Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Ciężko skręca. Geometria.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Ciężko skręca. Geometria.
#1
 Damianonee 
Witajcie. Smart 450 0.7 Cabrio przebieg 100k km
Smart zjada opony i ciężko skręca opiszę problem.

Smarta kupiłem parę miesięcy temu.
Opony były zjechane od środka przednie naturalnie.
Drugi objawy strasznie duży opór przy skręcaniu podczas jazdy tzn Jak by bardzo napinała się kierownica i bardzo szybko odbija znów na prosto.
Byłem ustawić zbieżność niby jest ok Ale wydaję Mi się że koła nadal są trochę /---\ tak zamiast |---|  .
Czy da się ustawić kąt nachylenia kół? Podobno nie według mechaniką który robił zbieżność .
Co do skręcania na postoju jako tako idzie ja mogę żona ma problemy ale podczas jazdy nawet ja muszę dwoma rękami skręcać bo ciekzo Jak nie wiem.
Sprawdziłem krzyżak kolumny Auto podniesione kręci lekko ręcznie za koła też idzie lekko. Czuć tylko opór amortyzatora skrętu.
Łożyska amortyzatorów ok jednak wymienię.
Czy ten opór sekretu podczas jazdy może być efektem złej geometrii kół? Czy może Macie inne doświadczenia?? Dziękuję za każdą odpowiedź.
 Odpowiedz
#2
 Karter 
Cześć, kąta pochylenia. tak jak nadmienił mechanik nie ustawia się. Sprawdź może końcówki drążka? Może są zatarte? Na podnośniku jest ok bo wszystko jest rozluźnione ale jak postawisz na koła to już się wszystko napina.
 Odpowiedz
#3
 chris2 
Jak są niewłaściwe pochylenia kół przednich, to pokrzywione mogą być są zwrotnice.Miałem tak u siebie, w/g serwisu od zbieżności było niewłaściwe pochylenie, a z uwagi na to że wcześniej wymieniałem krzywy wachacz,wymieniłem też zwrotnicę i już były odpowiednie kąty pochylenia koła.Zwrotnica w 450 to są dwie wytłoczki z blachy stalowej skręcone ze sobą,uderzenie bokiem koła np. w krawężnik może spowodować ich odkształcenie i zmianę kątów pochylenia.
 Odpowiedz
#4
 kamyk 
Niestety, ale w Smarcie zakres regulacji jest bardzo ograniczony - piszę tutaj o 451 - nie wiem jak jest w 450, ale zapewne podobnie. Podobno regulacja to tylko kręcenie śrubami od końcówek drążków - czy tak faktycznie?. Ostatnio podczas różnych prac przy moim Smarcie była ustawiana zbieżność aż 3 razy!
A o do pochylenia kół to rysując  /---\ miałeś na myśli zbieżność kół czy kąt PK - czyli to co narysowałeś patrząc od przodu auta czy z góry? Sumaryczna zbieżność (patrząc na koła z góry) powinna być w granicach 0°28' do +0°46' w każdym razie w moim wypadku tak jest podane na wydruku.A więc koła minimalnie do środka - ale chyba nie do zauważenia "na oko".
Czyli patrząc od przodu auta koła powinny być minimalnie \---/ (czyli patrzeć z przodu na auto) - kąt PK
Natomiast patrząc od góry na auto w kierunku jazdy lekko tak /---\ (góra to kieruek jazdy) - zbieżność.
Chyba się nie pomyliłem Smile
Natomiast ten kąt PK (to pochylenie patrząc od przodu auta) chyba jest nie regulowalny i powinien zawierać się w przedziale -0°11' do +0°49' choć u mnie na wydruku nie jest w kolorze szarym tak jak kąt WSZ (wyprzedzenia kąta zwrotnicy), którego na pewno nie można wyregulować. Niestety w moim wypadku różnica kątów WSZ wynosi ponad pół stopnia co może powodować ściąganie podczas hamowania - tak jest u mnie.
Napisz jeszcze jakiej szerokości są z przodu opony i jakie jest ciśnienie w nich.
 Odpowiedz
#5
 Damianonee 
Siema. No ogólnie z tymi oponami to jest jakiś Meksyk w tym aucie.  Letnie na alu sa 165 50 r 15 
Na zimę były 155 60r 15 
Ja teraz kupiłem jak w książce 145 65 r15 i takie założę w przyszłym tygodniu j dam jeszcze raz na zbieżność. 
Spróbuję jeszcze odpiąć drążki kieronicze opuścić Auto na ziemię i spróbuję ruszać kołami pojedynczo pod naciskiem by sprawdzić czy może pod naciskiem które generuje potężny opór. 
Nie wydaję Mi się żeby koła były gdzieś skrzywione bo Auto ogólnie jest w dobrym stanie i nie widać śladów uderzenia a opony z przodu są obie równo zjechane od środka . Tak samo letnie Jak i zimowe., zastanawiam się jak postawie auto w garażu na równej posadzce mam poziom.. i przyłoże poziomice do koła przedniego to oczywiście tak orientacyjnie powinna w pionie pokazywać \ czyli odchylenie góra w stronę auta mówimy o kole przednim lewym stojąc przed autem czy / odchylenie góra od auta czy w miarę. | czyli poziom. Oczywiście chcę tylko orientacyjnie sprawdzić czy jest jakiś Wielkie odchylenia od normy
 Odpowiedz
#6
 kamyk 
Rozszerzyłem opis w poprzednim poście odnośnie tych kątów.
Poczytaj jeszcze tutaj:
http://smartklub.pl/t-450-ciezko-chodzi-...anie--2737
A także w innych postach - naprawdę dużo można znaleźć.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  450 - Ciężko chodzi kierownica, krzyżak, smarowanie, wspomaganie 109 91.190 10.06.2021, 17:34
Ostatni post: B4RTJ
  450 - Zawieszenie, amortyzator, geometria, końcówka, łącznik - ogólna dyskusja 140 75.259 30.05.2021, 23:31
Ostatni post: wibi79
  Geometria profesorr 5 3.004 19.09.2019, 16:33
Ostatni post: statystyczny_polak



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu