Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450] ESP i jego odłączenie...

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450] ESP i jego odłączenie...
#1
 Gość 
Mam smarta z początku produkcji - 98 rok benz. (mk 1) Zwracam się z prośbą o pomoc w sprawie ESP (jeśli to się w ogóle nazywa ESPSmile ) Wczoraj gdy spadło troche śniegu chciałem sprawdzić jak smart zachowuje sie w takich warunkach (ponieważ mam go od niedawna) Ku mojemu zdziwieniu okazało się że smart "jako takiego" ESP nie ma, tylko posiada coś w rodzaju "asystenta ruszania". Rozglądając się po różnych stronach napotkałem to: link
Czy to "coś" odpowiada też za "asystenta ruszania" czy tylko za samo ESP? Jeśli tylko za ESP prosiłbym o pomoc w zlokalizowaniu "tego czegoś" co odpowiada za "asystenta ruszania" Smile

PS: W dużej części licze na pomoc guru smartów - pana All-capone Smile
 Odpowiedz
#2
 Gość 
O ile mi wiadomo smarty pierwszej edycji nie maja EPS tylko system ktory sie nazywa TrustPlus. Waflo kiedys podawal link do strony gdzie mozna kupic wtyczke ktora wylacza caly system trustplus.

Ale niech sie wypowie jakis specjalista Smile
 Odpowiedz
#3
 Gość 
link coś znalazłem, szkoda tylko że nie znam niemieckiego, zna ktoś? Smile Możliwe, że to właśnie to, ale teraz pytanie - skąd to wytrzasnąć? Smile
 Odpowiedz
#4
 waflo 
Jak pisal powyzej Alien podawalem niedawno linka do sklepu w UK ktory sprzedaje "wtyczke" wylaczajaca ten system w F2. Nie chce mi sie powielac postow...pisalem o tym nie dalej niz 2 tyg temu...
 Odpowiedz
#5
 Gość 
Fajnie... kupić wtyczke, założyć i cieszyć sie jazda bez Trust/Trust+ ale... czy trzeba to kupować? Zwykle takie operacje polegają na połączenu lub rozłączeniu pewnego obwodu. Więc idąc tym tropem trafiłem na coś takiego link tak więc można zaoszczędzić na wtyczce która kosztuje w granicach 100 zł Smile
 Odpowiedz
#6
 Gość 
ja nie mam ESP i jest bardzo niezadowolony z tego powodu , jezdzilem Sartem z ESP i jest o wiele bezpieczniej

a tyl naped potrafi platać figle...
 Odpowiedz
#7
 waflo 
Matekk oczywiscie, ze ta wtyczka po prostu "zwiera" odpowiednie piny...i nic wiecej. Mozna zaoszczedzic stowke i zrobic sobie zworke ze spinacza do papieru i tez bedzie dzialalo....no chyba, ze wiesz gdzie kupic wtyczki do portu ODB to mozna by rozpoczac wlasna produkcje ale podejrzewam, ze taka wtyczka nawet w PL bedzie kosztowala ponad 50zl.

Na upartego mozesz sobie podlutowac przelaczniczek do stykow 4 i 7 portu ODB i tez uzyskasz co chcesz....z tym ze jesli przelaczysz go podczas odpalonego silnika to sfajczysz sobie ECU i "zabawa" ta skonczy sie dosc kosztownie.

Kamil: kazdy Smart ma system kontroli trakcji (lepszy lub gorszy). Smart F2 MK1-MK3 maja prosty system Trust, ktory monitoruje obroty tylnych kol i w razie koniecznosci moze "odlaczyc" naped. MK4-MK6 maja Trust+ ktory procz samego odlaczenia napedu (uzywajac sprzegla) potrafi rowniez przyhamowac dane kolo, a dopiero MK7 ma prawdziwy ESP...czyli innymi slowy ESP montowany jest w F2 dopiero po roku 2003 w autkach z silnikiem 699ccm.
 Odpowiedz
#8
 All-capone 
haha ..guru...Smile dobre
ja więcej nie wiem niż wiem o smarcie.
waflo masz rozpiske bezpieczników ?
teoretycznie powinno zablokowac te funkcję , nie powodując błedów w edg , wyjęcie bezpiecznika zasilania ABS ale wtedy nie będzie tez i absu, jest ryzyko ze róznocześnie przestanie działać prędkościomierz , który zczytuje inf z cewki impulsatora abs przedniego prawego koła a gdyby to zakłóciło prace predkośc to edg nie pozwoli wrzyucic biegu co dzieje sie gdy chcemy ruszyc z odłączonym predkościomierzem , lecz nie sądze by predkościomierze zbierał inf za posrednictwem sterownika pompy abs ale już takie głupie rozwiązania widziałem ze nic mnie nie zdziwi, sprawdze to bo sam jestem ciekaw


Wszystkie wiadomości proszę kierować na  Brzostek911@o2.pl 
 Odpowiedz
#9
 waflo 
All-Capone rozpiske bezpiecznikow mozesz znalalezc np TUTAJ.

Za ABS odpowiada bezpieczniek numer 26, 7.5A i 27, 50A.
 Odpowiedz
#10
 Gość 
Wypróbowałem patent ze spinaczem, po odpaleniu silnika nic się nie zaczęło palić więc to już pewnego rodzaju sukces 8-) Jedyna rzecz która denerwuje to ciągle świecąca sie po zapaleniu samochodu kontrolka wykrzyknika w trójkącie. Teraz muszę tylko poczekać na troche śniegu i zobaczy się jak smart naprawde jeździ Smile
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu