Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[452] Nierówna praca silnika

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[452] Nierówna praca silnika
#1
 synjana 
nadwozie - roadster
moc - 45 kW
rocznik - 2003
problem - nierówna praca silnika

Normalnie pojechałbym do mechanika - sęk w tym, że przy usterce, którą za chwilę opiszę raczej nie da się jechać...

Wszystko zaczęło się od pomarańczowej lampki z symbolem silnika i braku jakichkolwiek zauważalnych problemów. Taka lampka jednak wkurza, więc zrobiłem w tył zwrot (dwie minuty wcześniej odebrałem samochód od mechanika) i diagnostyka komputerowa poinformowała o błędzie sondy lambda. Pan mechanik kazał mi trochę "pokatować" samochód (stał w warsztacie prawie 3 miesiące i pewnie parę rzeczy się "zastało") i przyjechać za jakiś czas na zresetowanie kontrolki. Ja jednak postanowiłem sondę lambda wymienić. Niestety nie miałem pojęcia, że w roadsterze są dwie sondy lambda i nie zapytałem, która z nich zgłosiła błąd. Lektura sieciowych wątków w tym temacie kazała mi przypuszczać, że błąd dotyczy sondy zlokalizowanej w tłumiku (podobno pada częściej niż lambda turbo). Zdjąłem tylny zderzak, wymieniłem sondę lambda wydechu (BOSCH 0258006563), przy okazji wymieniłem świece, odłączyłem akumulator, poczekałem minutkę po czym podłączyłem akumulator i odpaliłem samochód. Ku mojej radości kontrolka awarii silnika zgasła. Ruszyłem więc na testową przejażdżkę. Dość długo gęba mi się uśmiechała od ucha do ucha, ale niestety po jakimś czasie lampka awarii silnika zapaliła się ponownie. Do tego pojawiły się niekontrolowane "zrywy" samochodu (na przemian z odmową reakcji na naciskanie pedału gazu) i nierówna praca silnika na wolnych obrotach (zachowuje się tak, jakbym zwiększał cyklicznie obroty między 1500 a 2200 obr./min.). Zamieniłem sondy miejscami (nową wkręciłem w turbo, a stara z wydechu wróciła na swoje miejsce). Lampka awarii znowu zgasła, ale silnik nadal żyje swoim życiem i samoczynnie zmienia obroty w cyklu 1500-2200-1500-2200-1500... Do tego, przed odpaleniem silnika (kluczyk w pozycji I) "z tyłu" dochodzą jakieś dziwne dźwięki, coś jak klekotanie bociana.

Trochę długi ten mój opis, ale chciałem dokładnie opisać sytuację. No i pytanie: co z tym zrobić? Da się to naprawić bez pakowania samochodu na lawetę i transportu do mechanika?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
 Odpowiedz
#2
 Kanapa 
Poczytaj w dziale technicznym 450 - silnik, skrzynia, elektryka i znajdziesz odpowiedzi co i jak.
Swoją stroną to tak się zastanawiam - masz 20 kilometrów do warsztatu Jakuba i sam grzebiesz i psujesz "naleśnika"?

Aha i witamy na forum.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#3
 synjana 
Jak to psuję? Wymieniłem dwie sondy lambda. Bułka z masłem. To nie mogło być powodem tego, co się teraz dzieje. Chyba nie mogło... Smile

Jak na razie do głowy przychodzi mi tylko problem z przepustnicą. Dobrze kombinuję?

Sytuacja się rozwija.
W tej chwili po odpaleniu silnika obroty na chwilę (sekunda, może dwie) stabilizują się na poziomie 3 tys. po czym zapala się kontrolka żółty trójkąt z wykrzyknikiem. Później powtarza się to co wcześniej, kołysanka: 1500-2200-1500-2200... i co kilka sekund z komory silnika dobywa się krótki, niepokojący dźwięk. Kontrolka awarii silnika nadal wygaszona. Zaczynam się martwić...
 Odpowiedz
#4
 krzyss 
Podlacz pod komputer, ale PRAWDZIWY SMARTOWY a nie jeakies badziewie co mowi o sondach...
 Odpowiedz
#5
 synjana 
Zakładam, że to był PRAWDZIWY SMARTOWY komputer, jako że warsztat o którym mówię to SmartGarage z Lubonia. Cieszą się na tutejszym forum chyba sporym uznaniem. Ja zresztą też jestem z ich usług zadowolony - sęk w tym, że tym razem nie mogę do nich dojechać z powodu tych "cudów" z silnikiem...
 Odpowiedz
#6
 Kanapa 
A wizyta "domowa" nie wchodzi w rachubę?
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#7
 synjana 
Nie miałem pojęcia, że coś takiego jest możliwe... Zadzwonię w poniedziałek.

Ale wciąż z nadzieją czekam na "pomysły" forumowiczów Smile
 Odpowiedz
#8
 krzyss 
Moze to troche podpowie, jak zmienialem przepustnice na taka z opla to mialem podobne objawy tez falowalo w podobnym zakresie. Moze zresetuj ja ?
http://www.smartcarofamerica.com/forums/...set-30296/
 Odpowiedz
#9
 synjana 
Dziękuję za sugestię. Niestety reset niczego nie zmienił. Za to zidentyfikowałem te dźwięki (przy pracującym silniku), o których pisałem wcześniej - to strzelanie z tłumika...
 Odpowiedz
#10
 D1-Pati 
U mnie sytuacja jest podobna. Obroty skaczą między 800-1000 a czasami zaraz po odpaleniu silnika nawet 800-1500. Mechanik sygnalizował mi że problemem może być źle wgrana mapa. Z początkiem nowego tygodnia ma mi dać inny CHIP do testów a tymczasem gdyby przyszło wam coś na myśl walcie śmiało Smile

P.S - żadne kontrolki awaryjne się nie świeca Smile
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Docieranie silnika dar7914 1 1.255 21.03.2021, 18:36
Ostatni post: Vapor2005
  [450][452] Temperatura silnika honzik07 12 2.762 06.02.2021, 09:36
Ostatni post: Lolek
  Awaria silnika ,skrzyni? przemolka1 16 6.201 19.07.2018, 18:14
Ostatni post: przemolka1
  [452] Rozruch Silnika MarcinMe 4 3.850 06.04.2016, 10:39
Ostatni post: MarcinMe
  [452] problem z otwarciem pokrywy silnika adams 5 6.675 21.07.2014, 08:33
Ostatni post: adams
  [452] Poduszki Silnika Cassidy 4 3.461 01.08.2013, 11:39
Ostatni post: jakubo
  Potrzebna mapa silnika ! domfinger 87 39.357 26.03.2013, 10:02
Ostatni post: All-capone



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu