Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Silnik 451 analiza zużycia, błędy konstrukcyjne, sekcja.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Silnik 451 analiza zużycia, błędy konstrukcyjne, sekcja.
#1
 Vapor2005 
Do naprawy trafił silnik od modelu 451 rocznik 2011 moc 85KM Turbo przebieg prawdziwy 110 tyś km.
Objawy coś puknęło w silniku stracił moc i koniec. Oto co zobaczyliśmy:

[Obrazek: 6d91704e215e5b4c.png]

Na początek ukazała się "mały" otworek w bloku...

[Obrazek: 92efce875d9691df.jpg]


Po zdjęciu głowicy ukazał się winny...

[Obrazek: 7c6a985efc877519.jpg]

Teraz widoczny w całej okrasie...

[Obrazek: 2d0d3606584b3514.jpg]

Sąsiedni koledzy w miarę ok...

[Obrazek: da425049d7826141.jpg]


Miejsce pracy tłoka....
Lecz pozostałe dwa cylindry wyglądają identycznie...

[Obrazek: 75ca249b301eb217.jpg]

Niestety pozostałe cylindry wyglądają właśnie tak... Pozdrowienia dla Mercedesa za zrobienie silnika jednorazowego który nie powiniej osiągnąć więcej niż 200 tyś km... Jest to świadome działanie by silnik przejechał określony dystans...

Uszkodzeniu uległy:
1. Tłok
2. Głowica 2 zawory krzywe
3. cylinder. Pozostałe dwa to samo...
4. Blok silnika
5. Turbina
Reasumując silnik złom...
Nie oceniam co było przyczyną destrukcji lecz śmiało mogę powiedzieć, że silnik jest źle zaprojektowany dlaczego? Zostawiam to dla Forumowiczów...
Podpowiem, że tłoki w górnym położeniu mają taki luz, że cho cho!!! Cofając się do cylindra rozwalają gładź!!!! W porównaniu do 450 pochodzi dłużej lecz jego koniec jest też szybki....
Jeśli chodzi o wałki, panewki, ślizgi, łańcuch można powiedzieć jak nowe.

Lecz pozostałe dwa tłoki już widać zaczęły być nie szczelne:

[Obrazek: 7f3fd4eb6ad3d8b1.jpg]

Wydaje mi się, że te 150 tyś km powinny jakoś przelatać. Materiał zamieszczony w celach przemyśleń nad silnikami w Smartach!!!
Jeżeli silnik ze Smarta 451 bierze lub zaczyna brać olej to czeka Was nie naprawa lecz wymiana silnika...
Naprawa nie opłacalna....

[Obrazek: c27e083b749f14fc.jpg]

Wielkość tłoka. Góra tłoka jest równo z paczką papierosów. Oszczędność materiałów nie idzie w parze z jakością....

[Obrazek: 682878cbe46c2bbd.jpg]

Przykład tłoków bez oszczędności materiałów... Takie tłoki wytrzymają duże przebiegi.... Jest oparcie w cylindrze.... Nie mają prawa się "bujać"...

Smart nowy kosztuje krocie. Lecz jakość układu tłokowo-korbowego wykonana jest specjalnie by nie podziałało to długo. Wg. mnie do 150 tyś km.
W sumie jeszcze w miarę młode samochody z małymi przebiegami. Zobaczymy jak to będzie z innymi... Może kolega miał pecha?
Jeśli chodzi o ustawienie zaworów nie stwierdziłem w głowicy jej regulacji.
Pozdrawiam wszystkich i życzę olbrzymich przebiegów...
PS. Proszę użytkowników czy już ktoś rozbierał taki silnik i czy pokrywa się zużycie układu zgodnie z postem.
"Nikt nie sprzedaje dobrego Smarta"... Very happy
 Odpowiedz
#2
 MariuszB 
(26.06.2019, 09:47)Vapor2005 napisał(a): Podpowiem, że tłoki w górnym położeniu mają taki luz, że cho cho!!! Cofając się do cylindra rozwalają gładź!!!! W porównaniu do 450 pochodzi dłużej lecz jego koniec jest też szybki....

Te motory najczęściej (choć nie tylko) kończą żywot od jazdy na zbyt niskim poziomie oleju. To dlaczego tak się dzieje to oddzielne zagadnienie.
Pisząc o luzie masz na myśli korbowód/ sworzeń czy luz na boki w cylindrze?
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
#3
 Vapor2005 
Luz tłoka w cylindrze. Lata jak wściekły po sklepie... I to powoduje uszkodzenie gładzi. Więc jest to jakaś wada. Ja się domyślam co jest powodem lecz nie chcę tu się odzywać bo zaraz zostanę zjedzony...

Tak trochę na temat.... Zapodane z YT:

https://www.youtube.com/watch?v=1v7mdaZ_azs
"Nikt nie sprzedaje dobrego Smarta"... Very happy
 Odpowiedz
#4
 Kanapa 
Nikt cię nie zjedzie - nie jesteśmy fanatykami.
Piszesz o wersji Turbo?
Bardzo wrażliwa na olej pod względem częstotliwości wymiany i jego jakość plus parę innych kwiatków. Między innymi rdzewiejącą rurka olejowa itp
Bardzo fajny wątek się zapowiada.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#5
 krzyss 
Pisz co winne ! Wszyscy chcemy wiedziec. Podobno temperatury je tez zabijaja...
 Odpowiedz
#6
 statystyczny_polak 
Z tego co mi wiadomo to producentem silników w 451 jest Mitasubiszi i tam (w Coltach) są totalnie niezajebliwe.
 Odpowiedz
#7
 LAZY. 
Cylinder wygląda na fotce jakby był po jakimś chu...ym szlifie.  W każdym razie nie wszystkie rysy są wzdłużne. Marnie to wygląda, nie ma lustrzanej powierzchni, a obecna wygląda jak po pilniku.  Możliwe że ktoś  zrobił szlif i dał nominalne tłoki- trzeba by obie części zmierzyć.


Druga sprawa to że smart wymaga dobrego oleju, jak się leje byle co to się pali, a nie smaruje.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Silnik zmiany biegów,pytanie. Spoko635 8 2.576 15.06.2021, 19:01
Ostatni post: Kanapa
  [451] Wibrujący silnik TBTBTB 6 2.266 02.08.2017, 07:41
Ostatni post: ŁYSY13
  [451] 451 0'8 dci diesel silnik samoczynnie się wyłącza robert53 15 6.269 03.03.2015, 23:48
Ostatni post: robert53



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu