Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[451] Luzy zaworowe i grubszy serwis

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[451] Luzy zaworowe i grubszy serwis
#1
 lojezu 
Przeglądałem forum ale nie znalazłem jednoznacznej informacji, wybaczcie jeśli odpowiedź już gdzieś była.
Chodzi o regulację luzów zaworowych - jest informacja o tym, że w 454 Brabus regulacja jest na płytkach a ponoć w innych jest hydraulika z samokasowaniem luzów. Informacja była w wątku dotyczącym 454 stąd mam pytanie czy w 451 jest tak samo? Jeśli nie to jakie luzy należy ustawić? Inna sprawa, że będę robił grubszy serwis, żeby mieć wszystko z głowy:
- olej silnika
- płyn chłodzący
- płyn hamulcowy
- nowe paski
- olej skrzyni
- tarcze z przodu
- inspekcja bębnów
- serwis klimatyzacji
Rozrząd wychodzi na to, że jest na łańcuchu i nie trzeba go ruszać.
Podpowiecie co jeszcze przy okazji ogarnąć? Samochód ma nieco ponad 100 000km i nie miał ostatniego przeglądu w ASO.
Czy wymiana oleju w skrzyni wymaga jakiś kombinacji w stosunku do wymiany w zwykłej skrzyni?
Są jakieś specyficzne zasadzki?
 Odpowiedz
#2
 lojezu 
Dobra - udało mi się potwierdzić - jest hydraulika samokasująca luzy, czyli jedna rzecz z głowy.
Co do oleju to polecono mi 0W40 i taki zaleję.
 Odpowiedz
#3
 Lolek 
Na lato do wysilonego silnika brabusa lepszy będzie 5W50 a nawet 10W55, a jeśli zimą Twoje auto nie nocuje na dworze to olej z zerem nie jest Ci do niczego potrzebny.
 Odpowiedz
#4
 lojezu 
To nie Brabus a zwykłe 1.0, nocuje na zewnątrz. Co do wysilonych silników i ostrożności co do olejów 0W - Nissan GT-R jest zalewany 0W Wink
Obstawiam, że o ile nie upala się silnika jak nienormalny w lato, to dobrej jakości 0W zapewni wystarczającą lepkość Smile
 Odpowiedz
#5
 Lolek 
To nie ostrożność tylko skupianie się na niewłaściwej właściwości, jakby to nie brzmiało skomplikowanie. Zero oznacza że w bardzo niskich temperaturach, które już prawie u nas nie występują, olej pozostanie płynny, i nic więcej.
 Odpowiedz
#6
 lojezu 
Trochę się w olejach pozmieniało - są 5W które są pompowalne do -45C czyli w niższych niż wiele 0W. 0W jest ogólnie rzadszy co ułatwi nieco życie akumulatorowi przy start-stop.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [451] Klima w elektryku - serwis w Wawa? spyderr 11 2.004 14.04.2022, 18:19
Ostatni post: Gizbern



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu