nadwozie - roadster
moc - 45 kW
rocznik - 2003
problem - demontaż/montaż turbiny
Koleżanki i Koledzy,
stoję przed koniecznością wymiany turbiny. Nie będę rzecz jasna robił tego własnymi rękami - oddam auto do mechanika. Chciałem mu jednak trochę ułatwić sprawę i zebrałem dokumentację, jak to zrobić (http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/for...turbo.html) - opis dotyczy co prawda silnika 599cc w 450'ce - ale procedura zapewne jest podobna.
Instrukcja zakłada, że demontaż i montaż turbo zostanie przeprowadzony z użyciem zestawu montażowego, w którym znajdują się mosiężne nakrętki, miedziane podkładki, nowy komplet szpilek, osłona termiczna kolektora wydechowego i jeszcze pare pierdół. Koszt tego zestawu nie jest mały - ok. 84,00 EUR (http://www.smart-stuff.co.uk/698cc-turbo...-112-p.asp) - czyli ponad połowa regenerowanej turbiny (ok. 600,00 PLN).
I tu pojawia się moje pytanie: ten zestaw to konieczność? Wierzyć mi się nie chce... Będę wdzięczny za Waszą opinię w tej sprawie.
moc - 45 kW
rocznik - 2003
problem - demontaż/montaż turbiny
Koleżanki i Koledzy,
stoję przed koniecznością wymiany turbiny. Nie będę rzecz jasna robił tego własnymi rękami - oddam auto do mechanika. Chciałem mu jednak trochę ułatwić sprawę i zebrałem dokumentację, jak to zrobić (http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/for...turbo.html) - opis dotyczy co prawda silnika 599cc w 450'ce - ale procedura zapewne jest podobna.
Instrukcja zakłada, że demontaż i montaż turbo zostanie przeprowadzony z użyciem zestawu montażowego, w którym znajdują się mosiężne nakrętki, miedziane podkładki, nowy komplet szpilek, osłona termiczna kolektora wydechowego i jeszcze pare pierdół. Koszt tego zestawu nie jest mały - ok. 84,00 EUR (http://www.smart-stuff.co.uk/698cc-turbo...-112-p.asp) - czyli ponad połowa regenerowanej turbiny (ok. 600,00 PLN).
I tu pojawia się moje pytanie: ten zestaw to konieczność? Wierzyć mi się nie chce... Będę wdzięczny za Waszą opinię w tej sprawie.