Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Świece z dużą ilością nagaru.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Świece z dużą ilością nagaru.
#1
Wink 
 EJPEI 
Cześć 
Bardzo długo szukałem w mojej okolicy mechanika który zdiagnozuje powód pobierania oleju. W końcu się udało. Został w końcu wymieniony olej i zregenerowana turbina. Niestety od jakiegoś czasu mam jeszcze większy problem z poborem oleju , a na dodatek jest spadek mocy i wyłączanie turbiny. Po odkręceniu świecy taki nagar na niej jest. Nigdzie olej nie uciekał oraz w ogolę nie kopcił na biało ani nie było czuć oleju, może delikatnie benzynę Macie jakieś pomysły, czy już tylko remont silnika?    
 Odpowiedz
#2
 Kanapa 
Wymienione wszystkie 6 świec i oba zawory podciśnienia?
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#3
 EJPEI 
(12.07.2023, 14:43)Kanapa napisał(a): Wymienione wszystkie  6 świec i oba zawory podciśnienia?

Nic w tym kierunku nie robiłem, nawet nie wiedziałem że aż 6 świec jest w tym modelu. Czyli jeszcze jest jakaś opcja jazdy tym samochodem po tej wymianie?
 Odpowiedz
#4
 obwd-crash 
(12.07.2023, 15:32)EJPEI napisał(a):
(12.07.2023, 14:43)Kanapa napisał(a): Wymienione wszystkie  6 świec i oba zawory podciśnienia?

Nic w tym kierunku nie robiłem, nawet nie wiedziałem że aż 6 świec jest w tym modelu. Czyli jeszcze jest jakaś opcja jazdy tym samochodem po tej wymianie?

Jaki przebieg auta/silnika, jeżeli około 100 tys. km to raczej tylko remont silnika, a dobrze zrobiony to teraz pewnie nie mniej jak 4 tys. zł
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#5
 EJPEI 
Przebieg to około 157700. Remont odpada nie mam gdzie go zrobić. Zostaje mi szukać okazji bo w tej cenie mogę już na pewno coś kupić, tylko muzę teraz coś więcej przed zakupem poczytać, żeby znów nie wjebać się na minę.
 Odpowiedz
#6
 Kanapa 
Wymień / sprawdź pozostałe 3 dolne świece- mają za zadanie dopalać mieszankę i na pewno ich wymiana nie zaszkodzi a może przedłużać życie silnika jak bierze tyle oleju.
Są dostępne po zdjęciu kompletnego tylu smarta - robota może na 45 minut.
Jak zdejmiesz tylny pas to popatrz czy gdzieś nie podcieka.
To źe ci wpada w tryb awaryjny to dziwne - widocznie ta „regeneracja” turbo była jaka była.
Jak masz ochotę to poszukaj na forum hasła „sztanga” - można delikatnie podregulować pracę zaworu.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#7
 raffa 
W Krakowie jest podobno dobry warsztat od smartów - poszukaj w dziale warsztaty Smile

A niezależnie od wszystkiego sprawdziłbym jeszcze wężyki podciśnień, czy są poprawnie założone. U mnie mechanik źle założył i potem turbina ledwo się kręciła do ok. 0,25 bara, a powinna prawie do 0,8.

Poprawienie wężyków, wymienienie jednego (ostatniego) pękniętego (bo pozostałe zostały wymienione przez mechanika) i wyregulowanie gruszki rozwiązały problem turbiny. Aczkolwiek - mój nie bierze oleju... i oby jak najdłużej Very happy
 Odpowiedz
#8
 Login 
Za bogata mieszanka. Za dużo paliwa, za mało powietrza. Dlatego czuć benzynę bo nie dopala.
Jak olej bardziej pobiera to zapewne już pierścienie puszczają. Szlak przez to trafił którąś/eś świece i dlatego nie dopala.
Wróżąc z innej strony może usterki są niepowiązane i jest wyciek i przelewanie lub niedopalanie. Wyciek może być i podczas jazdy odparowywać dlatego nie ma śladu.

Najpierw wykręć wszystkie świece i sprawdź czy na wszystkich jest to samo. Do sprawdzenia co najmniej:
1. Ustalenie gdzie znika olej (pierścienie - remont, chyba że długo stał...)
2. Układ zapłonowy.
3. Kompletny dolot.
4. Paliwowy czy go przelewa. (wtedy by ci niewspółmiernie spalanie wzrosło jak przy uszkodzonej lambdzie której raczej nie masz)
2 - 4 w tym ich sterowania.

Biorąc pod uwagę fakt że tak wyglądają objawy zużycia tych silników. To wróżby i "diagnozy na odległość" raczej nie wiele zmienią. Jak i testowanie wszystkiego co miałoby sens przy wytrzymalszych silnika.

OT: Przy okazji lambda była dopiero od 0,7 i w każdym 0,8?
 Odpowiedz
#9
 raffa 
Wg evilution sond lambda nie było tylko w pierwszych 600. I oczywiście w benzynach są dwie. W turbo i w wydechu / katalizatorze.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  450 -Cdi świece żarowe, kontrolka,schemat kmalinek 171 113.093 29.06.2022, 17:21
Ostatni post: Wiesiek
  Świece żarowe w benzynie pracus80 5 1.920 05.05.2021, 15:15
Ostatni post: Pawelt33
  Za duża emisja spalin - mechanik Bydgoszcz? --Arkadia-- 21 12.443 17.10.2010, 07:37
Ostatni post: --Arkadia--



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu