Guniu
Liczba postów: 454
Dołączył: Sep, 2014
Reputacja:
2
Imię: Sebastian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gorzów Wielkopolski
smart fortwo 451 cdi, pure, 2007
Samochód stał przez 2 tygodnie,
wsiadłem odpaliłem chwile popracował..
skręcam kierownicą w zakręcie ona niestety przestała wracać,
w zawieszeniu nie puka nie stuka, kierownica chodzi w miarę lekko, tzn chyba jak odkąd kupiłem ten samochód, na początku myślałem, że to przez jazdę CLS-em smart wydawał mi się toporny i dziwaczny, jednak coś się dzieje pomocy
od czego zacząć?
sprawdziłem powietrze w oponach, podniosłem samochód nie ma luzów za miesiąc przegląd, jednak tyle czasu nie mam zamiaru tak się poruszać, straciło to komfort jazdy..
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 19.08.2015, 19:33
Pytanie ile masz czasu i jaki zapał do pracy. Jak widzę po Twoich poprzednich postach masz talent do działań w motoryzacji.
Zdejmuj przód i rozłącz krzyżak na wejściu do przekładni kierowniczej i sprawdź co ciężko "chodzi", czy krzyżak jak zdarza się to w 450 czy też wewnętrznie przekładnia. No i sprawdź czy wszystkie gumy są całe przy końcówkach, może któraś dziurawa i przegub się zaciera, a zacznie stukać dopiero jak się wytrze całkiem.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Guniu
Liczba postów: 454
Dołączył: Sep, 2014
Reputacja:
2
Imię: Sebastian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gorzów Wielkopolski
smart fortwo 451 cdi, pure, 2007
poszedłem na łatwiznę, kupiłem opryskiwacz do roślin i zapakowałem do niego płyn własnej roboty do mycia silników.. wypsikałem właśnie ten krzyżak i wszystkie części zawieszenia związane ze skręcaniem itp..
po jakiś 10 minutach zmyłem wszystko pod ciśnieniem wodą, następnie pojechałem do garażu, i juz kierownica zaczęła chodzić lepiej, po około 5 km będąc już pod garażem zaaplikowałem wd40 od strony kierowcy gdyż tam jest lepiej się dostać do krzyżaka, po kilku minutach wróciłem pod blok, kierownica zachowuję się już normalnie, bardzo ładnie odbija powiedziałbym, że nawet lepiej niż wcześniej obwd-crash Leci wielki plus za poradę z krzyżakiem bez tego bym pewnie pojechał jutro w trasę i zamartwiał się o smarciaka
może samo posmarowanie i czyszczenie to półśrodek ale jak pomoże to temat zostawię, jak nie to rozbiorę przód
spysiu92
Liczba postów: 1.506
Dołączył: Jun, 2014
Reputacja:
17
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Poznań
smart fortwo 451 cabrio
spysiu92 22.08.2015, 18:43
Ja bym to jeszcze przesmarowal, bo wd40 tylko rozpuszcza i czysci za 2 dni wszystko wroci
Guniu
Liczba postów: 454
Dołączył: Sep, 2014
Reputacja:
2
Imię: Sebastian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gorzów Wielkopolski
smart fortwo 451 cdi, pure, 2007
(22.08.2015, 18:43)spysiu92 napisał(a): Ja bym to jeszcze przesmarowal, bo wd40 tylko rozpuszcza i czysci za 2 dni wszystko wroci
co polecasz do smarowania ? najlepiej coś w spraju będę miał to wtedy na uwadze jak wszystko znów wróci do tego stanu, ogólnie dziwna akcja z tą kierownica to całe zamieszanie chyba przez te upały ?
shagger
Liczba postów: 339
Dołączył: Mar, 2015
Reputacja:
9
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: WPI
smart fortwo 450 cdi
shagger 22.08.2015, 23:20
Problem zaraz powroci.U mnie w 450 jest to samo z krzyzakiem.Problem powraca bardzo szybko w upalne dni gdy sie jezdzi na klimie bo wentylator chlodnicy bezposrednio dmucha na krzyzak i go wysusza.WD40 pomaga na krotko.Trzeba wyjac krzyzak i zagotowac w naczyniu z olejem a pozniej pozwolic mu w nim ostygnac.Bylo to gdzies tu nawet na forum.Poki co swojego nie zagotowalem bo brak czasu by go wyjac.Swoja droga co trzeba zdemontowac do wyjecia krzyzaka w 450?Zdejmowac przod?
Loginek
Liczba postów: 66
Dołączył: Jun, 2014
Reputacja:
0
Imię: Arek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Nordjylland
smart fortwo 451 cdi, passion, 2008
smart fortwo 451, pure, 2007
Loginek 27.08.2015, 17:46
Shagger, nie wiemy jakiego rodzaju stal jest uzyta do produkcji krzyzakow, nie wiemy w jakim stopniu jest zahartowana! olej wrze w tem okolo 300stopni? gotujac stal w oleju, zmieniasz jego strukture, tu jest mowa o niemal najwazniejszym elemencie w samochodzie, jak krzyz peknie, to oby to bylo w polu, bez drzew, ludzi itp.
|