Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

451 swieci sie cisnienie oleju po remoncie

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
451 swieci sie cisnienie oleju po remoncie
#1
 Leo 7 
Smart fortwo 0.800 cdi cabrio 2010 rok


zakupiłem samochód jakiś czas temu z uszkodzonym silnikiem . Diagnoza stanęły hydrauliczne popychacze co spowodowało uszkodzeniem walka rozrządu i uszkodzeniem zaworów.
Ciśnienie oleju na desce rozdzielczej przed remontem gasło po odpaleniu .mimo ze silnik chodził nie równomiernie.
W Silniku wymieniłem :
-zawory ssące ponieważ były uszkodzone ( wymieniłem wszystkie ) dotarłem wszystkie zawory
-nowe uszczelniacze zaworów
-nowy wałek rozrządu
-uszczelka pod głowicę
-nowe pierścienie (wszystkie)
-nowe panewki korbowodowe
-nowy caly rozrząd ( łańcuch – zęby- ślizgi- napinacz )
-nowe kola zębate i łańcuch pompy oleju
zdemontowałem również chodniczek olejowa i ja przemyłem kilkakrotnie.
Kolektor wydechowy z turbiną był zdemontowany w całości i tak zamontowany.
w silniku od pierwszego odpalenia świeci się lampka ciśnienia oleju..
na samym początku chodził idealnie i wchodził na obroty idealnie do 2- 3 tys obrotów. 2 -3 razy pokręciłem.
teraz zaczyna chodzi nie równomiernie i nie wkręca się na obroty .słabnie.
Nie wiem czy się nie zaciera,nie mam przyrządu do sprawdzenia ciśnienia .
Łącznię odpaliłem go 5 może 6 razy .Na początku może 2-3 razy po 30 sekund
potem 2-3 razy po 10-15 sekund .Olej się cały czas świeci.
Z korka wlewowego oleju na pokrywie zaworowej chlapie olej ( przy włączonym silniku)
Nie wiem jaki zrobiłem błąd analizuje godzinami i nic mi nie przychodzi do głowy.
Do pompy olejowej się nie dotykałem .Jedynie wymieniłem łańcuch i zęby.
Czujnik ciśnienia oleju i temperatury oleju są nowe. Świeci się również na starych czujnikach.
Podłączyłem pod komputer,ale wychodzi tylko jeden błąd spowodowany że silnik jest nie zalany chłodziwem.


Odpala wzorcowo.

Ratunku pomocy
 Odpowiedz
#2
 IRIAD 
bez pomiaru ciśnienia oleju nie ugryziesz tematu Moze zapomniałes o smoku?
 Odpowiedz
#3
 Leo 7 
sprawdzałem wszystko kilkakrotnie ,smok jest
 Odpowiedz
#4
 IRIAD 
A może wszystko OK tylko czujnik ciśnienia przytkany? wykręć drania i sprawdz choćby pompka czy rozłącza?
 Odpowiedz
#5
 Leo 7 
sprawdzałem na 2 czujnikach.caly czas sie pali .jeden nowy ze sklepu drugi mój stary.
nie bardzo wiem o co chodzi z ( pomka czy rozłączą )
 Odpowiedz
#6
 IRIAD 
Już odpowiam!
czujnik ma " przejście "elektryczne  pomiedzy obudową a wtyczką w stanie spoczynku po podaniu ciśniena 2 bar nien się rozłączyć
A w tym przypadku jak był wymieniany nie to.
Niestety chyba nie obejdzie się bez sprawdzenia ciśnienia i ewentualnym ponownym rozebrani silnika
chociaż jest to tak prosty układ że nie da się zrobić gafy
Być może wina leży poza silnikiem kablologia albo komputer silnika?
Kawałek rurki z gwintem M10x1 np ze starego żyrandola kawałek węża np z dopływu do pralki
byle jaki manometr o zakresie ok 10 bar połączysz to do kupy i masz wskażnik ciśnienia oleju
nie zapomnij o opaskach bo ci olej wywali
 Odpowiedz
#7
 IRIAD 
Albo jeszcze jeden "myk" podłącz miernik omomierz do czujnika i po odpaleniu sprawdż czy sie rozłacza
jeżeli rozłacza przyczyny szukaj poza silnikiem
 Odpowiedz
#8
 Vapor2005 
Ciężka sprawa... Bardziej zatkany jakiś kanał olejowy. Może źle założone korbowody /rwane/ z panewkami bez zamkowymi... Może pompa oleju w co wątpię. Filtr oleju zapchany? Może ktoś robił kiedyś "jakiś" szlif i założyłeś nie takie panewki... To mi tak troszkę pasuje. Kiedyś tak miałem jak "fachowiec" to złożył i był taki objaw. Najszybciej sprawdzenie ciśnienia oleju. Lecz to nie zmieni faktu, że trzeba rozbierać silnik. Daj znać co było...
"Nikt nie sprzedaje dobrego Smarta"... Very happy
 Odpowiedz
#9
 Leo 7 
Jutro zacznę rozbierać.Pewnie nie wyrobie się czasowo aby wszystko zrobić wiedz potrwa to kilka dni. Napiszę co tam znajdę . Dziękuję
 Odpowiedz
#10
 terminux 
A dobrze dokręciłeś koło pasowe na wale? U mnie nie było dobrze dokręcone i kontrolka czasem świeciła czasem nie (w trakcie jazdy) bo nie była dobrze dociśnięta przez co nie miała pełnych obrotów i nie robiła ciśnienia.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [451] Jaki moment dokręcania korka spustowego oleju? kamyk 8 982 22.06.2023, 06:07
Ostatni post: maciekpkow
  wymiana oleju silnikowego kaemka1 1 1.405 22.07.2020, 20:18
Ostatni post: Kanapa
  Wymiana oleju w silniku i skrzyni 451 DAREQ 14 11.445 13.01.2019, 12:07
Ostatni post: damiano.o
  [451] Uszkodzona podstawa filtra oleju / miska olejowa Cdi kuri3 11 6.432 15.09.2018, 20:51
Ostatni post: Leo 7
  [451] Cisnienie doąłdowania w 1,0 turbo mj_320 11 6.104 15.03.2016, 08:51
Ostatni post: shagger
  [451] 451 0'8 dci diesel silnik samoczynnie się wyłącza robert53 15 6.269 03.03.2015, 23:48
Ostatni post: robert53
  [451] świeci się kontrolka "check engine" raphalsky 9 8.081 25.02.2015, 21:19
Ostatni post: robert53
  [451] Środkowe światło stop nie świeci tumich 2 2.495 12.01.2015, 00:31
Ostatni post: tumich
  [451] Zużycie oleju w cdi 451 antonib 18 8.404 05.08.2014, 11:31
Ostatni post: ŁYSY13
  Znikanie oleju silnikowego !!! prost13 26 11.157 20.08.2006, 20:00
Ostatni post: All-capone



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu