W Smartach najlepiej sprawdza się /już wielokrotnie pisałem/ olej 5W50. I wymiana co 8 tyś km. Niestety silniki mają wadę zwłaszcza model 450. Taki olej powinien wydłużyć życie silnika. Wszelkie inne typu 5W30 to zabójstwo. Robiłem również testy na 10W60. Jest też ok! Ale jest to moje zdanie. Olej nie ciemnieje tak mocno i silnik ciszej i płynniej pracuje.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
451 - Jaki olej zastosować
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Pamiętać i wymieniać często jak sobie ustawisz interwał olejowy co 8 to tak zmieniaj
Wtedy czy on będzie 5/30 czy 5/40 nawet 5/50 to jest tylko twoja sprawa Będzie ok Razem z futrem olejowym 10/40 bym na zimę nie wlewał do 450 tek Pozdrawiam Łysy 13
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
Normy oleju narzucane są przez UE!!! Już jest olej 0W12 chodzi o ekologię a nie o silnik. Im "rzadszy" olej tym można go rzadziej wymieniać proste.Lejcie co chcecie tylko później nie piszcie, że silnik wytrzymał 100 tyś.Bo można remont wydłużyć... Zobaczcie jak wyglądają tłoki w Smarcie w sumie ich nie ma tylko pierścienie. Robiłem kilkanaście remontów to mogę coś powiedzieć praktycznie.
(01.12.2022, 13:18)Jagajusz napisał(a): Mam takie pytanie. Gdzie, w jakim manualu czy serwisówce znajdę zalecane producenta Płyny i Oleje do 451 (mhd) 1.0 71 kucy.Ja w swoim 451 1.0 mhd z mocą podniesioną do 82KM lałem od samego początku olej 5W40 z interwałem wymian co 10.000km. Auto w moich rękach dojeździło 126.000km a i teraz jeździ u nowego właściciela dalej bez problemu. Więc z własnego doświadczenia polecam taki rodzaj oleju i taki interwał wymian z resztą stosowany przez większość Klubowiczów Oczywiście za każdym razem szkła w parze wymiana filtra oleju i filtra powietrza. Wybór marek poszczególnych części czy płynów należy do właściciela, nie mają one większego znaczenia przy tym interwale. W swoim 451 również pilnowałem wymiany oleju w mechaniźmie różnicowym (często przez wielu nazywanym olejem w skrzyni biegów - co nie jest czymś nieprawidłowym) gdzie trzymałem się interwału 30.000km i stosowałem olej 75W80 lub 90 dbając jednocześnie w tym samym czasie o kalibrację punktu ocierania w skrzyni biegów. W tym samym okresie interwałowym dokonywałem również wymiany świec (stosując irydówki Denso). Reszta płynów eksploatacyjnych była robiona wg zaleceń ogólnych czyli płyn hamulcowy DOT4 co 2 lata, płyn chłodniczy co 3 lata do -37st. np. Prestone. Tak się działo u mnie w 451 i można powiedzieć dzieje dalej tylko już teraz w modelu 453 (453 ma już nakręcone od nowości 137.000km) więc póki co metodologia się sprawdza Oba modele miałem i obecny mam od nowości Pozdrawiam z RS Concept
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)
Cześć
Ja sobie tak to rozkimniłem?!. Nie powiem gdzie znalazłem pdfa bo po prostu nie pamiętam. Nazwa pliku "Smart 451 Instrukcja obsługi PL 2013_-464" Na 173 stronie piszą zalecane uleje do silników benzynowych 229.3, 229.31, 229.5, 229.51 z kolei do diesla 229.31, 229.51. Są to karty charakterystyk olejów Mercedes-Benz. https://operatingfluids.mercedes-benz.co...ine-oil/en A tu masz stronę olejów zweryfikowanych przez MB. Nie wiem czy dobrze to wykombinowałem. Chcę pomóc ale jak coś się zepsuje to nie moja wina Pozdrawiam Piotr
Mam podobne przebiegi i wymieniam co dwa lata lub max 10.000 km.
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904 |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości