mackop
Liczba postów: 66
Dołączył: Dec, 2012
Reputacja:
1
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Poznań
smart fortwo 451 mhd, pure, 2011
Witajcie,
mam pytanie- czym różni się silnik benzynowy 61 km i 71 km. Patrząc na specyfikację, to oprócz osiągów moc i moment obrotowy, to niczym. To wyłącznie chip tuning Producenta, czy są jakieś zmiany konstrukcyjne? Skąd wziąć oryginalny program na 71? Nie chcę go bardziej podkręcać jakimś chipem od Rs.
Z góry dziękuję za informacje.
"TOMEK"
Liczba postów: 30
Dołączył: Sep, 2014
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 451 cabrio Turbo
"TOMEK" 07.09.2014, 09:49
Powiedział bym Ci dokładnie gdybym miał VIN auta 61 i 71 koni jaki to typoszereg itd..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.09.2014, 09:50 przez "TOMEK".)
mackop
Liczba postów: 66
Dołączył: Dec, 2012
Reputacja:
1
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Poznań
smart fortwo 451 mhd, pure, 2011
WME4513341K551078 to 61 km mój.
A gdzie to sprawdzasz? EPC i WIS mam.
Kanapa
Liczba postów: 6.129
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Tunerzy maja różne programy. Zajrzyj na strony CS lub RS i będziesz miał pełne info. Jednostki napędowe mechanicznie niczym sie nie różnią. Podobnie wersja uturbiona względem Brabusa.
"TOMEK"
Liczba postów: 30
Dołączył: Sep, 2014
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 451 cabrio Turbo
"TOMEK" 07.09.2014, 10:48
No to po co pytasz na forum jak dysponujesz narzędziem zawierającym pełne informacje? Skołuj sobie VIN z jakiegoś 71KM mhd i zajrzyj w EPC najpierw w rozkodowany VIN, żeby sprawdzić typoszereg silnika N ... cośtam a jak jest ten sam sprawdź potem, czy główne bebechy w silniku mają te same numery lub różne a wtedy prosty wniosek, czy to kwestia sterownika i softu czy zmiana istotna zmiana w elementach silnikowych jak w przypadku 451 diesel 45 i 54 konie. Życze miłej lektury i pozdrawiam licząc, że podzielisz się wnioskami w tym temacie oczywiście uwzględniając.
Kanapa przecież na dzień dobry masz inne peryferia od listwy wtryskowej włącznie w Bajbusie, turbina, czujnik doładowania ciśnienia itd.. i to na bank nie jest tylko różnica w sofcie chyba, że masz na myśli sam słupek a i tak nie wiem czy są te same pierścienie na przykład ale w poniedziałek sprawdze dokładniej tylko skołuję sobie VIN Bajba 451. Już na samym schemacie silnika widac różnice a wiem, bo próbowałem kiedyś wsadzić do swojego serca nieco Bajbusa i poległem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.09.2014, 11:05 przez "TOMEK".)
mackop
Liczba postów: 66
Dołączył: Dec, 2012
Reputacja:
1
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Poznań
smart fortwo 451 mhd, pure, 2011
To, że mam programy nie znaczy że umiem się nimi posługiwać Sprawdzam czasem numery części i jak coś zrobić. To wszystko. Ten typoszereg np. to czarna magia dla mnie. Kanapa dziękuję za informacje.
"TOMEK"
Liczba postów: 30
Dołączył: Sep, 2014
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 451 cabrio Turbo
"TOMEK" 07.09.2014, 11:15
Mackop po wejściu kliknij sobie najpierw w ten mały niebieski samochodzik i kod SA i zobaczysz typoszereg silnik a Ty masz M132 E10 lub M132.910, potem porównaj to z VIN jakiegoś 71KM polifta, wskakujesz w podrupę silnik, pierwsza z brzegu na rolce i porównaj tak samo bebechy czyli tłok, pierścienie albo peryferia itd. a jeśli mają te same numery to dopowiedź masz na tacy i wiadomo, że to kwestia tylko sterownika i softu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.09.2014, 11:16 przez "TOMEK".)
Kanapa
Liczba postów: 6.129
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
(07.09.2014, 10:48)"TOMEK napisał(a): Kanapa przecież na dzień dobry masz inne peryferia od listwy wtryskowej włącznie w Bajbusie, turbina, czujnik doładowania ciśnienia itd.. i to na bank nie jest tylko różnica w sofcie chyba, że masz na myśli sam słupek a i tak nie wiem czy są te same pierścienie na przykład ale w poniedziałek sprawdze dokładniej tylko skołuję sobie VIN Bajba 451. Już na samym schemacie silnika widac różnice a wiem, bo próbowałem kiedyś wsadzić do swojego serca nieco Bajbusa i poległem.
W Portugalii mieliśmy "rozbity obóz" pod stoiskiem Brabus Smart Gmbh. przez cały okres Smart Times i troszkę sobie porozmawialiśmy na różne tematy z nimi i innymi tunerami.
Te dodatkowe gadżety są owszem inne ale tak naprawdę jak zawsze w standardzie masz zapas potencjalnej bezpiecznej mocy na różne okazje.
Dlatego niezależni tunerzy ze zwykłego turbo tylko przez modyfikację softu zrobią ci do około 120 (sam tak masz zmodzone ) - jak nie będziesz zarzynał auta jest bezpiecznie.
Jednak nawet w Brabusie pada silnik jak go gonisz konkretnie - Andreas wymienił silnik już 2 razy.
Wyżej z mocą też (135KM) można ale na przykład CS już wstawia inny kolektor i takie tam.
Dla autora tematy oferta CS na mod wolnossącego:
L eistungskit S85 für Modelle mit 45 bzw. 52 kw/ 61 bzw. 71 PS , auch MHD
Leistungssteigerung auf ca. 62 kw / 84 PS / 130Nm
V-max. Begrenzung auf Wunsch offen
Verbesserte Kraftentfaltung ab dem unteren Drehzahlbereich, optimierter Kraftstoffverbrauch
optional Tachoerweiterung auf 200 km/h inkl. Ziffernblatt
P.S.
Jak chcesz to zapytaj Gizberna - coś tam ma podobno do 451 .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.09.2014, 11:57 przez Kanapa.)
"TOMEK"
Liczba postów: 30
Dołączył: Sep, 2014
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 451 cabrio Turbo
"TOMEK" 07.09.2014, 12:21
Co się śmiejesz motyla noga a diabeł tkwi w szczegółach niestety lecz co do modów na 120KM to ciekaw jestem, kto się po wgraniu takiego softu, hamował na normalnie a nie marketingowo ustawionej hamowni i potwierdził te dane? Sam widziałem jak na takiej faktycznej ustawce jak moja, każda dalej idąca próba podwyższania parametów powodowała przelewanie na wtryskach. Byłem hamowany realnie kilkanaście razy w sumie w Krakowie, więc mam pewność i jeszcze w Katowicach gdzie nagle przybyło mi ponad dziesięć koni względem nominału bez remapu czyli ściema. Mój poprzedni 450 miał mapkę z RS na 76 koni 120Nm a na 1/4 mili przyjechał prawie sekundę po Brabusie Patryka, mającym fabrycznie te same parametry, choć Brabus jechał na tych swoich walcach a passion na nominałach, więc powinien mieć lepiej a jakoś nie miał i seknda na 1/4 mili to po prostu lanie na gołą. Sory za OT ale jakby to było takie proste jak piszesz a samo EPC dostarcza wielu informacji o różnicach turbo i brabus, to każdy by śmigał. Co do wymian silnika u Sławka ... jak Ci dam na przykład jakiegoś AMG i będziesz nim walił non stop po autobanach na V Maks też go zabijesz, więc co się dziwić, że wymienia silniki.
Gizbern
Liczba postów: 289
Dołączył: Sep, 2010
Reputacja:
17
Imię: Sławek
Skąd: Rybnik
smart fortwo 451, passion, ED
Gizbern 07.09.2014, 14:42
Miałbym program na 71km i podkręcony, do turbo 451 też mam ciekawe
|