(27.08.2015, 19:36)czeczot21 napisał(a): Rozwiązałem to następująco: rozebrałem obydwa liczniki i zamieniłem "cyferblaty" (bardzo łatwo idzie, a cyfry na nich są w tych samych miejscach). Dzięki temu miałem już gotowy licznik wyskalowany w kilometrach z jego oryginalną elektroniką (kompatybilną z oryginalnym bsi), lecz w dalszym ciągu z przebiegiem w milach. Jako że posiadam u siebie SD bez problemu przekodowałem wskazanie przebiegu na kilometry. Oczywiście mogłem pewnie u fachowców od cofania liczników dokodować bsi do europejskich zegarów, lub zegary do bsi, ale metoda którą zastosowałem była dla mnie prostsza, dostępna na miejscu i bezpłatna (do tego zachowałem oryginalny przebieg).
Reasumując wskazanie przebiegu bez problemu można przekodować z mil na kilometry (i odwrotnie) za pomocą SD. Zauważyłem że również można do zegarów dokodować obrotomierz. Innych rzeczy nie sprawdzałem bo robiłem to po pracy i już mi się nie chciało grzebać w ustawieniach zegarów, ale obiecuję że będę na bieżąco informował o moich zabawach SD w naszym Smarcie.
Szukam aktualnie rozwiązania podobnej sprawy. W przypadku przełożenia samej tarczy prędkościomierza ( "cyferblatu" ) i przekodowania wskazania przebiegu z mil na kilometry, pozostajemy z niewłaściwie wyskalowanym prędkościomierzem. Wskazania są zaniżone. Można to jakoś poprawić ?
Może podpowie mi ktoś, jak Smart 450 zachowa się po podmienieniu licznika na inny. Jaka jest procedura wymiany licznika dla auta z rynku GB na EU. Co trzeba zakodować i czym ?