Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

450 - świeca zapłonowa, problem ze świecą, wypalona, zalewa, mokra

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
450 - świeca zapłonowa, problem ze świecą, wypalona, zalewa, mokra
#21
 Gość 
No więc dzisiaj nic nie zrobiłem... Odkręciłem kilka śrub, jedna nie chciała się odkręcić to ją chciałem przewiercić, ale w końcu nie mogłem wytrzymać i potraktowałem ją szlifierką kątową, drugiej która jest z boku samochodu nawet nie ruszałem, ma za długi gwint, więc jutro jadę coś do niej dospawać i spróbować ją ruszyć, a jak to nic nie da wwiercę się w nią jakąś mniejszą i zrobię nowy mniejszy gwint na jakąś inną śrubkę... nie znam drugiego takiego samochodu w którym wymiana świec mogłaby przysporzyć tyle problemów Very happy Zrobię sobie też ten klucz link który jest na tej stronie bo bez niego też będzie ciężko i będąc dobrej myśli, jutro wszystko powinno być gotowe Very happy
 Odpowiedz
#22
 jaqub 
ktorych srub nie mogles odkrecic? tych od paneli czy od tej belki aluminiowej z tylu? mi od pneli poszly latwo, do aluminiowej belki kupilem, specjalnego torxa LUX PROFI za ponad 10pln (1szt) takiego w ksztalcie litery L bo sie balem ze sruby zepsuje...
dzis zdejmowalem panel drzwi (w cabrio FT) i ukrecilem taka mala srubke na TORXA od lusterka (na szczescie nie przeszkodzilo mi to w zdjeciu panela bo lusterko na jednej srubie slabo sie trzyma)... ogolnie strasznie zly jestem na jakosc elementow w sumie badz co badz DROGIM aucie... srubki sa ponizej krytyki.. jakby z plasteliny byly... dzis zacial sie zamek w drzwiach w pozycji otwartej i nie mozna bylo drzwi zamknac... myslalem ze urwala sie linka po rozmontowaniu calych drzwi okazalo sie na szczescie ze wystarczy zuzyc pol puszki WD40 i smiga jak trzeba... i tu od razu wszystkim radze mocno zamek wypsiukac zeby oszczedzic sobie klopotow!!!
 Odpowiedz
#23
 Gość 
Nie mogłem odkręcić 1 od belki a ta druga co dalej jej nie odkręciłem jest z boku samochodu przy tylnym zderzaku. A co do śrub to racja, wkładam klucz, kręcę, śruba w miejscu a główka się wyrobiła i można sobie kręcić... Mad
 Odpowiedz
#24
 waflo 
Chlopaki jakich wy narzedzi uzywacie ? Dobry zestaw TORXow + grzechotka i kazda srube odkreca sie bez problemu. Jesli stosujecie jakies torxy na srubowkret to sie nie dziwie. Warto czasem wydac troche grosze na zestaw kluczy i oszczedzic sobie wiele klopotow.

tutaj przykladowe TORXy

Matekk te swiece z gory to prosta sprawa. Nic nie trzeba odkrecac. Zdejmujesz fajki i juz mozna wykrecac swiece. To prawda, ze nie ma tam zbyt wiele miejsca, ale na klucz do swiec starczy, a wiecej przeciez nie potrzebujesz.
 Odpowiedz
#25
 Gość 
Waflo, co do zestawu jakiego używam to komplet bosch'a więc zły nie powinien być... U mnie może być trochę inaczej bo mój smart sobie trochę liczy bo to rok 98 więc śrubki mogły się już postarzeć.
 Odpowiedz
#26
 Gość 
u mnie wymiana trwala 15 min koszt 50 zl ale padl mi zawór :(
 Odpowiedz
#27
 waflo 
Matekk moj Smart jest z 99r i nie mialem zadnego problemu z rozkrecaniem. Co prawda raz polamalem raczke "walczac" z jedna duza sruba, ale "zjechanie" lebka sruby to calkiem inna sprawa....

Kamil jaki ty masz przebieg w swojej maszynie ? Czy to nie przypadkiem ty miales na liczniku ponad 120kkm ?
 Odpowiedz
#28
 Gość 
140 mialem na liczniku Smile ale jak mi sie sypnal jechalem powoli....a dziwne bylo to , kontrolka silnika zaswiecila i jezdzil normalnie , dopiero z czasem szarpal coraz mocniej....moze wczesniej jakas czujka sie skopala odpowiedzialna od dawkowania paliwa czy powietrza - temperatura byla za wysoka i wypalalo zawór no nie wiem...czy to od razu pada zawóR ?


przebieg 63 tys
 Odpowiedz
#29
 waflo 
Widzisz u mnie silnik sie posypal przy przebiegu 80kkm.

Pedzac 140km/h silnik pracowal pod maksymalnym obciazeniem wiec i temperatura w komorze spalania bliska byla maksimum. Do tego olej w paliwie dodatkowa podniosl temperature i dlugo na efekty nie trze bylo czekac.

Pisalem tutaj kiedys posta przestrzegajac przed maksymalnym obciazaniem silnikow ktore maja apetyt na olej...

Po zdjeciu glowicy przekonasz sie jakie sa zniczenia. Przy odrobinie szczescia naprawa nie bedzie kosztowna, a jesli miales pecha to twoj tlok moze wygladac tak:
http://myweb.tiscali.co.uk/waflo1/IMG_1923.JPG
[Ten tlok ze zdjecia spotkal sie z kawalkiem ciala obcego pochodzacego ze swiecy zaplonowej, efekt katastroficzny, praktycznie caly silnik do wymiany (w zasadzie to blok silnika) oraz tlok]
 Odpowiedz
#30
 jaqub 
ja torXy te mniejsze tez mam kozak... STANLEYe na wypasie... wiekszego do tych srub od belki nie mialem wiec musialem nabyc... ale te male srubki na torx sa beznadziejne...
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  450 0,6 T rozległy problem kontrolka oleju po uszczelnianu silnika Nietypowy Seba 5 4.742 14.04.2017, 15:13
Ostatni post: Gapa.
  450 cdi problem.Cieknie paliwo po tankowaniu do pełna,czy to normalne? wallace 3 3.226 27.02.2017, 18:37
Ostatni post: DJ123
  Smart 450 Problem z odpaleniem. Pomocy! miksell 53 28.185 09.03.2015, 22:01
Ostatni post: frygi
  [450] Problem po wymianie uszczelki pokrywy zaworów laurin 13 10.555 20.11.2012, 06:54
Ostatni post: ŁYSY13
  450 CDi - problem ze zmianą biegów na rozgrzanym silniku (spadek mocy) 6 8.230 22.01.2011, 15:06
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu