Szupryk
Liczba postów: 1.604
Dołączył: Mar, 2008
Reputacja:
2
Imię: Piotrek
Skąd: Gdańsk
Szupryk 01.12.2011, 18:15
Krzyss - mierzyłeś auto w MR Motors w Warszawie, więc na hamowni Inercyjnej. Na "inercji" wychodzą trochę większe wyniki, niż są realnie. Tak więc, Krzyss ma szczęście i ma zdrową serie, co sie rzadko zdarza w Smartach
Tak to jest jak się lata w konkretnej ekipie
smart452
Liczba postów: 480
Dołączył: Mar, 2011
Reputacja:
21
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxx
smart brak
smart452 01.12.2011, 18:36
Przy remapie istotniejsze są "odczucia" w trakcie jazdy próbnej niż wykresy z hamowni.
Owszem dobrze wiedzieć czym dysponujemy, ale pamiętajmy, że remap w smarcie to też płynność w przełączaniu biegów i sposób rozwijania mocy.
Co nam po 110 KM, które zrujnują nam sprzęgło.
pozdrawiam
smart452
krzyss
Liczba postów: 4.096
Dołączył: Sep, 2010
Reputacja:
79
Imię: Krzysiek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo C 453 cabrio, sunray, 2017
Szupryk ale na mineralnej jest hamownia obciazeniowa jedna z lepszych na rynku... cos Ci sie pokrecilo...
Zreszta ja zawsze wszystkim podkreslam ze nie chodzi o 7KM roznicy, tylko o to ile % mocy przybylo... 7KM to mozna w rozne magiczne sposoby uzyskac, wystarczy lepiej skierowac nawiew na IC i juz mamy roznice...
I smart452 ma 100% racji... najwazniejsze sa wrazenia z jazdy, a nie cyferki
Szupryk
Liczba postów: 1.604
Dołączył: Mar, 2008
Reputacja:
2
Imię: Piotrek
Skąd: Gdańsk
Szupryk 01.12.2011, 23:37
Nic mi się nie pokręciło. Obciążeniowa tak jak mówisz. Tylko, że na takiej hamowni nigdy nie zmierzysz auta tak jak na drogowej ( "na koło" ).
Ale i tak dalej podtrzymuje, że masz naprawde zdrowy egzemplarz.
Tak to jest jak się lata w konkretnej ekipie
masterblaster
Liczba postów: 16
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
0
Imię: Marek
Skąd: Warszawa
masterblaster 02.12.2011, 00:15
smart452 Podpowiesz gdzie robiłeś update softu? Chciałbym mieć taki soft jak twój bo moje auto jest z 2003 roku. Czy po remapie zmieniła się też praca skrzyni? U mnie nie wiedzieć czemu przeciąga strasznie obroty na automacie a doładowanie mam jak u krzysia 1.0 w porywach 1.1
Bardzo proszę o info o tym update softu, ponieważ od dłuższego czasu planuje zmianę oprogramowania
krzyss
Liczba postów: 4.096
Dołączył: Sep, 2010
Reputacja:
79
Imię: Krzysiek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo C 453 cabrio, sunray, 2017
masterblaster zmien filtr powietrza na sportowy, polecam ITG u mnie bardzo duzo to zmienilo, zarowno jesli chodzi o przyspieszenia jak i prace skrzyni.
Sportowy filtr powoduje ze turbo wczesniej sie wkreca na obroty a w smarcie bardzo duzo to daje...
Szupryk albo obciazeniowa albo inercyjna... wiecej hamowni nie ma sztuka jak sztuka... jezdzi i nie marudze, ale zawsze by sie chcialo wiecej
smart452
Liczba postów: 480
Dołączył: Mar, 2011
Reputacja:
21
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxx
smart brak
smart452 02.12.2011, 09:30
Filtr powietrza i cały trakt dolotowy do turbiny nie ma wielkiego znaczenia dla mocy silnika. Dopóki turbina dobrze pracuje jest w stanie doprowadzić odpowiednią ilość powietrza do komór spalania. Modyfikacja dolotu ma jednak wpływ na czas reakcji turbiny, co krzyss dobrze określił "lepszym wkręcaniem się". Zwłaszcza w re-mapowanych silnikach zalecane są takie modyfikacje, chociaż nie należy spodziewać się cudów. Największe różnice w pracy jednoski na plus, stwierdza się po zmianie software (remap). Dolot to tylko kropeczka nad "i".
pozdrawiam
smart452
krzyss
Liczba postów: 4.096
Dołączył: Sep, 2010
Reputacja:
79
Imię: Krzysiek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo C 453 cabrio, sunray, 2017
Wrocilem
Zmienilem tytul i od dzis bede tu umieszczac swoje postepy w budowaniu lepszego roadsterka
No wiec po 7 godzinach pisania z drobnymi problemami, VTECH "wyplul" z siebie taki oto programik:
Bylo: http://www.krzyss.com/zdjecia/autko/smar..._vtech.jpg
Jest: http://www.krzyss.com/zdjecia/autko/smar...t_chip.jpg
Dziekuje wszystkim za pomoc, sczegolnie Jackowi i Kasi, Zybercikowi za dotrzymanie towarzystwa, oras kasiunce i Tomkowi za dobre rady przy chipowaniu w VTECH.
Na razie na goraco wrazenia:
- auto idzie rewelacyjnie czuc ze az zrywa sie do jazdy
- znaczna poprawa zwlaszcza odczuwalna na 4 i 5 biegu, pieknie wyprzedza...
- cisnienie doladowania wzroslo z 1bar do ok 1,35-1,4bara (jak bede mial chwile to nagram filmik)
- mimo ze oczekiwalem ze jednak bedzie na papierze te 105 a nawet 110KM jestem super zadowolony, auto wlasnie tak mialo jezdzic
- predkosc maksymalna wg GPS poprzednio mialem 165km/h teraz rozpedzilem sie do 180km/h moze by poszedl jeszcze wiecej ale deszcz i 3 stopnie nie ulatwiaja testow
CDN.
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
Najważniejszy że Ty jesteś happy, bo o to w sumie chodzi
A im więcej takich oddzielnych wątków, tym milej że nasze Smarciaki się rozwijają.
Co prawda w roadsterku nigdy nie siedziałem, ale przy 180 wrażenie że część ciała służąca do siedzenia jest kilkanaście cm nad ziemią, musi być mocne.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus
Szupryk
Liczba postów: 1.604
Dołączył: Mar, 2008
Reputacja:
2
Imię: Piotrek
Skąd: Gdańsk
Szupryk 06.12.2011, 00:57
Wynik oczywiście cieszy. Niestety jeśli turbo tak dużo dmucha, to niedługo pożyje - a przecież robiłeś ten program, żeby lepiej jechał, więc będzie butowany
Niestety benzyna słabo znosi duże doładowania, to nie diesel.
Jeżeli będziesz rozsądnie smarta używał, i nie poddawał go długim obciążeniom mocowym to powinno być ok.
Gratki wyniku.
Tak to jest jak się lata w konkretnej ekipie
|