Gdy kręcę kierownica zbliżając się do oporów z prawej na lewą i z powrotem sprężyna przedniego amorka mi strzela.
Czy to znak że jest pęknięta?
jeśli nie to co to może być?
Czy to znak że jest pęknięta?
jeśli nie to co to może być?
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Gdy kręcę kierownica zbliżając się do oporów z prawej na lewą i z powrotem sprężyna przedniego amorka mi strzela.
Czy to znak że jest pęknięta? jeśli nie to co to może być?
Wygląda na pęknięta spreżynę. Jeśli auto było serwisowane w SC można spróbować zapytać o gwarancję, a raczej rękojmę. W pewnym okresie smart montował źle dobrane pary materiałów sprężyna-podkładka co powodowało powstawanie ogniska korozji i pękanie sprężyn. Naprawiano to w Niemczech nawet w starszych ale serwisowanych samochodach za darmo.
Pozdrawiam smart 452
Witam, pękła mi sprężyna na przodzie od strony kierowcy ( jedna obręcz, na górze) mam pytanie czy idzie to samemu wymienić w domowych warunkach ? A drugie pytanie to czemu wg tej instrukcji http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/for...oil-spring nie używają ściągacza do sprężyn ? Nie strzeli mi sprężyna jeśli ją wykręcę bez ściągacza ?
Czyli przed wykręceniem tej śruby w kielichu należy pierw ścisnąć sprężynę ściągaczem ? nie wiem czy się wykręci bo jest bardzo zardzewiałą ta śruba u mnie
y
te nakrętki odkręcasz i dwie na dole od zwrotnicy lub z cala zwrotnica na i wyciągasz cały mcperson dopiero wtedy jest kolejna nakrętka pod poduszka z lozyskiem oporowym pneumat i do dzieła te sprężyny to jak w dlugopisie hehe dasz rade bez żadnych sciągaczy sprezyn
Projekt PARASOL
była UMBRELLA jest FOX
Podepnę się pod ten wątek. Pękła mi prawa przednia sprężyna w 450 CDI Coupe, ale w serwisie gdzie bylem nie mieli w katalogu jaka ma być a druga sprawa jak się dostać do sprężyn, bo linku jaki jest tutaj podany jak rozebrać panele, już nic nie ma, w sensie 404. Ma ktoś gdzieś jakiś opis ?
najlepiej ze zdjęciami.
Ich odkręcenie to największa część roboty. Dobrze mieć klucz udarowy, taki jak do kół, i mocną nasadkę z pokrętką zawiasową, bo pionowo nie podejdzie. Następnie trzeba unieruchomić trzon amortyzatora, służy do tego specjalny przyrząd który można kupić w mesiu. Ja poradziłem sobie przy pomocy solidnego morsa i kawałka bardzo grubej tektury (ok. 3 do 4mm) aby zabezpieczyć trzon przed porysowaniem gładzi. W każdej drukarni dadzą Ci pasek tego materiału. Oczywiście WD40 na gwint i można rozpoczynać nierówną walkę. Do zmontowania tego wszystkiego z powrotem konieczne są ściągacze do sprężyn. Taki zestaw jak na zdjęciu nadaje się do zamontowania kompletu, do odkręcenia się nie nada.
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Poduszki amortyzatora Smart fortwo 450 | Kielb92 | 9 | 897 |
05.02.2024, 02:18 Ostatni post: raffa |
|
[450] Górne mocowanie amortyzatora? | garbaty | 8 | 7.066 |
26.03.2017, 07:28 Ostatni post: wojtek19xx |