Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[451] Turbo mod amerykański

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[451] Turbo mod amerykański
#1
 Kanapa 
Może ktoś przetłumaczyć o co dokładnie chodzi w modzeniu turbiny w wersji USA i dlaczego ta modyfikacja nie sprawdza się poza USA?

http://www.evilution.co.uk/index.php?menu=info&mod=824
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#2
 jakubo 
To jest artykuł o montowaniu turbo do wersji bez turbo. W usa mają bardzo rygorystyczne normy spalin itp. więc mają inne sondy lambda. Kolejne co tam wymienione to inna kompresja w wersjach bez turbo w europie. i w końcu trzecie to to że u nas taniej wyjdzie sprzedać wersję bez turbo i kupić całe auto.
Pomogłem daj [Obrazek: postbit_reputation.gif]
 Odpowiedz
#3
 DaSza 
Gwoli uzupełnienia streszczenia Jakuba, kilka fragmentów, które mówią wszystko (w miarę wolne tłumaczenie mające tylko oddać sens).

Czy zestawy pasują do nie amerykańskich 451?
Pasują: tak, działają: nie do końca, działają dobrze: nie.

Trzy główne powody dla których zestawy nie powinny być montowane do europejskich 451.

Czujnik lambda

Europejskie dają napięcia w przedziale 0-1V, a amerykańskie 0-5V. Szerszy zakres napięcia pozawala na bardziej efektywne sterowanie emisją.
Europejskie ECU są przystosowane do działania w zakresie napięć 0-1, więc dodanie turbiny powoduje "zachwianie" normalnej pracy. Poziom 1V osiągany jest szybko, więc ECU uznaje, że silnik działa na maksa i zmniejsza dawkę paliwa, co skutkuje zmniejszeniem mocy.

Współczynnik kompresji

USA bez turbo: 10 : 1
Europa bez turbo 11.4 : 1
Europa turbo: 10 : 1

Wersje amerykańskie mają obniżoną kompresję ze względu na słabszą jakość paliwa (octan) w USA i w celu redukcji detonacji paliwa.

Ponadto turbo nie potrzebuje takiej kompresji w cylindrach ponieważ, jest turbo które daje już kompresję.

Rzadko silnik turbinowe mają kompresję powyżej 10.5, a po zamontowaniu turbo byłby silnik z kompresją 11.4.
W wyniku tego:
- strata mocy ze względu na konieczność większej kompresji,
- zwiększenie spalania wybuchowego, które wykryte przez czujnik zmniejsza moc,
- zwiększeni szansy uszkodzenia pierścieni,
- zwiększenie szansy zniszczenia zaworów,
- prawie pewne wydmuchanie uszczelki głowicy

Wyważenie
Silniki turbo są lepiej wyważone niż te bez turbo.
Zwiększenie mocy powoduje nierówną pracę źle wyważonego silnika i zmniejszanie mocy przez czujniki.

I jak napisał Jakubo konkluzja lepiej kupić Smarta z turbo, a resztę kasy przeznaczyć na mody.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus Laughing
 Odpowiedz
#4
 Kanapa 
Idąc tym tropem to co się będzie działo jak ktoś kupi 451 z amerykanskego rynku?
Kilka aut już było sprzedanych sądząc po ogłoszeniach na portalach.
Nasze paliwo jest teoretycznie lepsze - silnik będzie lepiej czy gorzej pracować?
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#5
 obwd-crash 
(19.02.2014, 18:51)Kanapa napisał(a): Idąc tym tropem to co się będzie działo jak ktoś kupi 451 z amerykanskego rynku?
Kilka aut już było sprzedanych sądząc po ogłoszeniach na portalach.
Nasze paliwo jest teoretycznie lepsze - silnik będzie lepiej czy gorzej pracować?

No oczywiście, że lepiej. Przecież chyba każdy słyszał, jak to auta po zatankowaniu niemieckiego paliwa dostawały skrzydeł i przejeżdżały na zbiorniku więcej niż w Polsce.
Przecież w USA mają benzynę co ma 86 oktan a my 95, co bardziej rozrzutni Polacy potrafią kupować benzynę 98 lub jakieś tam V...

Przez 18 lat jeździłem w Polsce tylko autami amerykańskimi, nic im się nie stało na naszym paliwie, a nawet nasz gaz im nie zaszkodził. Przy prawie 500 tys. km auta te po przejechaniu w Polsce po ponad 400 tys. km, ze starości i usterek osprzętu, a nie z powodu uszkodzenia lub zużycia silnika odchodziły na "darmową emeryturę".

Gdyby nie szalona zwyżka kursu dolara w 2008 roku, pewnie dalej jeździłbym amerykańskimi autami, a tak przesiadłem się na diesle, padło jakoś na francuskie, nawet Smart MC01 /450/- przecież produkowany był we Francji. Jak narazie nie żałuję, bo przynajmniej Smart-we towarzystwo jest lepsze /w ogóle jest, bo użytkownicy amerykańskich jakoś się nie chcieli integrować - wyjątek zlot w Toruniu w 1996/.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 387 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#6
 Mart 
Kilka uwag. Liczba oktanowa to nie jest kaloryczność paliwa. Taka interpretacja jest szeroko propagowana przez dystrybutorów paliwa jak Shell czy BP, bo tak łatwiej podkreślić zalety i sprzedać droższe paliwo o podwyższonej liczbie oktanowej. Dla zaciekawionych czym jest liczba oktanowa wklejam link do wiki http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa tam jest lepiej wszystko opisane i nie będę się silił na oryginalność.

Z moich doświadczeń. Miałem kilka lat infinity FX35 sprowadzone z USA i kiedyś nieświadomy właściwego znaczenia pojęcia "liczba oktanowa" zalałem paliwem 98, myśląc, cóż będzie rakieta, a tu ledwo jechał, bo było to niedostosowane paliwo do danego zespołu napędowego.

Dlatego przestrzegam przed definiowaniem - wow więcej oktanów będzie ogień.
 Odpowiedz
#7
 LAZY. 
,, Z drugiej strony wzrost stopnia sprężania zwiększa sprawność i maksymalną moc silnika. Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia."


Czyli lać 95,98, V pałer turbo? Jakie paliwo będzie najbezpieczniejsze dla naszego smarta?

Spalanie stukowe niszczy silnik- czyli dotyczy paliwa 95, niższego u nas nie ma. 98 znowu ogranicza spalanie stukowe, nie ma przyrostu mocy, ale silnik chodzi równo i się nie rozpadnie.
Przy mocnych silnikach 98 spowoduje uczucie przyrostu mocy?
Mi najbardziej prawdopodobnym przyrostem mocy jest gęstość powietrza wsysana do komory spalaniaRazz Więc lepiej zadbać o stan sprężarki niż lać paliwo lotniczeVery happy
Nieczynne Sad
 Odpowiedz
#8
 Sebastian_O 
Dlatego różnica jest widoczna w silnikach które mają czujnik spalania stukowego i komputer korygujący odpowiednio wyprzedzenie zapłonu wg tego czujnika... Wtedy różnica na paliwie 98 czy V-power jest widoczna. Jeśli silnik ma "standardowo" zaprogramowane mapy wtrysku i zapłonu i nie koryguje ich - wtedy na paliwie wysokooktanowym może jechać wręcz gorzej...
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [451] Kute tłoki i korby Smart 1.0 turbo Brabus MarianWwa 13 752 22.05.2019, 04:36
Ostatni post: bogo78
Tongue [451] Zawór Blow-Off, Dump Valve w 451 Turbo Gizbern 3 2.191 07.12.2014, 11:52
Ostatni post: Gizbern
  [450][451] Zmiana softu, mapowanie, update 1,0l turbo bartosz 3 1.894 12.10.2014, 16:36
Ostatni post: Jarecki
  [451] Kit do 1.0 turbo na 120 KM lub 135 KM by Bonalume Kanapa 0 1.754 15.04.2014, 18:05
Ostatni post: Kanapa



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu