Ja mam 450cdi.
Star diagnoza trójmiasto.
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Wygląda na to, że problem rozwiązany (chociaż nie otrąbiam jeszcze końca sukcesu bo czas za krótki).
Uszkodzony był moduł sterowniczy start/stop (znajduje się pod siedzeniem pasażera, ale pod podłogą). Nadłamane było mocowanie kabla zasilającego (do aku) co spowodowało rozszczelnienie modułu i najprawdopodobniej jego wadliwe działanie od zawilgocenia. Wstawiony "nowy" moduł i póki co (odpukać) wyczystko bangla. Jak doszło do nadłamania ? Jakiś domorosły serwisant musiał odkręcać na chama mocowanie zasilania, a tworzywo z którego zrobiona jest obudowa modułu jest bardzo kruche - wygląda podobnie do ebonitu (pewnie z uwagi na napięcia) Ergo SD wskazał przyczynę. Dlaczego pomagało bujnięcie samochodem ? Bladego pojęcia nie mam Pozostaje to tajemniczym objawem związanym z pracą alternator - sterownik (oba firmy VALEO i oba stanowią nierozłączną całość - sterownik jest regulatorem napięcia, wzbudzaczem, startuje alt w obu trybach pracy i odpowiada za start/stop - to od nich jest napis "mhd" bo dokładnie tak to rozwiązanie nazywa u siebie VALEO) Alternatora nie ruszałem, bo to jednorazówka. Żaden zakład regeneracji nie dawał gwarancji, że złoży do kupy z powrotem bo jest on zaspawany fabrycznie. Wszystkim serdecznie chciałem podziękować za porady, a w szczególności ciepłe słowa kieruję do Wieśka (podszedł +). Dzięki serdeczne za kontakt do SD w Bydgoszczy. pzdr slaw
Nie lepiej używkę trafić?
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
Diagnoza = wytarte pierścienie na wirniku - niestety nienaprawialny temat.
Podobno mają odpowiadać za pozycjonowanie ustrojstwa. Alternator wg serwisu "dziwny" bo nie posiada żadnego regulatora napięcia ale ma szczotki - te wyglądają ok (tylko co z tego) Zgodzili się, że musi w module sterowniczym regulacje napięcia. Alternator wymieniony na używkę (cena nowego więcej jak bolesna) na gwarancji 6 miechów (ten sam podobno bywa w mietku A-klasie) Jeszcze testują czy na 100% to była przyczyna.
Jaki przebieg?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
Nie jesteś pewien przebiegu?
To pierwszy padnięty ten element w mhd na forum jak do tej pory. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
No to dwa wypadki.
Tylko jak ty Piotr miałeś przy małym przebiegu to pewnie wada fabryczna była. Będziemy obserwować. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904 |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|