Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450] Padnięty kompresor klimatyzacji

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450] Padnięty kompresor klimatyzacji
#21
 antonib 
(13.05.2017, 11:16)denveco napisał(a): Witam. Jeszcze rok temu klima jako tako chodziła czyli w trakcie jazdy chłodziła na postoju nic. Sądziłem że to mało czynnika. Otanio zrobiło się zbyt ciepło i ją uruchomiłem jednak ciepło tk samo w środku jak i na zewnątrz auta. Zjechałem do warsztatu podłączyli wzysków, koniec końcu układ szczelny ccynnik nabity ale dalej nie chłodzi. Padł kmpresor. I czy do wymiany potrzeba jest znowu opuścić silnik jak do wymiany czego kolwiek innego czy jednak da się to bez opuszczania zrobić? Jakieśinne porady c do tej naprawy?


Napisz jaki Smart. W 451 z lat 07, 08 często przyczyną był czujnik temperatury. Miałem to w moim. Kupiłem używkę na Allegro za 100, godzina zabawy i wszystko było ok.
Przy okazji warto mieć klime włączoną cały rok - lepiej dla kompresora, a jak temp. Spadnie poniżej 4 to i tak się wyłączy.
Pozdrawiam
Antek


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
 Odpowiedz
#22
 denveco 
Termometr w aucie cały czas mi pokazuje średnio o 30 stopni więcej niż jest w rzeczywistości. To tym bardziej powinien klima powinna działać.
Druga kwestia to ktoś wcześniej pytał czy jak się włączy klimę (czyli zacznie się kręcić te drugie koło zaznaczone na fotce na zielono) to czy na osi tego koła kręci się też śruba. Otóż bez względu na to czy te drugie koło się kręci czy nie to ta śruba w osi sprężarki stoi w miejscu.
 Odpowiedz
#23
 obwd-crash 
(05.06.2017, 20:10)denveco napisał(a): Termometr w aucie cały czas mi pokazuje średnio o 30 stopni więcej niż jest w rzeczywistości. To tym bardziej powinien klima powinna działać.
Druga kwestia to ktoś wcześniej pytał czy jak się włączy klimę (czyli zacznie się kręcić te drugie koło zaznaczone na fotce na zielono) to czy na osi tego koła kręci się też śruba. Otóż bez względu na to czy te drugie koło się kręci czy nie to ta śruba w osi sprężarki stoi w miejscu.

Jak śruba stoi to znaczy że sprzegięłko nie przekazuje napędu na oś sprężarki.
Najprawdopodobniej sprzęgiełko sprężarki straciło połączenie z wałem - nie wiem czy tam jest klin, czy stożek czy też inne rozwiązanie.
Zdjąć prawe koło, nadkole, poluźnić pasek napędzający, kluczem złapać nakrętkę na osi sprężarki i próbować kręcić.
Będzie wiadomo czy sprężarka stanęła "dęba".
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#24
 denveco 
W ogóle nie słychać tego specyficznego kliknięcia jak to jest w przypadku działającej klimy gdy się włącza co jakiś czas. Najgorsze jest to że co by nie zrobić to trzeba silnik opuszcżać bo inaczej się nie dostanie do tej sprężarki.
 Odpowiedz
#25
 shagger 
Jak za malo czynnika lub czujnik na rurce za sprezarka padniety to klikniecia sprzegla nie bedzie.Zmostkuj przewody czujnika i wtedy na chwilke zalacz.Sprzeglo powinno zadzialac nawet zza malym cisnieniem.
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu