Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[452] Nagły spadek mocy.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[452] Nagły spadek mocy.
#1
 darkdude 
nadwozie - roadster
moc - 60 kW
rocznik - 2004
przebieg - 140 000
problem - na 99% turbina

Witam szanownych Klubowiczów.

Piszę w zasadzie gościnnie, gdyż Smarka dostałem do zabawy na czas urlopu brata. Na razie wygląda na to, że będzie to bardzo emocjonujący okres.

Pojazd został zakupiony tak gdzieś miesiąc temu, sprowadzony ze Szwajcarii. Po dotarciu do PL był sprawdzony w którymś z polecanych na forum warsztatów niezależnych na Śląsku, stan oceniony na dobry+.

Do tej pory brat nic nie mówił o ewentualnych problemach, ja autem dojeżdżałem dwa ostatnie dni do pracy (jazda bardziej emerycka niż na co dzień Fabią :P), trochę wiosek i kawałek S11. Na ekspresówce było słychać delikatny gwizd turbiny w okolicach 4 tys., ale nie było to nic szczególnego. W pracy przerobiłem kilka turbin z TDI w stanie od agonalnego to kompletnego rozpadu więc mniej więcej wiem jak brzmi turbina zaraz przed zgonem.

Dziś chcąc skorzystać z faktu posiadania drugiego auta pojechałem odstawić Fabię na warsztat. Po rozpędzeniu się do 130 km/h i 4 tys. obrotów turbina zaczęła wyraźnie gwizdać, na tyle głośno że było to słychać nawet przy otwartych oknach i dachu. Odpuściłem od ok. 3 tys i tak dojechałem do końca ekspresówki. Po zjeździe w normalnym ruchu samochód najpierw przyspieszał mniej więcej normalnie, potem kilka razy przy obrotach 3,5 tys+ zrobił "żabkę", następnie dostał kompletnego muła.

Znaczy się sprężarka padła bądź została odłączona. Błędów sygnalizowanych CE nie ma.

Zakładając, że rano sytuacja nie wróci do normy pozostanie oddanie auta do naprawy. Warsztat polecany na szczęście mam "wioskę obok".

Czy ktoś przerabiał może taki przebieg awarii? Na jaki rząd kosztów mam się szykować zakładając że dmuchawka będzie do wymiany i ma to być zrobione dobrze?

Cieszyłem się, że będę miał do dyspozycji dwa auta, no i teraz mam tyle że oba zepsute :(
 Odpowiedz
#2
 charly 
Cześć,

Mój pomysł to czujnik ciśnienia doładowania. Auto po wejściu na wyższe obroty, właśnie np. na trasie, przechodzi "dla bezpieczeństwa" w tryb awaryjny co przejawia się elektronicznym ograniczeniem mocy. Zmienia się charakterystyka przełożeń (automat przerzuca bieg na wyższy przy spokojnej jeździe nawet przy 6000 rpm). Można to doraźnie usunąć kasując błędy "do następnego razu". Ale właśnie, taka usterka powinna Ci się pojawić po odczytaniu błędów...

Pozdrawiam,
Adam
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Exclamation [452] odcinanie mocy w czasie jazdy bziku 4 3.420 25.01.2014, 07:07
Ostatni post: PKO
  [452] 452 Spadek mocy turbina glupieje 0.7 82KM 6 4.275 19.09.2011, 15:23
Ostatni post: biedronka



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu