Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450] Tryb awaryjny w czasie jazdy

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450] Tryb awaryjny w czasie jazdy
#1
 TasiorD  
Cześć,

Mam problem z moim Smartem ForTwo 1999 z silnikiem 0.6l benzyna.
W czasie jazdy pojawia się pomarańczowa lampka trybu awaryjnego (co skutkuje brakiem mocy), wyłączenie i włączenie samochodu pozwala na kontynuowanie jazdy :(
Przeglądałam forum i problem turbiny i zasilanie - to nie to, gdyż u mnie problem występuje TYLKO podczas biegu jałowego czy hamowania silnikiem.

Problem pojawił się niedługo po wymianie czujnika wału (autko nie chciało zapalać i gasło całkowicie jak było lekko zagrzane) - raczej nie szukałbym tu problemu, a może się mylę.
Kiedy silnik jest obciążony w czasie normalnej jazdy - nie zdarza się nigdy. Ma pełną moc i turbina pracuje bez problemów. Kiedy włączona jest klimatyzacja (większe obciążenie silnika i obroty za biegu jałowym) - zdarza się sporadycznie, najczęściej podczas hamowania silnikiem z górki kiedy komputer zmienia bieg na niższy.
Czasem wystarczy uruchomić silnik, zaciągnąć ręczny poczekać chwilkę jak się zagrzeje - tryb awaryjny !!! :(
Najgorsze są skrzyżowania, czy światłą - bo nigdy nie wiem kiedy komputer przejdzie w tryb awaryjny.
Początkowo problem pojawiał się zawsze w okolicach 50-60km/h zdejmując nogę z pedału gazu, teraz bez znaczenia.
Jeszcze jedna rzecz - kiedy była jesień i zima (wszędzie wilgoć) - temat w zasadzie nie istniał od wiosny znów powrócił.

Sam komputer nie rejestruje tego błędu - podpięcie star diagnosis nic nie wykazuje.
Sprawdzana przepustnica, ABS, czujniki ABS na kołach, akumulator, nawet radio niestandardowe odłączyłem od instalacji elektrycznej - bo na pewno to coś z elektryką/elektroniką.
Czy to może być problem komputera ??


Miałby ktoś jakiś pomysł gdzie by szukać problemu ??
 Odpowiedz
#2
 LAZY. 
Witaj, nie wiedziałem że smart ma kontrolkę trybu awaryjnego na kokpicie Embaressed 


Która to kontrolka niby jest? Bo to ważne dość.


Skoro koronki abs były sprawdzone, a sd nic nie wykazuje to jakiś dziwny problem.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#3
 TasiorD  
(17.05.2018, 22:01)LAZY. napisał(a): Witaj, nie wiedziałem że smart ma kontrolkę trybu awaryjnego na kokpicie Embaressed 


Która to kontrolka niby jest? Bo to ważne dość.


Skoro koronki abs były sprawdzone, a sd nic nie wykazuje to jakiś dziwny problem.

Cześć,

Zaświeca się pomarańczowa kontrolka z wykrzyknikiem po lewej stronie zegarów.
Możliwe że źle ją zinterpretowałem - ale gdy się zaświeci naciśniecie pedału przyspieszenia - nic się nie dzieje.
I jak pisałem wczoraj padało mocno - nic się nie działo. Dziś już prawie ładnie i na 20km trasie .... ponad 7 razy :(

Dzięki za info.
 Odpowiedz
#4
 psuwacz 
Oj, trzeba sobie ściągnąć albo wyciągnąć z okładek instrukcję i poczytać - trójkąt się zapala jak wysiada kontrola trakcji, w szczególności ABS. Sam tryb awaryjny silnika, jak napisał Lazy nie objawia się w żaden sposób oprócz zalogowania błędu w ECU.
 Odpowiedz
#5
 Arczi100 
Obejrzałbym koronki ze szczególną uwagą tylne
 Odpowiedz
#6
 Stormy 
(18.05.2018, 20:09)Arczi100 napisał(a): Obejrzałbym koronki ze szczególną uwagą tylne

...prorok jaki, czy co?
Very happy
 Odpowiedz
#7
 TasiorD  
(18.05.2018, 20:09)Arczi100 napisał(a): Obejrzałbym koronki ze szczególną uwagą tylne

Jak ściągnę koła - da się je zobaczyć ??
Jeżeli całe a zabrudzone - czyścic czy wymieniać na nowe ??
 Odpowiedz
#8
 Stormy 
(18.05.2018, 21:14)TasiorD napisał(a):
(18.05.2018, 20:09)Arczi100 napisał(a): Obejrzałbym koronki ze szczególną uwagą tylne

Jak ściągnę koła - da się je zobaczyć ??
Jeżeli całe a zabrudzone - czyścic czy wymieniać na nowe ??

...najczęściej wygląda tak:
[Obrazek: index.php?act=attach&type=post&id=97269]

i wtedy bezapelacyjnie - wymieniać  Cool
 Odpowiedz
#9
 LAZY. 
Pierścienie, czujniki abs, ewentualnie elektronika w pompie abs.
Przyczyn może być kilka więc trzeba przejrzeć po kolei jak wyżej.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#10
 TasiorD  
Pościągałem dziś tylne koła i pierścienie wyglądają w bardzo dobrym stanie. Wyczyściłem je dodatkowo.
Połączenia do czujników nienaruszone, czyste i dobrze trzymają (nie ruszałem).

[Obrazek: jrxvt3.jpg]

W przednich kolach nie udało mi się dotrzeć do pierścieni - czujniki wyglądały OK.

Gdzieś na forum, wyczytałem że ktoś miał ten sam problem i wymiana czujnika przyspieszenia pomogła. Aczkolwiek czasem jest napisane że mowa o czujniku ABS a czasem czujnik położenia pojazdu - czy cały czas mowa o tym samym ??
https://www.evilution.co.uk/233

LAZY, pisałeś o elektronice w pompie ABS - gdzie to szukać ??

Problem pojawił się pierwszy raz po wymianie czujnika wału (także nie wiem w którym jest miejscu) - ale czy obok gdzieś nie biegnie wiązka z ABSu ??
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Gaśnie silnik podczas jazdy ? krzycho 27 15.209 08.12.2020, 08:53
Ostatni post: obwd-crash



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu