Czujnik w IC od spodu?
Star diagnoza trójmiasto.
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
(08.06.2023, 13:02)LAZY. napisał(a): Czujnik w IC od spodu? Nie chciałem dziś przy święcie tam grzebać ale jutro wyciągam EGR intercooler to dokładnie sprawdzę gdzie i z czego ewentualnie ten podwójny kabelek a wychodzi z wiązki można powiedzieć razem z tym do EGR-a ale 30 cm i się kończy dynda sobie bez wtyczki ,urwany czy jakiś wolny nie wiem ale jutro się dowiem. ps ,z góry jak klapę zdejmiesz to zaraz z brzegu jak przy lewym kolanie że tak powiem tam gdzie wychodzi ten do egr
Ja tak czysto filozoficznie zacząłem się zastanawiać: czemu mając problemy z podawaniem kilowata na pierwszy ogień idzie EGR.
Ja mam EGR na miejscu i VMax 149 km/h. "Na moje" wychodzi też, że amputacja EGR jest eksperymentem, który działa lub nie - w zależności od szczęścia i talentu.Tak tylko podrzucam; szczególnie że samo usunięcie EGR nie zwiększa gwałtownie mocy ani momentu. (08.06.2023, 19:50)berthold61 napisał(a):(08.06.2023, 13:02)LAZY. napisał(a): Czujnik w IC od spodu? No i tak ,kabelek który dynda jest urwany z wtyczki od pompy wysokiego ciśnienia ta od spodu , turbina była zastana dopiero jak ją śrubokrętem rozruszałem i zaczęła syczeć znaczy się kręcić a zastana prawdopodobnie z braku sterowania turbiną bo w intercolerze od spodu lewej strony jest jakiś otwór o średnicy ok 15mm bez niczego ani korka nic tylko spokojny wylot to raz natomiast na samym intelcooleże przetarte 4 rowki więc spieprza ciśnienie nie dość że tymi wytarciami to jeszcze bardziej tym otworem niezaślepionym , zdziwiło nie natomiast samo sterowanie turbiną bo to sterowanie ciśnieniowe im większe ciśnienie tym bardziej się przestawia niby proste i skuteczne ale z drugiej strony 99 proc aut ma sterowanie podciśnieniowe ale z dwojga te wydaje się mniej kłopotliwe więc ok. (09.06.2023, 20:43)berthold61 napisał(a): No i tak ,kabelek który dynda jest urwany z wtyczki od pompy wysokiego ciśnienia ta od spodu , turbina była zastana dopiero jak ją śrubokrętem rozruszałem i zaczęła syczeć znaczy się kręcić a zastana prawdopodobnie z braku sterowania turbiną bo w intercolerze od spodu lewej strony jest jakiś otwór o średnicy ok 15mm bez niczego ani korka nic tylko spokojny wylot to raz natomiast na samym intelcooleże przetarte 4 rowki więc spieprza ciśnienie nie dość że tymi wytarciami to jeszcze bardziej tym otworem niezaślepionym , zdziwiło nie natomiast samo sterowanie turbiną bo to sterowanie ciśnieniowe im większe ciśnienie tym bardziej się przestawia niby proste i skuteczne ale z drugiej strony 99 proc aut ma sterowanie podciśnieniowe ale z dwojga te wydaje się mniej kłopotliwe więc ok. W otworze o średnicy 15 mm powinien siedzieć czujnik temperatury powietrza doładowanego, czyli na wylocie z IC do silnika. W moim 450 CDi z roku 2001 w/g schematów do tego czujnika dochodzą kable 0,5 mm2 w kolorach żółty i biały oczywiście zakończone odpowiednią wtyczką. Miałem ten czujnik parę razy w ręku, ale nie zwracałem specjalnie uwagi na kolory kabli, natomiast jeżeli dobrze pamiętam, to wychodzą one z okolic wiązki EGR-u (11.06.2023, 19:35)Rumcajs napisał(a):Tak zgadza się ,mnie to zbiło z tropu bo kabelek z wtyczką i czujnikiem wisiał podwieszony za coś i potem miałem kłopot bo zaślepiłem ten otwór a wtyczka dalej wisi i z tego co wydedukowałem to chyba załącza wentylator intercolera , natomiast ten kabelek co wychodzi blisko wiązki EGR to jest od czujnika na pompie wysokiego ciśnienia commonreil ona schowana za turbiną i wężykami `to już podłąćzyłem ,jutro testy czy turbo już pompuje prawidłowo natomiast czy warto podłączać czujnik temp ten od wentylatora ? tak na zdrowy rozum daje coś to chłodzenie intercollera ? bo jeśli tak to trzeba będzie się pobrudzić .(09.06.2023, 20:43)berthold61 napisał(a): No i tak ,kabelek który dynda jest urwany z wtyczki od pompy wysokiego ciśnienia ta od spodu , turbina była zastana dopiero jak ją śrubokrętem rozruszałem i zaczęła syczeć znaczy się kręcić a zastana prawdopodobnie z braku sterowania turbiną bo w intercolerze od spodu lewej strony jest jakiś otwór o średnicy ok 15mm bez niczego ani korka nic tylko spokojny wylot to raz natomiast na samym intelcooleże przetarte 4 rowki więc spieprza ciśnienie nie dość że tymi wytarciami to jeszcze bardziej tym otworem niezaślepionym , zdziwiło nie natomiast samo sterowanie turbiną bo to sterowanie ciśnieniowe im większe ciśnienie tym bardziej się przestawia niby proste i skuteczne ale z drugiej strony 99 proc aut ma sterowanie podciśnieniowe ale z dwojga te wydaje się mniej kłopotliwe więc ok. |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|