IRIAD
Liczba postów: 137
Dołączył: Jun, 2017
Reputacja:
3
Imię: Andrzej
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Podkarpacie
smart fortwo 450 cdi, 2000
domowym sposobem bez minimum sprzętu nie upuścisz tyle ile trzeba, upuszczasz po stronie niskiego cisnienia po lewej stronie, w dziurze od halogena.
minimum sprzętu zamknie się w kosztach ok 250zł + swoja robocizna ( w tych kosztach wykonasz mini stację do odzysku i napełniania niestety "manualną ") jeśli masz kilka samochodów w domu to się zwróci w ciągu roku ( czynnik R134a w zeszłym kosztował 37zł/kg teraz 148zł/kg usługi chłodziarzy skoczą ok 300%)
mrklakier
Liczba postów: 45
Dołączył: Mar, 2016
Reputacja:
0
Imię: Andrzej
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Działdowo
smart fortwo 451 cdi, passion, 2010
mrklakier 20.05.2018, 18:44
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.05.2018, 18:57 przez mrklakier.)
maniek154
Liczba postów: 12
Dołączył: Dec, 2014
Reputacja:
0
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Stalowa Wola
smart fortwo 450 0,6
maniek154 08.06.2018, 13:53
witam mam problem z nadmuchem wentylatora, przy dłuższej pracy klimatyzacji spada siła nadmuchu z kratek, dopiero po wylaczeniu klimy i odczekaniu kilku minut wentylator znowu zaczyna działać poprawnie, dodam że przy ogrzewaniu wentylator działa poprawnie. Proszę o pomoc w tej sprawie .
obwd-crash
Liczba postów: 4.029
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 08.06.2018, 22:48
Może odgrzybiane parownika ?
Doraźnie co kilka-kilkanaście minut na klika minut wyłączyć klimę, by się "odmroziła"
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
sewcio
Liczba postów: 425
Dołączył: Mar, 2006
Reputacja:
1
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Sosnowiec
smart fortwo 450 cdi, passion, 2002
Nie odważyłem się do tej pory upuścić trochę czynnika z układu, ale zauważyłem ostatnio, jak coś robiłem przy radiu i miałem włączoną klimę, że po około 5 min. przestała pracować z przerwami, tylko zaczęła pracować jednostajnie, bez żadnej przerwy. Na zewnątrz było 26 stopni, a klima chłodziła bardzo mocno, przy takiej jednostajnej pracy na postoju. Natomiast w czasie jazdy nadal jest bez zmian - klima bardzo mocno obciąża silnik jak się załącza, np. jak się załączy podczas spokojnego przyspieszania przy około 40km/h, to zamula tak, że samochód ledwie przyspiesza... Przy większych prędkościach jest dużo lepiej. Od dwóch tygodni mam jeszcze drugiego Smarta, ale CDI i w nim klima działa super i co ciekawe zupełnie nie ma różnicy dla przyspieszania, czy ona działa, czy nie... Benzyniaka będę sprzedawał w najbliższym czasie i chciałbym, żeby ktoś był zadowolony z samochodu, który ode mnie kupi. Nie mam w zwyczaju wciskania ludziom bubli, w jakiejkolwiek miałoby to być materii...
Gapa.
Liczba postów: 1.574
Dołączył: Jan, 2014
Reputacja:
49
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Wejherowo
smart fortwo 451 cdi
Tak jest w moim 451 cdi na wolnych obrotach od 800 900 z klimatyzacją od 1100
sewcio
Liczba postów: 425
Dołączył: Mar, 2006
Reputacja:
1
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Sosnowiec
smart fortwo 450 cdi, passion, 2002
(24.07.2019, 13:09)Gapa. napisał(a): Tak jest w moim 451 cdi na wolnych obrotach od 800 900 z klimatyzacją od 1100
Nie rozumiem... Chodzi Ci o to, że bez klimy masz niższe obroty, a jak włączysz to rosną na minimum 1100 na wolnych? W czasie przyspieszania i jazdy odczuwasz coś?
U mnie najbardziej wkurzające jest to, że zamula podczas przyspieszania, za chwilę się sprężarka wyłącza i nagle samochód dostaje kopa, jak na nitro, bo gaz mam mocniej wciśnięty z oczywistego powodu, a potem znowu nie da się spokojnie jechać, bo co chwilę czuć kiedy sprężarka się rozłącza i załącza. Jakiś kosmos po prostu... Jeszcze w trasie, to pół biedy, chociaż też nie można spokojnie się rozpędzić do większej prędkości, bo co chwilę zamula, jak się sprężarka załącza...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.07.2019, 14:18 przez sewcio.)
wibi79
Liczba postów: 280
Dołączył: Apr, 2019
Reputacja:
14
Imię: Wojciech
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Będzin
smart fortwo 450 cdi
@sewcio,
Niewiarygodne! czy jesteś pewien, że pasek"klinowy" napędzający sprężarkę klimy może tak obciążyć silnik by spadała mu moc? Klima trochę obciąża silnik co objawia się minimalnie wyższym zużyciem paliwa ale nie wierzę, że jest to odczuwalne , może tylko być "słyszalne" jak procesor, by utrzymać założone obroty,zwiększa dawkę paliwa-głośniejsza praca silnika.
Gapa.
Liczba postów: 1.574
Dołączył: Jan, 2014
Reputacja:
49
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Wejherowo
smart fortwo 451 cdi
Czuć lekki spadek mocy z klimą
sewcio
Liczba postów: 425
Dołączył: Mar, 2006
Reputacja:
1
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Sosnowiec
smart fortwo 450 cdi, passion, 2002
(24.07.2019, 16:04)wibi79 napisał(a): @sewcio,
Niewiarygodne! czy jesteś pewien, że pasek"klinowy" napędzający sprężarkę klimy może tak obciążyć silnik by spadała mu moc? Klima trochę obciąża silnik co objawia się minimalnie wyższym zużyciem paliwa ale nie wierzę, że jest to odczuwalne , może tylko być "słyszalne" jak procesor, by utrzymać założone obroty,zwiększa dawkę paliwa-głośniejsza praca silnika.
To nie wiem już... Co sugerujesz? Za mocno napięty pasek? Jak Gizbern napiął za słabo, to mi spadł i go całego potargało..., a obciążenie wcześniej było chyba takie samo, jak po wymianie na nowy i mocniejszym napięciu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.07.2019, 23:24 przez sewcio.)
|