Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

450 - Klimatyzacja, czynnik, ilość, wkład filtrujący, zawór rozprężny, klima

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
450 - Klimatyzacja, czynnik, ilość, wkład filtrujący, zawór rozprężny, klima
 IRIAD 
domowym sposobem bez minimum sprzętu nie upuścisz tyle ile trzeba, upuszczasz po stronie niskiego cisnienia po lewej stronie, w dziurze od halogena.
minimum sprzętu zamknie się w kosztach ok 250zł + swoja robocizna ( w tych kosztach wykonasz mini stację do odzysku i napełniania niestety "manualną ") jeśli masz kilka samochodów w domu to się zwróci w ciągu roku ( czynnik R134a w zeszłym kosztował 37zł/kg teraz 148zł/kg usługi chłodziarzy skoczą ok 300%)
 Odpowiedz
 mrklakier 
A do 451 0,8 CDI ile czynnika i oleju.

http://motocor.pl/smart-ilosc-czynnika-w-klimatyzacji/
???
 Odpowiedz
 maniek154 
witam mam problem z nadmuchem wentylatora, przy dłuższej pracy klimatyzacji spada siła nadmuchu z kratek, dopiero po wylaczeniu klimy i odczekaniu kilku minut wentylator znowu zaczyna działać poprawnie, dodam że przy ogrzewaniu wentylator działa poprawnie. Proszę o pomoc w tej sprawie .
 Odpowiedz
 obwd-crash 
Może odgrzybiane parownika ? 
Doraźnie co kilka-kilkanaście minut na klika minut wyłączyć klimę, by się "odmroziła" Sad
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
 sewcio 
Nie odważyłem się do tej pory upuścić trochę czynnika z układu, ale zauważyłem ostatnio, jak coś robiłem przy radiu i miałem włączoną klimę, że po około 5 min. przestała pracować z przerwami, tylko zaczęła pracować jednostajnie, bez żadnej przerwy. Na zewnątrz było 26 stopni, a klima chłodziła bardzo mocno, przy takiej jednostajnej pracy na postoju. Natomiast w czasie jazdy nadal jest bez zmian - klima bardzo mocno obciąża silnik jak się załącza, np. jak się załączy podczas spokojnego przyspieszania przy około 40km/h, to zamula tak, że samochód ledwie przyspiesza... Przy większych prędkościach jest dużo lepiej. Od dwóch tygodni mam jeszcze drugiego Smarta, ale CDI i w nim klima działa super i co ciekawe zupełnie nie ma różnicy dla przyspieszania, czy ona działa, czy nie... Benzyniaka będę sprzedawał w najbliższym czasie i chciałbym, żeby ktoś był zadowolony z samochodu, który ode mnie kupi. Nie mam w zwyczaju wciskania ludziom bubli, w jakiejkolwiek miałoby to być materii...
 Odpowiedz
 Gapa. 
Tak jest w moim 451 cdi na wolnych obrotach od 800 900 z klimatyzacją od 1100
 Odpowiedz
 sewcio 
(24.07.2019, 13:09)Gapa. napisał(a): Tak jest w moim 451 cdi na wolnych obrotach od 800 900 z klimatyzacją od 1100

Nie rozumiem... Chodzi Ci o to, że bez klimy masz niższe obroty, a jak włączysz to rosną na minimum 1100 na wolnych? W czasie przyspieszania i jazdy odczuwasz coś?

U mnie najbardziej wkurzające jest to, że zamula podczas przyspieszania, za chwilę się sprężarka wyłącza i nagle samochód dostaje kopa, jak na nitro, bo gaz mam mocniej wciśnięty z oczywistego powodu, a potem znowu nie da się spokojnie jechać, bo co chwilę czuć kiedy sprężarka się rozłącza i załącza. Jakiś kosmos po prostu... Jeszcze w trasie, to pół biedy, chociaż też nie można spokojnie się rozpędzić do większej prędkości, bo co chwilę zamula, jak się sprężarka załącza...
 Odpowiedz
 wibi79 
@sewcio,
Niewiarygodne! czy jesteś pewien, że pasek"klinowy" napędzający sprężarkę klimy może tak obciążyć silnik by spadała mu moc? Klima trochę obciąża silnik co objawia się minimalnie wyższym zużyciem paliwa ale nie wierzę, że jest to odczuwalne , może tylko być "słyszalne" jak procesor, by utrzymać założone obroty,zwiększa dawkę paliwa-głośniejsza praca silnika.
 Odpowiedz
 Gapa. 
Czuć lekki spadek mocy z klimą
 Odpowiedz
 sewcio 
(24.07.2019, 16:04)wibi79 napisał(a): @sewcio,
Niewiarygodne! czy jesteś pewien, że pasek"klinowy" napędzający sprężarkę klimy może tak obciążyć silnik by spadała mu moc? Klima trochę obciąża silnik co objawia się minimalnie wyższym zużyciem paliwa ale nie wierzę, że jest to odczuwalne , może tylko być "słyszalne" jak procesor, by utrzymać założone obroty,zwiększa dawkę paliwa-głośniejsza praca silnika.

To nie wiem już... Co sugerujesz? Za mocno napięty pasek? Jak Gizbern napiął za słabo, to mi spadł i go całego potargało..., a obciążenie wcześniej było chyba takie samo, jak po wymianie na nowy i mocniejszym napięciu.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  450 klimatyzacja -montaż, montowanie klimatyzacji fortwo 99 wlosek1 21 12.776 09.06.2022, 18:33
Ostatni post: MARIO1976
  450 - zawór zwrotny odmy, odma, zaworek, rurka tomek_olo 74 47.429 29.01.2022, 18:30
Ostatni post: Pacific cdi
  Zawór, odpowietrzanie skrzyni korbowej LukasWesel86 0 1.580 29.06.2019, 08:12
Ostatni post: LukasWesel86
  Pilne:Nowy wkład turbosprężarki 0.6 leopardpl 6 3.825 31.03.2018, 22:51
Ostatni post: Jaro5
  Klima nie chłodzi na postoju w trakcie jazdy jest ok. denveco 20 34.868 13.09.2016, 06:39
Ostatni post: damiano.o
  450 Klimatyzacja - nadmuch maniek154 1 2.678 20.06.2016, 17:27
Ostatni post: maniek154
  Klimatyzacja - pierwsze sprawdzenie ruciu 2 4.712 01.09.2014, 13:07
Ostatni post: obwd-crash
  450 Extra wyjście i kostka - opcjonalny zawór elektromagnetyczny (solenoid ) Akusa 6 4.891 02.03.2014, 22:16
Ostatni post: Akusa
  [450] Ilość oleju w silniku KamiloVsky 2 8.208 27.12.2010, 22:48
Ostatni post: KamiloVsky
  Nastawnik recyrkulacji spalin: Zawór ściska plesniak 5 7.880 23.05.2010, 14:30
Ostatni post: plesniak



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu