujnik opisany jako " czujnik temperatury skrzyni biegów".

Mam następujące pytania :
- czy ktoś spotkał się już z problemem z tym czujnikiem ?
- czy może ktoś wie do którego modułu podłączony jest ten czujnik ?

P.S. zanim wypisałem się w tym poście, starałem się przejrzeć forum pod kątem tego czujnika, ale też nie odniosłem sukcesu, stąd ten wpis i prośba.
 Odpowiedz
#9
 LAZY. 
Moja skrzynia nie ma tego czujnika, zazwyczaj byłby widoczny wkręcony w korpus skrzyni w dolnej części gdzie osiada olej.  W benzynie  taki czujnik widziałem. Skoro błędów pompy cr nie masz to zostaje wężyk od gruchy turbiny do korpusu.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#10
 Rumcajs 
(01.12.2023, 21:42)LAZY. napisał(a): Moja skrzynia nie ma tego czujnika, zazwyczaj byłby widoczny wkręcony w korpus skrzyni w dolnej części gdzie osiada olej.  W benzynie  taki czujnik widziałem.  Skoro błędów pompy cr nie masz to zostaje wężyk od gruchy turbiny do korpusu.

Turbinę wymieniłem na regenerowaną jakieś pół roku temu, wężyk sprawiał wrażenie też wymienionego przez tą firmę co robiła regenerację.
Poza tym, wydaje mnie się, że walnięty wężyk miałby wpływ na odczyt ciśnienia doładowania. Jak pisałem wcześniej, przeglądałem wszelkie wartości rzeczywiste które wpadły mnie w oko. Ciśnienie doładowania też i zachowywało się "rozsądnie" w stosunku do zmian obrotów "sieczkarni" trzy tłokowej. Beer

Ze względu na wspomniane warunki zewnętrzne , póki co nie badałem skrzyni pod kątem występowania rzeczonego czujnika.
Mozę w przyszłym tygodniu znajdę "wejście" na kanał w jakimś miejscu gdzie nie będzie wiatru i tego białego. Very happy
Nie omieszkam poinformować co dalej, bo mam chęć przywrócić Smarka do " żywotności "

PS. w innych pojazdach grupy MB w sytuacji kiedy jakiegoś "czujnika " nie ma spotykałem się z sytuacją, że SD pokazywała albo 99999 ( to przeważnie jednak w sytuacji kiedy czujnik był, tylko było brak odczytu wartości ) lub częściej SNV ( od niemieckiego skrótu - brak sygnału ) . Za małe mam doświadczenie w Smarcie, ale w tej sytuacji Lazy miałbym do Ciebie prośbę, masz SD czy możesz spróbować odczytać w jakimś cdi wartość tego czujnika. 
Czy też pokaże minus 40,04 przy jego ewentualnym braku ?
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  smart 450 cdi często przepalają się żarówki annika90 8 2.475 15.03.2024, 01:02
Ostatni post: raffa
  Wydech 450 0.8 CDI Grzesiek450cdi 3 624 29.07.2023, 09:09
Ostatni post: berthold61
  450 - diesel, Cdi wentylator intercoolera, intercooler, demontaż, ciągła praca, wyciek, dziura 78 62.817 06.06.2023, 07:32
Ostatni post: berthold61
  450 -Cdi świece żarowe, kontrolka,schemat kmalinek 171 112.527 29.06.2022, 17:21
Ostatni post: Wiesiek
  450 cdi - wszystkie kontrolki temp. sie włączyły stelea 2 1.231 15.07.2021, 15:52
Ostatni post: stelea
  450 cdi kopci na czarno, brak mocy na zimnym Slapi 15 4.848 03.03.2021, 15:14
Ostatni post: Vapor2005
  450 cdi Demontaż,montaż wtryskiwacza. wirdar 11 7.432 01.11.2020, 14:57
Ostatni post: maciekpkow
Wink smart 450 cdi - nie chce odpalić jak jest ciepły pc_bit 26 8.973 27.04.2020, 15:19
Ostatni post: sewcio
  450 CDI z 2000 nie idzie na pełnym gazie crzano 15 4.894 22.09.2019, 07:23
Ostatni post: crzano
  Smart 450 cdi. Wyciek z pompy paliwa. misiek1394 3 2.863 22.07.2019, 10:43
Ostatni post: All-capone



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu