Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[451] Silnik 61vs. 71 koni

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[451] Silnik 61vs. 71 koni
#1
 mackop 
Witajcie,
mam pytanie- czym różni się silnik benzynowy 61 km i 71 km. Patrząc na specyfikację, to oprócz osiągów moc i moment obrotowy, to niczym. To wyłącznie chip tuning Producenta, czy są jakieś zmiany konstrukcyjne? Skąd wziąć oryginalny program na 71? Nie chcę go bardziej podkręcać jakimś chipem od Rs.
Z góry dziękuję za informacje.
 Odpowiedz
#2
 "TOMEK" 
Powiedział bym Ci dokładnie gdybym miał VIN auta 61 i 71 koni jaki to typoszereg itd..
 Odpowiedz
#3
 mackop 
WME4513341K551078 to 61 km mój.
A gdzie to sprawdzasz? EPC i WIS mam.
 Odpowiedz
#4
 Kanapa 
Tunerzy maja różne programy. Zajrzyj na strony CS lub RS i będziesz miał pełne info. Jednostki napędowe mechanicznie niczym sie nie różnią. Podobnie wersja uturbiona względem Brabusa.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#5
 "TOMEK" 
No to po co pytasz na forum jak dysponujesz narzędziem zawierającym pełne informacje? Skołuj sobie VIN z jakiegoś 71KM mhd i zajrzyj w EPC najpierw w rozkodowany VIN, żeby sprawdzić typoszereg silnika N ... cośtam a jak jest ten sam sprawdź potem, czy główne bebechy w silniku mają te same numery lub różne a wtedy prosty wniosek, czy to kwestia sterownika i softu czy zmiana istotna zmiana w elementach silnikowych jak w przypadku 451 diesel 45 i 54 konie. Życze miłej lektury i pozdrawiam licząc, że podzielisz się wnioskami w tym temacie oczywiście uwzględniając.

Kanapa przecież na dzień dobry masz inne peryferia od listwy wtryskowej włącznie w Bajbusie, turbina, czujnik doładowania ciśnienia itd.. i to na bank nie jest tylko różnica w sofcie chyba, że masz na myśli sam słupek a i tak nie wiem czy są te same pierścienie na przykład ale w poniedziałek sprawdze dokładniej tylko skołuję sobie VIN Bajba 451. Już na samym schemacie silnika widac różnice a wiem, bo próbowałem kiedyś wsadzić do swojego serca nieco Bajbusa i poległem.
 Odpowiedz
#6
 mackop 
To, że mam programy nie znaczy że umiem się nimi posługiwaćSmile Sprawdzam czasem numery części i jak coś zrobić. To wszystko. Ten typoszereg np. to czarna magia dla mnie. Kanapa dziękuję za informacje.
 Odpowiedz
#7
 "TOMEK" 
Mackop po wejściu kliknij sobie najpierw w ten mały niebieski samochodzik i kod SA i zobaczysz typoszereg silnik a Ty masz M132 E10 lub M132.910, potem porównaj to z VIN jakiegoś 71KM polifta, wskakujesz w podrupę silnik, pierwsza z brzegu na rolce i porównaj tak samo bebechy czyli tłok, pierścienie albo peryferia itd. a jeśli mają te same numery to dopowiedź masz na tacy i wiadomo, że to kwestia tylko sterownika i softu.
 Odpowiedz
#8
 Kanapa 
(07.09.2014, 10:48)"TOMEK napisał(a): Kanapa przecież na dzień dobry masz inne peryferia od listwy wtryskowej włącznie w Bajbusie, turbina, czujnik doładowania ciśnienia itd.. i to na bank nie jest tylko różnica w sofcie chyba, że masz na myśli sam słupek a i tak nie wiem czy są te same pierścienie na przykład ale w poniedziałek sprawdze dokładniej tylko skołuję sobie VIN Bajba 451. Już na samym schemacie silnika widac różnice a wiem, bo próbowałem kiedyś wsadzić do swojego serca nieco Bajbusa i poległem.

Laughing
W Portugalii mieliśmy "rozbity obóz" pod stoiskiem Brabus Smart Gmbh. przez cały okres Smart Times i troszkę sobie porozmawialiśmy na różne tematy z nimi i innymi tunerami.
Te dodatkowe gadżety są owszem inne ale tak naprawdę jak zawsze w standardzie masz zapas potencjalnej bezpiecznej mocy na różne okazje.
Dlatego niezależni tunerzy ze zwykłego turbo tylko przez modyfikację softu zrobią ci do około 120 (sam tak masz zmodzoneRolleyes) - jak nie będziesz zarzynał auta jest bezpiecznie.
Jednak nawet w Brabusie pada silnik jak go gonisz konkretnie - Andreas wymienił silnik już 2 razy.
Wyżej z mocą też (135KM) można ale na przykład CS już wstawia inny kolektor i takie tam.

Dla autora tematy oferta CS na mod wolnossącego:
Leistungskit S85 für Modelle mit 45 bzw. 52 kw/ 61 bzw. 71 PS , auch MHD
Leistungssteigerung auf ca. 62 kw / 84 PS / 130Nm
V-max. Begrenzung auf Wunsch offen
Verbesserte Kraftentfaltung ab dem unteren Drehzahlbereich, optimierter Kraftstoffverbrauch
optional Tachoerweiterung auf 200 km/h inkl. Ziffernblatt


P.S.
Jak chcesz to zapytaj Gizberna - coś tam ma podobno do 451Rolleyes.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#9
 "TOMEK" 
Co się śmiejesz motyla noga a diabeł tkwi w szczegółach niestety lecz co do modów na 120KM to ciekaw jestem, kto się po wgraniu takiego softu, hamował na normalnie a nie marketingowo ustawionej hamowni i potwierdził te dane? Sam widziałem jak na takiej faktycznej ustawce jak moja, każda dalej idąca próba podwyższania parametów powodowała przelewanie na wtryskach. Byłem hamowany realnie kilkanaście razy w sumie w Krakowie, więc mam pewność i jeszcze w Katowicach gdzie nagle przybyło mi ponad dziesięć koni względem nominału bez remapu czyli ściema. Mój poprzedni 450 miał mapkę z RS na 76 koni 120Nm a na 1/4 mili przyjechał prawie sekundę po Brabusie Patryka, mającym fabrycznie te same parametry, choć Brabus jechał na tych swoich walcach a passion na nominałach, więc powinien mieć lepiej a jakoś nie miał i seknda na 1/4 mili to po prostu lanie na gołą. Sory za OT ale jakby to było takie proste jak piszesz a samo EPC dostarcza wielu informacji o różnicach turbo i brabus, to każdy by śmigał. Co do wymian silnika u Sławka ... jak Ci dam na przykład jakiegoś AMG i będziesz nim walił non stop po autobanach na V Maks też go zabijesz, więc co się dziwić, że wymienia silniki.
 Odpowiedz
#10
 Gizbern 
Miałbym program na 71km i podkręcony, do turbo 451 też mam ciekawe Smile
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [451] [451] Chiptuning / program 82 KM silnik bez MHD - opinie rogas 6 5.181 11.05.2015, 17:11
Ostatni post: Gapa.



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu