Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

450 - Sprężarka, kompresor klimatyzacji

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
450 - Sprężarka, kompresor klimatyzacji
#11
 obwd-crash 
Pytanie do znawców tematu.
Czy sprężarka klimatyzacji pracuje cały czas czy załącza się co jakiś czas.
Przy okazji wymiany płynów ustrojowych w aucie zauważyłem, iż sprężarka włącza się co jakiś czas, dmuchawa przy chłodnicy chodzi cały czas.
W dwu autach które miałem sprężarka chodziła cały czas a w jednym co jakiś czas.
Jak jest w F2 450 cdi ?
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#12
 Gizbern 
Sprężarka chodzi jak ją włączysz, może się sama wyłączyć jak przekroczy temp., lub ciśnienie freonu. Dmuchawa intercoolera powinna włączyć się po nagrzaniu powietrza sprężanego przed turbo. Do sprawdzenia czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Awaria tego czujnika powoduje na stałe włączenie dmuchawy.
 Odpowiedz
#13
 obwd-crash 
(03.11.2013, 18:06)Gizbern napisał(a): Sprężarka chodzi jak ją włączysz, może się sama wyłączyć jak przekroczy temp., lub ciśnienie freonu. Dmuchawa intercoolera powinna włączyć się po nagrzaniu powietrza sprężanego przed turbo. Do sprawdzenia czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Awaria tego czujnika powoduje na stałe włączenie dmuchawy.

Nie chodziło mi o dmuchawę przy intercoolerze tylko przy chłodnicy cieczy i skraplaczu klimatyzacji - z przodu auta.
Z tego co wiem jak nie włączy się ta dmuchawa (nie zostanie podane napięcie na dmuchawę) to nie załączy się sprężarka klimatyzacji.
To co pisałem o drugim z aut w którym sprężarka się załączała co jakiś czas, to tak faktycznie było to rozwiązane przez producenta (duży silnik połączony z hydrokinetyczną skrzynia automatyczną nie skutkował odczuwalnym spadkiem mocy i obrotów po włączeniu sprężarki, gdzie przy małych silnikach jest to odczuwalne i w trakcie jazdy byłoby to ciągłe "poszarpywanie" co kilkanaście sekund).
Pytam, bo wcześniej nie zwracałem na to uwagi, a ostatnio zauważyłem jakby klimatyzacja nie działała, nie wiem czy np. nie przypchał się osuszacz lub zawór rozprężny. Przewody przy sprężarce w trakcie gdy się ona włączy mają właściwe temperatury - jeden robi się chłodny-zimny a drugi robi się ciepły a po wyłączeniu sprężarki za chwilę ten zimny wraca jakby do pierwotnej temperatury a ciepły stygnie.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#14
 sewcio 
Witajcie,
odświeżam temat, czy sprężarka powinna cały czas pracować, czy powinna co chwilę się wyłączać na chwilę? Jeśli ma pracować bez przerw, to dlaczego sama przerywa pracę co jakiś czas? Co mam posprawdzać? Co mogło się popsuć?
 Odpowiedz
#15
 obwd-crash 
Ostatnio trochę manualnie zgłębiłem temat.
Sprężarka pracuje cyklicznie gdy pierwszy raz wciśniemy przycisk włączający klimatyzację (świeci się jedna lampka), a gdy włączymy na drugi stopień (świecą się obydwie lampki) to pracuje cały czas.
Ale jest tu wyjątek - pracuje cały czas gdy jest prawidłowa ilość czynnika, gdy jest go za dużo to powinna pracować cyklicznie - presostat powinien rozłączać sprzęgło sprężarki do chwili aż ciśnienie w układzie spadnie do zalecanego poziomu..
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#16
 sewcio 
Co z tym zrobić??

Myślałem, że skoro robię klimę w warsztacie, który się tym zajmuje, to wszystko będzie ok... Fakt, że już minęło 2 lata, przynajmniej dobra strona w tym, że układ jest bardzo szczelny Smile

Sprawdziłem jeszcze dzisiaj i okazuje się, że na tzw. pierwszym biegu (jedna dioda zapalona) sprężarka również co jakiś czas się rozłącza, mam wręcz pewność, że dokładnie w takich samych odstępach, co na drugim biegu (2 diody zapalone). Wydaje mi się, że na obu chłodzi tak samo.
Co dalej?
 Odpowiedz
#17
 sewcio 
(24.05.2014, 10:36)obwd-crash napisał(a): Ale jest tu wyjątek - pracuje cały czas gdy jest prawidłowa ilość czynnika, gdy jest go za dużo to powinna pracować cyklicznie - presostat powinien rozłączać sprzęgło sprężarki do chwili aż ciśnienie w układzie spadnie do zalecanego poziomu..

Jaka jest prawidłowa ilość czynnika, żeby cały czas klima pracowała? Ja zrobiłem zgodnie z tabelką i przerywało, potem rozmawiałem z All'em i wtłoczyliśmy sporo mniej, ale niestety dalej pracuje cyklicznie... A kiedyś, jeszcze przed wymianą chłodnicy pracowała non-stop i super chłodziła...
 Odpowiedz
#18
 IRIAD 
czujnik oblodzenia w komorze parownika wywal lub zewrzyj i będzie OK!
 Odpowiedz
#19
 sewcio 
(01.05.2019, 20:50)IRIAD napisał(a): czujnik oblodzenia w komorze parownika wywal lub zewrzyj i będzie OK!

Jakieś zdjęcie możesz wstawić, w którym to jest miejscu?
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jakie śruby do napinacza paska klimatyzacji 0,7 61 KM? Pigmej 5 437 26.01.2024, 18:16
Ostatni post: raffa
  450 klimatyzacja -montaż, montowanie klimatyzacji fortwo 99 wlosek1 21 12.771 09.06.2022, 18:33
Ostatni post: MARIO1976
  Wysokie ciśnienie w klimatyzacji - problem pitors 8 4.270 05.08.2018, 16:26
Ostatni post: obwd-crash
  Czujnik na sprężarce klimatyzacji. terminux 4 3.506 14.04.2018, 18:44
Ostatni post: IRIAD
  Wrocław montaż klimatyzacji gdzie? sir_piotr 6 2.922 30.05.2017, 10:40
Ostatni post: sir_piotr
  450 - pasek, paska klimy, klimatyzacji Matibt 8 10.651 06.06.2014, 21:17
Ostatni post: dominikk
  Nawiew klimatyzacji zbyt słaby???? Arek 9 5.705 05.07.2013, 12:02
Ostatni post: Fireman
  450 - Filtr klimatyzacji, powietrza, wnętrza, przeciwpyłkowy 7 4.629 28.04.2006, 11:03
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu