Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

pierwsze wrazenia i pytania

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
pierwsze wrazenia i pytania
#1
 SAMSII 
Od tyg w domu parkuje auto mojej , smart pieszczotliwie zwany "blue tunder" filmu chyba nie widziala ale niebieski jest , 2009 , cdi.
Jako ze wczesniej moja probowala jezdzic moim hrv i byl za duzy i malo widziala , zdecydowala sie kupic auto dla siebie i .... bylo takie malutkie i takie siuper , i taki duzo widzi , same zalety. 
A teraz jest ... fakt male super wszedzie wjedzie , nawet wygodnie w srodku jak na tak male autko , na male zakupy i do pracy w sam raz , pali tyle to duzy skuter ... i nie mokniesz , ma radio i jest automatem.
Mozna by powiedziec ze same plusy , ale musze powiedziec ze po paru ladnych latach jezdzenia autami mnie sie zeszlo pare dni zeby go ogarnac i mam pare pytan w zwiazku z tym ? bo przeciez musze to jakos pani mojej po "ludzku" wyjasnic

1. wiem ze skrzynia opoznia , ale czy u was tez tak bardzo ? 
2. jak zostawiamy auto na parkingu ? skrzynia w pozycji R ? ( tak mi sprzedajacy objasnil ) 
3. czy jest jakis patent na plynna jazde bez szarpania bez naglego przyspieszenia poprzedzonego kompletnym bezruchem ? 
4. jezdze automatami i zawsze po wrzuceniu opcji jade D, R czy jak to sie tam nazywa auto zaczyna powolutku jechac a tu nic chyba ze jest z gorki lub pod ? czy to normalne ? 
5. jezdzi sie super po dobrej nawierzchni , jak gokartem , ale czuje pod / nadsterownosc lekka ? czy wy tez ?
6. auto to wersja passion zatem chyba nie posiada wspomagania , wiem ze wielu wlascicieli nie ma z tym problemu ale kierownica chodzi gorzej niz w starej hondzie :( i czy da sie cos z tym zrobic ? 

to chyba na tyle :Smile
naprawde fajne autko bardzo milo w srodku ... fajne fotele ( jak na 175 cm wzrostu ) , fantastyczna widocznosc, wrazenia z jazdy pozytywne , byle nie te manewrowo startowe sytuacje :( 

Dawajcie znac jakie sa wasze wrazenia  , pozdr Piotr
 Odpowiedz
#2
 Marceli99 
1.) Skrzynia w 450 i 451 jest wolna, tak po prostu jakbyś na spokojnie zmieniał bieg w manualu - mniej więcej takie jest tempo.
2.) Tak, na "R" auto powinno stać tak jakby był to tryb "P". Taki sam efekt jest. Ja dodatkowo wrzucam ręczny, choć teraz zimą na podwórku zostawiam bez hamulca.
3.) Mam co prawda obecnie 450, ale silnik i skrzynia są podobne i na rozgrzanym silniku staram się ruszać z 3/4 albo 4/5 wciśniętym gazem. Na zimnym staram się nie przekraczać 2-2.5k obrotów. Wydaję mi się, że przy dynamiczniejszej jeździe mniej szarpie.
4.) Tak, na "D"/"A" nie powinien ruszać. Z tego co wiem jak po chwili zaczyna ruszać to jest to oznaka kończącego się sprzęgła.
 Odpowiedz
#3
 krzyss 
(14.12.2018, 20:16)SAMSII napisał(a): Od tyg w domu parkuje auto mojej , smart pieszczotliwie zwany "blue tunder" filmu chyba nie widziala ale niebieski jest , 2009 , cdi.
Jako ze wczesniej moja probowala jezdzic moim hrv i byl za duzy i malo widziala , zdecydowala sie kupic auto dla siebie i .... bylo takie malutkie i takie siuper , i taki duzo widzi , same zalety. 
A teraz jest ... fakt male super wszedzie wjedzie , nawet wygodnie w srodku jak na tak male autko , na male zakupy i do pracy w sam raz , pali tyle to duzy skuter ... i nie mokniesz , ma radio i jest automatem.
Mozna by powiedziec ze same plusy , ale musze powiedziec ze po paru ladnych latach jezdzenia autami mnie sie zeszlo pare dni zeby go ogarnac i mam pare pytan w zwiazku z tym ? bo przeciez musze to jakos pani mojej po "ludzku" wyjasnic

1. wiem ze skrzynia opoznia , ale czy u was tez tak bardzo ? 
2. jak zostawiamy auto na parkingu ? skrzynia w pozycji R ? ( tak mi sprzedajacy objasnil ) 
3. czy jest jakis patent na plynna jazde bez szarpania bez naglego przyspieszenia poprzedzonego kompletnym bezruchem ? 
4. jezdze automatami i zawsze po wrzuceniu opcji jade D, R czy jak to sie tam nazywa auto zaczyna powolutku jechac a tu nic chyba ze jest z gorki lub pod ? czy to normalne ? 
5. jezdzi sie super po dobrej nawierzchni , jak gokartem , ale czuje pod / nadsterownosc lekka ? czy wy tez ?
6. auto to wersja passion zatem chyba nie posiada wspomagania , wiem ze wielu wlascicieli nie ma z tym problemu ale kierownica chodzi gorzej niz w starej hondzie :( i czy da sie cos z tym zrobic ? 

to chyba na tyle :Smile
naprawde fajne autko bardzo milo w srodku ... fajne fotele ( jak na 175 cm wzrostu ) , fantastyczna widocznosc, wrazenia z jazdy pozytywne , byle nie te manewrowo startowe sytuacje :( 

Dawajcie znac jakie sa wasze wrazenia  , pozdr Piotr
 Ad. 1 - tak, zasadniczo jest wolna ta skrzynia, ale mozna przesmarowac silownik (bardzo wskazane) i pojechac do kogos kto ma komputer mercedes/smart zeby zrobil kalibracje sprzegla, odrobine pomaga
Ad. 2 - tak na R to jak na P w innych skrzyniach
Ad. 3 Trzeba sie tego nauczyc, wciskanie gazu czasem powoduje redukcje ktora trwa 2 sekundy :Smile pomaga troche zrobienie chipa, ja uwazam ze w CDI to niezbedne, seryjne auto jest fabrycznie stlumione zeby spelniac jakies głupie normy
Ad. 4 to sie nazywa "pełzanie" smart nie pełza, smart dumnie kroczy jak wcisniesz gaz :P
Ad. 5 Bardzo w jezdzie pomagaja dystanse, na tyl 20mm na kolo, na przod 15-20mm na kolo. Znacznie lepiej sie prowadzi. Albo dac felgi z innym offesetem, takie robil RIAL z tego co pamietam
Ad. 6 Wspomaganie by sie przydalo, koszt montazu ok 1500.- PLN ale jest troche zabawy z elektronika. Mozliwe ze masz troche zastany uklad kierowniczy i lozyska amortyzatorow, to poteguje wrazenie ciezkiej kierownicy Smile

Witamy w klubie ! jak sie polubicie to bedziecie losowac kto dzis jedzie smarcikiem Wink
### krzyss vel Qkill ###
 Odpowiedz
#4
 Lolek 
Można też zmienić olej w skb, trochę pomaga. Dextron III lub więcej. Nie pełza bo to tak naprawdę zwykła mechaniczna skb tyle że zautomatyzowana poprzez kompa. Najlepiej wcisnąć gaz i nie ruszać nogą na pedale, każda zmiana położenia wydłuża procedurę.
 Odpowiedz
#5
 psuwacz 
Wszyscy piszą "skrzynia" - a to jest telegraf okrętowy. Jeżeli jednak mocno "zajączkuje" to na pewno adaptacja sprzęgła nie zawadzi. Wysprzęglik sprawdzi diagnosta...

U nas w 451 nie ma wspomki, kręci się dość lekko (oczywiście w miarę możliwości się wstawi Smile )

I po raz tysiąc pierwszy pobiegnę z pochodnią oświaty niczym ksiądz misjonarz będę głośno skandować: gleba! Gleba! Gleba! (Oraz dystanse...) oryginalny setup jest do miasta - na trasę jest straszny, nieprzyjemny i niebezpieczny. Zglebić na sprężynach, dystanse wstawić i jest rewolucja, stabilność i pełne BHP Smile

Od niedawna mam też w 450 ( 0,8 wtrysk frytury) mapę. Mapa może nie jest nieodzowna, ale mapa daje sporo radości z jazdy...
 Odpowiedz
#6
 gim-kg 
Cześć. F2 mam niezbyt długo, ale liznąłem już tematu i z miłą chęcią podzielę się wiedzą:

Ad 1) skrzynia biegów to temat dość znany. Musisz wziąć pod uwagę że to nie jest typowy automat czy skrzynia bezstopniowa. To zwykła skrzynia manualna z założonym robotem który wciska sprzęgło i zmienia bieg za kierowcę. Takie skrzynie używane są też innych producentów, np w grupie PSA (Peugeot/Citroen/DS) taka skrzynia nazywa się MCP. Kolejną ewolucją takiej zautomatyzowanej skrzyni jest skrzynia dwusprzęgłowa. Tam opóźnienie jest wyeliminowane właśnie poprzez użycie dwóch sprzęgieł.
Ad.2) Oficjalnie wg instrukcji fabrycznej producent zaleca aby samochód zostawiać na biegu. W przypadku Smarta można to tylko wykonać wrzucając bieg wsteczny. Gdybyś zostawił samochód na biegu do jazdy w przód to nie wyciągniesz kluczyka ze stacyjki. Nie ma żadnych przeciwskazań aby zostawić samochód na luzie o ile jesteś pewny że się nie stoczy.

Ad.3) kontynuując punkt 1 to musisz jeździć tak jakbyś jeździł manualem. Gdy zmieniasz bieg odpuszczasz gaz i wciskasz sprzęgło. Teraz wystarczy że gdy już wyczujesz kiedy samochód chce zmienić bieg i na chwilę odpuścić gaz.

Ad.4) i jeszcze raz muszę wrócić do pkt.1. To nie jest typowy automat. Musisz dodać lekko gazu aby komputer zrozumiał twoje zamiary i odpowiednio sterował sprzęgłem.  

Ad.5) jeździ się jak gokartem i to jest najfajniejsze. Co do nadsterowności to tak jak pisali koledzy pomagają dystanse albo zmiana ET felg. Jak kupowałem swojego F2 to ktoś wcześniej zastosował taki patent że z przodu założył felgi tylne od 451 a na tył tylne od 450. Muszę przyznać że na trasie jechał jak po szynach. Ja jestem jednak zwolennikiem rozwiązań fabrycznych dlatego wróciłem do fabrycznego osadzenia felg tym bardziej że używam Smarta prawe w 100% w mieście.

Ad.6) mam ten sam problem. Ja jeszcze jakoś sobie radzę ale moja połówka narzeka na brak wspomagania zwłaszcza po przesiadce z C-klasy W205. Wspomaganie można dołożyć gdyż jest elektryczne. Potrzebujesz maglownicę ze wspomaganiem, sterownik oraz wiązkę. Po zamontowaniu trzeba to jeszcze uaktywnić przez komputer diagnostyczny. Szczerze to myślę intensywnie o tym.






Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
--------------------------
F2 MHD Kołobrzeg
[Obrazek: icon3.png]
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  ForTwo I vs ForTwo II- różnice, wrażenia MariuszB 7 6.156 17.09.2008, 11:17
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu