Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[451] AIRBOX w smart 451

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[451] AIRBOX w smart 451
#1
 damiano.o 
Przyszedł czas na kolejnego moda - zmiana dolotu na typu AIRBOX.

Do moda wykorzystałem części od jednego dostawcy z popularnego serwisu aukcyjnego.
[Obrazek: 01daff891956a6bb9f186c52b93b4d6c.jpg]

Wyrzucony został cały dotychczasowy dolot - czyli seryjna "pucha" (rezonator) z zawartością filtra K&N i rury zasilającej FORGE. Przy okazji wyczyściłem osmoloną przepustnicę.
[Obrazek: 0ea58f682360ca1a0e103ab8ab9062d9.jpg]

Do nowego dolotu wykorzystałem rury silikonowe Fi70 (kąt 90st., kąt 45st.,) oraz redukcja Fi70/45 firmy turboworks. AIRBOX firmy SIMOTA w obudowie karbonowej z zawartością filtra stożkowego 175mm x 130mm i wyjście 78mm. Filtr wielokrotnego użytku (po zastosowaniu np akcesoriów z K&N). Do łączenia rur silikonowych wykorzystałem rurę kwasoodporną Fi70 pociętą na pierścienie o szer. 30mm. Łączenia zostały zaciśnięte szerokimi opaskami zaciskowymi T-CLAMP. 
[Obrazek: 2652a063e5a765f300ea4d537979e2e5.jpg][Obrazek: c8eaa7b3b88df962530a800bec1dacd8.jpg][Obrazek: 092279f2c2ea25fd2ba722be3b0f17cc.jpg][Obrazek: b7e39aa481d5202bbced4f3c07066916.jpg]

Dodatkowo został domontowany "Łapacz" powietrza do intercoolera z modelu 451 turbo w celu dostarczenia większej masy powietrza w okolice filtra. Łapacz pasuje do fabrycznego miejsca jego przeznaczenia. W przypadku silnika poliftowego, gdzie katalizator jest zewnętrzny, łapacz musi być delikatnie podcięty.
[Obrazek: 3262f5c8be93bb667d5571655bb948ed.jpg][Obrazek: 9a6a599799fed5399f1a04073a6c4f4f.jpg][Obrazek: a7b8dc25edd8f9f062d7fa2675d81cce.jpg][Obrazek: 11c6d2c3a97c8e1aa5edcd1e8ebc1b8b.jpg]

Przypuszczam, że w przedliftowym tego problemu nie będzie. Tradycyjna odma została zastąpiona filtrem odmy również firmy SIMOTA o średnicy wlotu Fi12mm wraz z łącznikiem, zamontowany na gumowej przedłużce. To rozwiązanie zaskutkuje brakiem oparów oleju w dolocie i tworzeniem się uciążliwego nagaru. Jednak wystąpi konieczność wymiany przedmiotowego filtra. Na razie zakładam, że raz na dwie wymiany oleju - ale czas pokaże czy trzeba częściej czy może być rzadziej.

Czasu na montaż i testy było mało stąd testy przypadły akurat na zlot w Poznaniu. Po przejechaniu pierwszych 800 km można zaobserwować, że silnik stał się bardziej elastyczny. Nie jest to jakaś wielka różnica, bo jest to tylko - i ciągle jeszcze - silnik wolnossący, ale wyczuwalna. Silnik lepiej reaguje na pedał gazu w niskich prędkościach obrotowych silnika - od 2000 począwszy. Praktycznie na każdym biegu szybciej wchodzi na obroty. Nie udało mi się jeszcze sprawdzić prędkości maksymalnej, bo nie było ku temu warunków. To można powiedzieć są plusy tego moda, ale są też zaobserwowane minusy. Główny to spalanie - które niestety wzrosło. dotychczasowe u mnie w cyklu mieszanym, na ogumieniu letnim (przód 195 tył 205) wynosiło 5,8l/100. W chwili obecnej cykl mieszany na tym samym ogumieniu wyniósł 6,1l/100 km. [Obrazek: a2c1fdb96be714abd61fd9f1feec9e74.jpg]Dla niektórych minusem może być również zmiana wydobywającego się dźwięku, szczególnie w dolnym zakresie pracy silnika przy jego mocnym obciążeniu (2000 obr) lub w wyższym zakresie 4500 - 5500 obr/min. - ale w moim przypadku jest to fajny basowy klang (i dla mnie to akurat jest duży plus, bo nie jest aż tak głośne). Ale dźwięk można modyfikować wielkością AIRBOXA oraz średnicą rur dolotowych np. Fi60 lub 55.
Oczywiście to, czy ktoś się zdecyduje na tego typu zmianę to jego indywidualna sprawa, może na tej bazie coś zmodyfikuje lub ulepszy - fajnie by było. Całkowity koszt przedmiotowego zestawu około 280 zł. Ja polecam Wink
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz
#2
 frygi 
Super fotorelacja
Carlsson Cabrio by FrygiCool Evil or very mad
 Odpowiedz
#3
 damiano.o 
Merytoryczna dyskusja w tym wątku Smile Każda opinia mile widziana Wink
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz
#4
 frygi 
Przeniosłem tutaj

DJ-OLO Prezentuje ....

[quote uid=1762 name="frygi" post=144627 timestamp=1479199781]Super Jak "szybsza grupa" widziała Smart zapier... teraz jak samolot albo rakieta jak napisał Marcin



Darek u mnie też siedzi K&N i Forge a różnica jest widoczna pomiędzy autami



Mi nie chodzi o powera tylko, o to, że w moim odczuciu jak jest zimno, to jakby silnik miał inny dźwięk i jest w sumie ciszej.

Darek przy moim bombowcu i tak nic nie słyszę- czy zimno czy ciepło grzmi tak samo głośno
Carlsson Cabrio by FrygiCool Evil or very mad
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Oświetlenie bagażnika smart for two 451 damiano.o 68 29.388 27.02.2024, 22:01
Ostatni post: raffa
  [450][451][452][454] To jest moc smart 451 ŁYSY13 3 2.911 07.01.2015, 23:19
Ostatni post: frygi



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu