Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[454] [454] Wymiana kul / kuli wylotu powietrza - nawiew

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[454] [454] Wymiana kul / kuli wylotu powietrza - nawiew
#1
 DMQuadro 
paliwo - Pb
ccm - /1332
skrzynia biegów - automatik
rocznik - 2005
Wymiana kulu wylotu powietrza na desce rozdzielczej -
Witam!
Mam uszkodzoną kulę wylotu powietrza, lewą środkową. Kupiłem całą używaną na Allegro wraz z obudową. Sprzedawca odradził wymontowanie samej kuli, która jest bardzo delikatna (co wiem już), a demontaż i montaż całego elementu. Element zespolony jest widoczny na foto.
Proszę o radę znawców.
[Obrazek: 2yw8xmt.jpg]
 Odpowiedz
#2
 DMQuadro 
Odpowiadam sam:
– wystarczyło wypchnąć metalowe sprężynki z tyłu obudowy i dało się je wysunąć i wstawić nową.
 Odpowiedz
#3
 Lalique 
Witam,
szukam prawej środkowej kuli nawiewu,czy może masz namiary gdzie mogę ją kupić??
Czy mógłbyś dokładniej opisać jak wymontować i zamontować kulę nawiewu?? Z góry dziękuję !
 Odpowiedz
#4
 DMQuadro 
Tak, jak napisałem:
od tyłu tego elementu są sprężynki mocujące, chyba 3 sztuki, trzeba je wypchnąć do tyłu śrubokrętem.
Wlot kupiłem na Allegro za stówę używany, jest tam gość specjalizujący się na rozbiórkach smartów. Nowa dostępna za 280 zł, u różnych dostawców sprawdziłem.
Montaż w zasadzie się sprowadza ku wsadzeniu tego elementu do otworu i nie wymaga żadnych narzędzi oraz wysiłku.
 Odpowiedz
#5
 Lalique 
Dzięki wielkie Smile
 Odpowiedz
#6
 Lalique 
DMQuadro czy mógłbyś podać gdzie mogę kupić nową kulę za 280zł?
Pozdrawiam
 Odpowiedz
#7
 DMQuadro 
np pod tym tel
+48 693 222 555
to jakaś firma handlująca częściami z pod Warszawy.
 Odpowiedz
#8
 elephant_ml 
Dopnę się tutaj, bo widzę że wątek jak najbardziej w moim temacie. Wczoraj dziecko wyjęło kulę sterującą nawiewem powietrza- prawy środek. Myślałem, że ją wyrwała, ale żona twierdzi że też już jej kiedyś wypadła. Kulę wyjąłem, podoklejałem boczne mocowania (do ruchu w pionie) teraz mi zostało ich rzeźbienie pilnikiem, bo klej rozlał się za bardzo i tarcie jest za duże.
Ale podstawowy problem jest w tym, że przy wypinaniu tych 3 metalowych zaczepów dwa z nich wpadły mi do środka.
Gdzie i co trzeba by rozebrać żeby się do nich dostać? Jak kręcę tym pokrętłem od kierowania strumienia powietrza w różne dziury, to słyszę że te dwie blaszki gdzieś tam podskakują na tej klapce od regulowania przepływu powietrza, ale jak wsunąłem kamerę endoskopową z doświetleniem do tej dziury to nic nie znalazłem. Gdzie to mogło spaść i jak się do tego dostać. Boję się że mogą te blaszki wlecieć do wentylatora.

Wysłane z mojego H60-L04 przy użyciu Tapatalka
 Odpowiedz
#9
 BASTOS 
Raczej deska do zdjęcia.
 Odpowiedz
#10
 Kanapa 
Manual wymiany kul nawiewu.
Podziękowania dla Maciek_M
Witaj, braci Smartowa,

A więc udało się. Szczerze mówiąc, nie było to takie trudne. Coś na zasadzie: wyjmij-rozbierz-złóż-zamontuj. Nie wiem, czy jest sens tak szczegółowo o tym pisać, ale może się komuś przyda taki dokładny opis, toteż zamieszczę go tu.

Na wstępie zaznaczę, że warto na początek sprawdzić, czy możecie w miarę sprawnie manipulować ręką w otworach. Jeśli nie, to lepiej poproście kogoś, kto ma taką możliwość - będzie wygodniej i... spokojniej. Zatem - po kolei.

Najpierw musimy zdemontować stare części. Na początek wyjmujemy kule, a potem element trzymający. Siedzi on na trzech metalowych blaszkach. Dwie są u góry, jedna u dołu.

[Obrazek: a3c0b8fc9aabc03dmed.jpg][Obrazek: 20e47ef2aa1bfba6med.jpg]

Kolejna ważna uwaga - ostrożnie przy demontażu, bo magnes nie łapie blaszek, więc jak Wam któraś poleci w otchłań deski, to po niej. Dla bezpieczeństwa możecie czymś zatkać/zasłonić kanały, którymi płynie powietrze. Blaszki demontujemy tak, a przynajmniej mnie się tak najlepiej demontowało: delikatnie podważamy uszko, które znajduje się na tyle blaszki śrubokrętem, żeby blaszka się poluzowała, a potem wyciągamy ją ręką - ciągniemy do przodu. Właśnie do tego potrzebne są zgrabne łapki Wink Oczywiście, że można też śrubokrętem, ale ja pociągnąłem za mocno i pożegnałem się z jedną z blaszek (na szczęście miałem 3 w zapasie), więc zraziłem się i potem wolałem robić to ręcznie. Po odczepieniu blaszek wyciągamy "trzymacz". Ciągniemy, kręcimy aż wyjdzie. Po demontażu wygląda to tak:

[Obrazek: 48842adcb8d56d6cmed.jpg]

Następnie nakładamy blaszki na elementy, które chcemy włożyć. Bierzemy zdjętą blaszkę:

[Obrazek: 300dad6cbbab618amed.jpg]

I zginamy ją, bo inaczej nie będzie chciała wejść. Być może to oczywiste, ale wczoraj przy "ćwiczeniach" zdążyłem się przestraszyć, że coś zepsułem, więc może jednak komuś się taka informacja przyda.

[Obrazek: 181b61e770a3fa5cmed.jpg]

Teraz nakładamy blaszki na nasz nowy "trzymacz". Zakłada się je się uszkiem do srebrnego elementu.

[Obrazek: f1af88604f853ecfmed.jpg]

I lekko dopychamy palcami. Prościzna Smile

Możemy włożyć kulę. Najpierw dół, potem góra. Pchamy i powinna ładnie wskoczyć:

[Obrazek: d575e2fbbfa0e346med.jpg]

Teraz bonus. Jeżeli tak jak ja chcielibyście zmienić obudowę waszych nawiewów, to robimy to tak: delikatnie ściskamy czarny plastik, aby odszedł od niego jeden z zaczepów. Można sobie pomóc, wkładając śrubokręt w otwór - zaczep nie wróci na swoje miejsce. Odginamy zaczep, a potem ostrożnie kolejne. Montaż - po prostu nakierowywujemy wszystko na swoje miejsca i przyciskamy. Zalecana ostrożność, choć nic nie powinno się stać, jeśli wszystko dobrze ułożycie.

Gotowe. Możemy cieszyć się efektem:

[Obrazek: ec15c18acf8f61afmed.jpg]

A oto powód niesprawności nawiewów w zapewne nie tylko moim F4. Mocno wyeksploatowane zaczepy kul i nieco mniej zużyte ich mocowania:

[Obrazek: 31eff54596251c6dmed.jpg] [Obrazek: 000014ed95ab3a01med.jpg][Obrazek: 363f9ec4854ce4camed.jpg]

Mocowania były w sumie jeszcze dobre (ale nie mam wyrzutów, że kupiłem nowe-używane Wink), ale kule - już niekoniecznie. Na zdjęciach ta w lepszym stanie - druga była całkiem połamana.

I tak to się obyło. Bez jakiegoś specjalnego demontażu, bardzo trudnych łamigłówek. Aż jestem trochę zawiedziony - myślałem, że będzie to jakieś monumentalne przedsięwzięcie Razz Cieszę się, że po ponad 4 latach mam sprawne nawiewy i mogę o tym tu napisać. Może i mój poradnik jest zbyt szczegółowy, może coś jest nie tak, może coś zrobiłem źle, może w ogóle powinienem był dać same zdjęcia - piszcie i oceniajcie! Postaram się wyjaśniać i poprawiać, choć nie jest to bardzo trudny proces.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc w każdym tego słowa znaczeniu: BASTOSOWI i kilku innym użytkownikom forum za cenne wskazówki, bratu za pomoc w zdobyciu nawiewów oraz konsultacje a także oczywiście sprzedawcy za dobry kontakt i dobry produkt.

Miłej lektury i wieczoru Wink Ja jestem usatysfakcjonowany.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wymiana kierownicy marcinos5 4 1.338 05.01.2024, 08:02
Ostatni post: BASTOS
  Wymiana tarcz przód i tył 454 Kosmoski 6 1.043 04.03.2023, 22:10
Ostatni post: Kosmoski
  [454] Wymiana reflektorów Marek Smart 24 9.581 25.06.2022, 19:53
Ostatni post: Kanapa
  [454] Czujnik temperatury powietrza dolotowego Parys2007 6 3.192 01.02.2020, 19:10
Ostatni post: Parys2007
  [454] 454 Wymiana przednich sprężyn zawieszenia poradnik fazer72 14 10.310 24.05.2019, 20:55
Ostatni post: fazer72
Photo Przewód, dolot powietrza Intro 0 3.844 16.01.2019, 10:55
Ostatni post: Intro
  Wymiana piast przednich 454 fazer72 28 11.240 07.12.2018, 17:02
Ostatni post: Arko1
Exclamation 454 - Nakrętki - wymiana stalowych felg alufelgi GraffiteK 3 2.678 19.03.2017, 00:10
Ostatni post: GraffiteK
  [454] Wymiana klaksonu. mariusz.potempa 2 7.153 08.12.2015, 19:27
Ostatni post: kacper.diablo
  Filtr Powietrza Smart F4 0 2.485 23.05.2011, 19:11
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu