Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450] Łożysko koła (piasta, koła) - manual

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450] Łożysko koła (piasta, koła) - manual
#1
 Gość 
Witam wszystkich.
Od miesiąca jestem szczęsliwym posiadaczem Smarta i ciesze sie, że jest tyle ludzi, którzy zdecydowali się na zakup tak fajnego autka.
Niestety mam problem z łozyskiem. Jak na razie nie moge go znaleźć w żadnym składzie z częściami zamiennymi, więc podejrzewam, że zostaje tylko serwis.
proszę o informacje jeżeli ktoś zmieniał łożysko ewentualnie cenę lub inne blizsze informacje.
Pozdrawiam


Manual wg Raffa

(05.05.2019, 12:34)raffa napisał(a): ...
Łożyska kół nie występują jako oddzielne elementy, wymienia się całe piasty. Nie trzeba wymieniać parami (znaczy można oddzielnie strona prawa - strona lewa).
Inne piasty są na przód, inne na tył.
Zamienniki są bez problemu dostępne w hurtowniach motoryzacyjnych. Poniżej przykłady i orientacyjne ceny na maj 2019:
Przód: FAG 713 6673 30, RUVILLE 8707, SKF VKBA 6624, OPTIMAL 401300, FEBI BILSTEIN 28230. Ceny od 160 do 330 PLN.  
Tył: FAG 713 6673 40, RUVILLE 8708, SKF VKBA 6625, OPTIMAL 401301, FEBI BILSTEIN 28314. Ceny od 195 do 370 PLN.
Oczywiście są i tańsze zamienniki, ale forumowicze i specjaliści polecają tych producentów.
Cen w SC nie sprawdzałem. Najbliżej mam do Sosnowca. I po kilkukrotnych kontaktach unikam.

Potrzebne narzędzia wg http://www.fq101.co.uk i zdrowego rozsądku:
Podnośnik, kobyłki, kliny pod koła.
Klucz dynamometryczny, długa przedłużka do nasadek.
Przód: klucz 15 mm do kół, klucz płaski 17 mm, nasadka 13 mm, nasadka torx E18, bit TX30, śrubokręt płaski / przebijak, nasadka torx E14, może być przydatny ściągacz do łożysk, jeśli jedna z bieżni zostanie na osi.
Tył: klucz 15 mm do kół, nasadka torx E16, klucz płaski 18 mm, nasadka dwunastokątna 21 mm - 13/16" - E26 (jeden z kolegów w tutejszym wątku podaje, że jednak 22 mm - 7/8" - E28), bit TX30, nasadka torx E14.

Momenty dokręcania wg http://www.fq101.co.uk:
Przód:
   śruba mocująca piastę do zawieszenia E14: 120 Nm.
   śruba mocująca tarczę hamulcowa TX30: 6.5 Nm.
   śruba mocująca zacisk hamulcowy to piasty E18: 115 Nm.
   śruba w zacisku hamulcowym 13mm: 32 Nm.
   śruby kół: 110 Nm.
Tył:
   śruby mocujące piastę E14: 65 Nm.
   śruba mocująca bęben hamulcowy TX30: 6.5 Nm.
   śruba mocująca półoś: 21 - 13/16 - E26: 30 Nm + 90°.
   śruby kół: 110 Nm.

Śruba mocująca piastę jest jednorazowa. Zestaw piasty zawiera taką śrubę w zestawie. Pojedyńcze śruby są dostępne np. na allegro za ok. 12 - 15 PLN + przesyłka. Jeśli ktoś jednak chciałby przyoszczędzić, to Anglicy w tutku do wymiany przedniej piasty piszą, że można ponownie wykorzystać tę samą śrubę dokręcając ją momentem 120 Nm i dociągając o 90°.

Będę wymieniał u siebie tylko przód (bo stamtąd dochodzi hałas), więc nie potwierdzę, jaki jest rozmiar śruby z tyłu.

Oryginalne tutki:
Przód: https://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fo...el-bearing
Tył: https://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fo...el-bearing
 Odpowiedz
#2
 prost13 
Znając serwis mercedesa to zaplacisz 100-150 zl za lozysko, jednak wymiany tam nie proponuje robic. Kiedys chcialem to zrobic w a-klasie i jak zaksrzyczeli 450 zl za wymiane, to oczywiscie zrezygnowalem, i u mechanika kolo mojego domu zaplacilem 120 zl. Więc proponuje za oryginalna czesc zaplacic a gdzie indziej zmienic. Very happy
 Odpowiedz
#3
 Gość 
wg moich informacji wymienia się cała piastę. Łożysko nie występuje w kataologu części zamiennych jako takie.
 Odpowiedz
#4
 prost13 
Powiedz jeszcze koledze ile trwa wymiana wg. norm mercedesa a kolega se pomnozy to razy stawke serwisu = 145,00 r-g.
 Odpowiedz
#5
 ABUK 
jakie to łożysko ???
 Odpowiedz
#6
 Gość 
Witam
Czy ktoś z was przerabiał już temat wymiany łożyska tylnego koła ? Czy wymianie podlega samo łożysko czy cała piasta ? Czy jeżeli łożysko to czy dostępne jest tylko w ASO czy uda mi sie kupić w zwykłym sklepie motoryzacyjnym jego odpowiednik Wink
 Odpowiedz
#7
 kmalinek 
Temat był juz poruszany z tego co pamiętam Smile Cena około 400zł i jest to element razem z piastą... Tylko ASO...
 Odpowiedz
#8
 All-capone 
nicht nain hilfe ajuta - kmalinek co ty za straszności rzeczesz ?
łożyska smartowe z piasta fucktycznie, lecz produkuje kilka firm SKF , KOYO, i OPTIMAL
ostatni najtanszy dostepny w duuuuuzyh hurtowniach gdzie drobni ciułacze zaopatrują sie w częsci więc szanujący sie motokiosk powinien mieć to w ofercie a cena juz nie taka straszna bo i za 250 złociszy widziałem .
,


Wszystkie wiadomości proszę kierować na  Brzostek911@o2.pl 
 Odpowiedz
#9
 Gość 
Mam pytanie czy kogoś próbował wymienić same łożyska kół przednich i tylnych np All ty chyba rozebrałeś każdego smarta jakiego miałeś, znasz może wymiary samych łożysk wew. i zew. bo wydaje mi się że można ograniczyć koszty wymiany? 8-)
 Odpowiedz
#10
 Gość 
Nie ma fizycznej moziwości wymiany łożyska w przedniej piaście. Zewnętrzna bieznia łożyska jest jednocześnie obracającą się piastą. Konstrukcje takie sa stosowane nie tylko w smarcie ale w większości wspólczesnych samochodów. Cena sprzed roku w ASO 303 pln. Wymiana: podnosnik, dwa klucze i pięć minut.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] Długość, rozstaw śrub, śruby koła, kół waflo 61 37.626 03.06.2019, 00:45
Ostatni post: rogra
  łożysko pstrokata 2 2.409 21.02.2016, 20:38
Ostatni post: psuwacz
  Ruchy pionowe koła kierownicy Belmont 2 2.796 28.04.2015, 12:22
Ostatni post: Belmont
  Koła fortwo 450 CDi - rok 2003 bodek1 6 3.793 30.03.2015, 22:48
Ostatni post: kuri3
  [450] stuki puki z przedniego koła garbaty 3 4.219 08.10.2013, 21:09
Ostatni post: garbaty
  Osłona zębatki ABS / czujnika ABS + szuranie po wymianie łożyska koła przód. Mlody 8 7.591 26.06.2013, 13:43
Ostatni post: Mlody
  myjnia i brudne koła amioz 8 4.627 28.08.2011, 09:53
Ostatni post: PremiumAD



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu