Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[451] 451 - temperatura w kabinie, wadliwy panel sterowania klimatyzacji

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[451] 451 - temperatura w kabinie, wadliwy panel sterowania klimatyzacji
#21
 ŁYSY13 
Dokladnie tak .Klma ma byc nabita i nawet w zime lepiej sie smiga
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#22
 krzyss 
Farmazony i tyle, czynnika z samochodowej klimatyzacji ma nie ubywac i juz. Znam conajmniej tuzin aut ktore przez 10 lat poza odgrzybianiem klimatyzacji nie robily niczego i klima dziala. Racja jest natomiast ze jezeli klimy sie nie uzywa, to jej elementy cierpia poprzez brak poprawnego smarowania, ale to podobnie jak silnik ktory bedzie stal nie uruchamiany tez sie niszczy.

Wiekszosc awarii klimatyzacji jest spowodowana awaria sprezarki, chlodnicy, badz innymi fizycznymi uszkodzeniami, korozja rurek itp.
W moim roadsterze nabijam klime co dwa lata, dlatego ze spiernicza mi czynnik zima jak nie uzywam klimatyzacji. Spiernicza wlasnie sprezarka, bo uszczelnienia ktore tam sa jak klima nie jest uzywana popuszczaja niewielkie ilosci. Tak wiec trzeba uzywac i bedzie dzialac Very happy
 Odpowiedz
#23
 marcinmid 
No to chyba jednak jesteśmy skazani na uzupełnianie czynnika bo w zimie kompresor i tak się nie włącza więc według mnie będzie uciekało w takim samym tempie jak teraz (przy założeniu, że to rzeczywiście jakaś uszczelka przy kompresorze)
 Odpowiedz
#24
 raphalsky 
paliwo - ON
ccm - 799
rocznik - 2007
problem - zbyt późna reakca systemu grzania/chłodzenia na zmianę temperatury wewnątrz kabiny

Czy ktoś z forumowiczów wie gdzie znajduje się czujnik temperatury w kabinie?

Po tygodniu użytkowania Smarta zdiagnozowałem pewien problem. Polega on, jak mniemam na tym, że ów czujnik ukryty jest gdzieś w desce rozdzielczej, okolicach schowka lub tym podobnym miejscu, w każdym razie gdzieś pod szeroko rozumianą tapicerką.

Tezę taką wysunąłem, na podstawie zachowania systemu grzania/chłodzenia w pojeździe. Otóż, kiedy rano wsiadam do samochodu i jest on wychłodzony to po zapodaniu mu temperatury 17 stopni dmucha ciepłe powietrze. No i tak być powinno ale do czasu. Problem polega na tym, że trwa to zdecydowanie zbyt długo. Temperatura wewnątrz osiąga „na oko” ze 25 stopni i dalej dmucha ciepłe Embaressed Dopiero po upływie dłuższego czasu czujnik „orientuje się”, że temperatura osiągnęła 17 stopni (!) i zaczyna dmuchać chłodnym powietrzem Cool
Wnoszę stąd, że czujnik jest schowany gdzieś pod tapicerką, która niestety zdecydowanie dłużej się nagrzewa niż powietrze w kabinie. Czujnik cały czas „łapie” temperaturę tapicerki i stąd „jest kiepsko zorientowany” jak się sprawy naprawdę mają Wink
Gdyby zlokalizować ów czujnik i ulokować go bardziej na zewnątrz to moim zdaniem sytuacja poprawiłaby się znacznie.

Moje przypuszczenia potwierdza wywiad z poprzednim właścicielem, który użytkował pojazd w okresie letnim i wspomniał, że podczas upałów, klima zapewniała chłód jak w lodówce. Była zatem sytuacja odwrotna – elementy tapicerki były bardzo nagrzane i system schładzał je bardzo długo, podczas gdy temperatura powietrza wewnątrz pojazdu była zdecydowanie niższa niż 17 stopni.

Nie wiem, czy macie podobne zjawisko i czy zgadzacie się z powyższymi wnioskami?
No i czy ktoś ma wiedzę, gdzie ten czujnik można znaleźć? Cool
451 cdi
 Odpowiedz
#25
 mackop 
Hej,
czujnik znajduje się pod pokrętłem rozdziału powietrza- taka mała czarna kropka.
Pewna bezwładność myślę, że musi być. Czy aż tak duża, to nie wiem. Ja nie narzekam, na AC.
Latem robiłem test i dotykając tą kropkę czujnik szybko reagował i myślał że jest gorącą. Zorientowałem się po tym, że zamykał obieg powietrza- to słychać.
 Odpowiedz
#26
 kuri3 
Dokładnie czujnik masz pod pokrętłem, taka mała czarna kropka, pewnie coś Ci szwankuje
 Odpowiedz
#27
 raphalsky 
Panowie, dzięki za informacje.
Pochucham na tą kropkę i zobaczę co też się stanie Very happy

Myślicie, że czujnik może być "walnięty"? Auto było podłączone do kompa i nic nie pokazał. Gdyby coś z czujnikiem było nie tak, to chyba wyrzuciłby błąd?
451 cdi
 Odpowiedz
#28
 marcinmid 
Sterowanie klimą z czujnikiem były problematyczne w smartach z początku produkcji. Ja mam produkcje styczeń 2008 i miałem bezpłatną wymianę. Proponuję sprawdzić w SC czy nie łapie się na bezpłatną wymianę...
 Odpowiedz
#29
 raphalsky 
A to tak można?
Jestem drugim właścicielem w kraju a auto przyjechało z niemiec w kwietniu br. Można cos bezpłatnie uzyskać a takich okolicznościach?
451 cdi
 Odpowiedz
#30
 Kanapa 
W systemie Mercedesa będzie info czy była dokonana akcja wymiany jeżeli oczywiście auto sie na to łapało. Musisz podjechać do SC i poprosić aby sprawdzili.


Wysłane z mojego Phone przez Tapatalk 2.
Za literówki przepraszam.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [451] Działanie klimatyzacji mackop1983 6 3.932 01.01.2017, 11:01
Ostatni post: Lolek
  [451] 0,8 CDI - mruga temperatura i światełko od płynu chłodniczego kipro1 2 2.725 19.07.2016, 22:18
Ostatni post: Lolek
  [451] Opis panel włączników, przewody Tila 26 13.965 20.03.2016, 16:00
Ostatni post: Gapa.
  Przegląd klimatyzacji tomekrus 0 1.974 12.03.2016, 15:29
Ostatni post: tomekrus
  Panel przerobka marcinmobil 5 3.940 11.01.2016, 06:56
Ostatni post: DaSza
  [450][451] Awaria sterowania lusterka lewego - manualnego. wojtekkie 6 4.329 12.10.2015, 07:20
Ostatni post: kiniu_gd
  [451] 451 cdi Termostat, temperatura silnika - porady marcinmid 11 9.442 02.10.2014, 20:20
Ostatni post: merit
  [451] Montaż klimatyzacji tumich 2 4.212 23.06.2014, 12:11
Ostatni post: ŁYSY13
  [451] [451] Panel nawiewu - opis. Różnice pomiędzy rocznikami Boss 6 5.424 15.04.2008, 17:41
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu