Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

451_by_raffa

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
451_by_raffa
#1
 raffa 
Cześć,

część z Was mogła już wyczytać czy wywnioskować z innych wątków na forum, że planuję przesiadkę z 450 na 451.

Wątek o 450 jest dostępny tutaj:

http://smartklub.pl/t-450-by-raffa--19029


Oczywiście zostaję wierny cabrio Smile I benzynie, śmierdziucha nie kupię! W związku z tym, że samochodu nie używam tylko do jazdy po mieście, ale też do wakacyjnych wyjazdów i regularnych kilka razy w roku przelotów do Warszawy autostradą, zapragnąłem trochę więcej fabrycznej mocy, więc z założenia ma być wersja 84 KM. Ma być też polift z EUR5.

Wybór się coraz bardziej kurczy, bo nie chcę samochodu w kolorze białym ani czarnym (na obu bardzo łatwo widać każdy syf), wolałbym też nie kupować nowego srebrnego, żeby jakoś bardziej odczuć zmianę Wink Mam już swoje typy odnośnie kolorów, ale postaram się skupić na stanie technicznym i wyposażeniu. Postaram Wink

Jeśli chodzi o wyposażenie, to wolałbym wersję Passion, albo jakieś limitowane edycje. Ale zależy mi tak naprawdę na elektrycznych szybach, klimatyzacji, aluminiowych felgach i ogrzewanych fotelach Very happy

Jak trafią się elektryczne lusterka to nie pogardzę. Zamykany schowek w desce można dołożyć, szufladę pod fotelem też. Nie pogardzę tym lepszym audio. Ale bez przesady. Ogólnie nastawiam się też na tempomat z ogranicznikiem, bo regularnie korzystam z tych opcji u siebie. Czasami trafiają się też wersje z komputerem. Może i mi się trafi Smile

W związku z tym, że to cabrio, to oczywiście bez skórzanych foteli. Materiał wystarczająco potrafi poparzyć w tyłek albo uda Very happy

Nie wiem, czy w 451 była też wersja tylko sekwencyjna, ale po tych ponad 6 latach nie wyobrażam sobie wersji bez automatycznej zmiany biegów. To był chyba główny, albo jeden z dwóch głównych powodów, dla których zdecydowałem się na smarta. Łopatek do zmiany biegów nie potrzebuję. Nauczyłem się korzystać z pedału gazu w tym celu Wink 

Halogenów też nie potrzebuję. A dzienne po prostu dołożę, jeśli ich nie będzie.

Nie mam też ciśnienia na błyskotki z logo B. Nie jestem sroczką. Wolę dyskrecję Smile 

Pomysł start&stopu jak najbardziej mi się podoba, trochę martwi mnie wymiana paska co 10 tys, chociaż pewnie i to bym ogarnął. No ale o ile mi wiadomo turbo w wersji 84 KM wyklucza ten system, więc sprawa jest jasna.

Oczywiście były alternatywy.

Był nią FIAT 500C, ale FIAT ma tę zautomatyzowaną skrzynię hydrauliczną, co niestety jest bardziej kłopotliwe w obsłudze i problematyczne, jeśli wcześniejszy właściciel o nią w odpowiedni sposób nie dbał. A dbał mało który, bo większość nawet nie wie, że to nie jest automatyczna skrzynia... 

Alternatywą był też któryś z VAGowych trojaczków Up, Mii, CitiGo w wersji zasilanej gazem ziemnym. One z kolei mają tylko panoramiczny dach, a skrzynia ASG nie występowała w wersji zasilanej CNG. Biorąc pod uwagę, jak rzadki jest silnik w tej wersji (z innym sterownikiem, bo sam silnik jest dokładnie ten sam, co w wersjach benzynowych) i ta skrzynia (już od Polo w górę montowane jest zwykłe DSG) założyłem, że przeszczep nie będzie możliwy. Poza tym do tych trojaczków nie można założyć haka, żeby wozić na nim rowery. Do wersji benzynowych oczywiście można... To akurat jestem w stanie zrozumieć, butle są pod podłogą bagażnika, pewnie w jakiś sposób kolidują z montażem haka. Co skutecznie wyeliminowało trojaczki ze stawki.

I tym prostym sposobem zostaję wierny marce, co bardzo mnie cieszy Smile

Moich rodziców już mniej, ale oni są pasażerami bardzo, bardzo rzadko, więc bez przesady. Na razie w Wawie bywamy roadsterem Magdy, więc i tak nigdzie nie jeżdżą. Nie ten wiek, żeby tam wsiąść i co gorsza potem wysiąść Wink

Jako, że korzystam z bagażnika rowerowego w 450 to będę z niego korzystać tak samo w 451. I, jako osoba totalnie szalona, dzięki kolegom z forum wiedząc, jak rzadkie są wiązka elektryczna i mocowania bagażnika do karoserii, zacząłem poszukiwania samochodu od tych elementów. I w sumie w tydzień udało mi się kupić zarówno wiązkę, jak i bagażnik z oboma mocowaniami, kompletem uchwytów do rowerów i kluczykami Very happy Gentelmani o pieniądzach nie dyskutują, ale nie było najgorzej. Większość kasy na pewno odzyskam po sprzedaży bagażnika do 450 Smile

Wiązka i górne mocowania będą jutro, potem trafią do piachu, ocynku i lakieru (jeśli będzie potrzeba, na zdjęciach wyglądają na brudne, być może trochę zardzewiałe), a w imporcie bagażnika pomaga mi Andreas Wink

I teraz będę już mógł skupić się na poszukiwaniu samochodu Wink
 Odpowiedz
#2
 LAZY. 
Miało być pokaż swoje auto iiii ni ma auta  Laughing
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#3
 maciekpkow 
(04.03.2025, 22:07)LAZY. napisał(a): Miało być pokaż swoje auto iiii ni ma auta  Laughing

Też o tym pomyślałem Smile pokaż swoje auto którego nie ma Rolleyes
 Odpowiedz
#4
 raffa 
Jeszcze :P

Ale Wy niecierpliwi jesteście Wink
 Odpowiedz
#5
 raffa 
Jak to się mówi? Mówisz i masz? Wink

Miałem się pochwalić, to się chwalę Smile

[Obrazek: 85d39d166aa6df9257079f6bedaef6be.jpg]

Smartoza level hard.
450/451/452
 Odpowiedz
#6
 maciekpkow 
No i bajka. Fajnie że gumka na wtyczkę jest w komplecie Cool
 Odpowiedz
#7
 raffa 
Poszukiwań ciąg dalszy.

Uparłem się na EUR5, więc to ogranicza mi trochę wybór. Ale jak wiadomo życie ssie, akurat z tego rezygnować nie zamierzam, SCT zbliża się Very happy Zacząłem więc nawet rozważać biały kolor (najchętniej ze srebrnym tridionem) Very happy albo cały srebrny samochód Wink

Poza tym przy porównaniu spodobał mi się bardzo ten grill montowany od maja 2012 Smile Wygląda jak dużo młodszy samochód Smile

Czy ktoś mi jest w stanie powiedzieć, czy wersja 84 KM ma fabryczną mapę na 95, czy na 98 oktanową benzynę?

W ogóle z chęcią przygarnę jakieś wskazówki na temat mechanicznych różnic w silniku pomiędzy wersjami 71 a 84 KM (pomijając oczywiście turbinę) i 84 a 96 (czy tam 98) KM.

Znaczy wiem, że silnik sygnowany przez Brabusa był dopieszczany w Niemczech i wożony 'maybachem ze złotymi klamkami' do Hambach, więc sama konstrukcja jest trwalsza.

Usiłowałem ogarnąć coś na evilution, ale Kane akurat w tym temacie zbytnio się nie wysilił. Albo ja nie umiem szukać...

Może macie jakieś inne źródła w językach obcych również (chociaż najchętniej francuski / angielski, jak będą po niemiecku to będę musiał używać tłumacza), które mi to w prosty (=dla niemechanika) sposób wyjaśnią?

Fora niestety mogą być obarczone błędem, bo wiadomo, że nie wszyscy się znają dobrze, za to wszyscy z chęcią zabierają głos Very happy
 Odpowiedz
#8
 ocholoco 
Czat znalazł jedną podejrzanie wyglądająca stronkę https://pl.avtotachki.com/rashod-topliva-smart-fortu/
Według niej 95
 Odpowiedz
#9
 raffa 
Dzięki Wink ostatnio bawiłem się właśnie czatem i doszedłem do wniosku, że w takich poszukiwaniach i wnioskach nadal jest niestety bardzo głupi... I bardzo łatwo go zapętlić, żeby sam sobie zaczął zaprzeczać. W kółko...

Ale stronka też niestety gada bzdury, bo Brabusy mają mapę na 98 oktanową benzynę. Na 100%. A wg strony tylko 95.

Muszę dorwać instrukcję, tam powinna być informacja. Wolałbym do poliftowego modelu, bo ze zmianą normy czystości spalin mogli coś pozmieniać.

I kolejne pytanie: od którego momentu 451 spełnia normę EUR5? Wg evilution od września 2009. Ale to oznacza, że były 3 'liftingi' w 451?

Najpierw silniki, potem wnętrze (2010?2011?) a na koniec buda (maj 2012?) Very happy
 Odpowiedz
#10
 raffa 
12 znaków Smile
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu