Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[454] Blokujący się hamulec w prawym tylnym kole

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[454] Blokujący się hamulec w prawym tylnym kole
#1
 Yarek 
Hej wszystkim.


Posiadam Smarta Forfour, wersję silnikową 1.1 z 75KM, który ponad pół roku temu trafił do mechanika na wymianę zacisków, tarcz i klocków na tylnej osi. Zamontowane zostały zaciski oraz tarcze firmy TRW, klocki jakiejś innej mniej istotnej firmy której nie pamiętam.

Po paru miesiącach po raz pierwszy zakleszczyło mi się prawe tylne koło tak mocno, że czuć było intensywny zapach spalenizny a całość rozgrzała się na tyle, że nie szło dotknąć choćby kołpaka. Po podlewarowaniu auta przez kilkanaście a może nawet kilkadziesiąt minut koło nie chciało drgnąć, natomiast potem po ostygnięciu hamulec odpuścił i udało się dotrzeć do najbliższego mechanika (niestety bez sprawdzenia opinii o nim czego później pożałowałem) który stwierdził, że skoro zaciski, tarcze i klocki mam nowe to wina leży po stronie hamulca ręcznego i należy wymienić linki oraz klocki bo się zjechały. 

Parę tygodni później problem się powtórzył, po telefonie do mechanika od linek ten stwierdził, że linki wymienił mi na nowe i to na pewno nie one są problemem dlatego nic w ramach reklamacji mi nie będzie robił i powiedział , że jak chcę to mogę przyjechać do niego ponownie aby poszukał innej przyczyny. Tym razem wybrałem mechanika z bardzo dobrymi opiniami i pomalutku doturlałem się do niego o własnych siłach, gdzie stwierdzono, że to wcześniej zamontowany zacisk jest wadliwy i to on wymaga wymiany. 
Zacisk został wymieniony we własnym zakresie na nowy również firmy TRW, przy okazji poczyszczone zostały ślizgi szczotką stalową i papierem ściernym tak aby klocki (tym razem firmy Brembo) gładko po nich chodziły, oczywiście po wszystkim dokonane zostało odpowietrzenie z użyciem przezroczystej rurki aby mieć pewność, że całość powietrza została usunięta. 

Niestety po paru tygodniach (wczoraj) po raz kolejny koło zblokowało się i przez kilkadziesiąt minut nie chciało dać się obrócić, dopiero po ostygnięciu byłem w stanie dojechać na parking przy swoim bloku. Nie mam pojęcia co to może być... linki hamulca ręcznego, tarcze i klocki mam nowe, zacisk wymieniany dwukrotnie. Może coś się stało wewnątrz gumowego przewodu który doprowadza płyn do zacisku tak, że płyn co jakiś czas ma problemy z cofnięciem się? Wizualnie z zewnątrz nic nie sprawia wrażenia żeby mogło powodować ciągle te same problemy w tym samym kole. 

Macie jakieś pomysły?
 Odpowiedz
#2
 BASTOS 
Po użyciu ręcznego tak się dzieje?
 Odpowiedz
#3
 Yarek 
(29.07.2017, 13:52)BASTOS napisał(a): Po użyciu ręcznego tak się dzieje?

Nie, ręcznego przestałem używać praktycznie do zera od czasu wymiany linki. Teraz zostawiam samochód wyłącznie na biegu.
 Odpowiedz
#4
 BASTOS 
Może klocki blokują się w jarzmie?
 Odpowiedz
#5
 Yarek 
Klocki chodzą na ślizgu bez żadnego problemu. Zastanawiające jest właśnie to, że problem przytrafia się średnio raz na przestrzeni kilku tygodni, w między czasie wszystko chodzi bez problemów, nic się nie grzeje a auto hamuje wzorowo. Po prostu raz na jakiś czas ni stąd ni zowąd występuje coś co całkowicie blokuje koło.
 Odpowiedz
#6
 BASTOS 
Jak zablokuje to sprawdz odpowietrznik.
 Odpowiedz
#7
 Yarek 
Wolę zapobiec kolejnemu zblokowaniu się kół, bo za każdym razem obrywa się tarczom i klockom. Chyba warto wymienić gumowy przewód przy zacisku, może się rozwarstwił we wnętrzu.
 Odpowiedz
#8
 Marek 
Płyn był wymieniany na nowy? Raczej obstawiałbym zacinający się nadal zacisk.


facebook/ dreamliner cdi
 Odpowiedz
#9
 Yarek 
Płyn był wymieniany pół roku temu przy pierwszej wymianie zacisków i całej reszty. Nie chce mi się wierzyć, że to może być zacisk. Dwa razy pod rząd trafić na wadliwe sztuki które za każdym razem objawiały się dokładnie identycznym problemem w tym samym odstępie czasu?
 Odpowiedz
#10
 chris2 
Miałem podobny przypadek z blokującym tylnym hamulcem w starym mercedesie,wymieniłem prawie wszystko i dalej blokowało po krótkiej jeździe,winnym był elastyczny przewód hamulcowy przy zacisku.Przewód prawdopodobnie się rozwarstwił wewnątrz ( przypuszczam, że z powodu zaciskania go przy naprawie hamulca przez poprzedniego właściciela ) i nie przepuszczał z powrotem płynu, po wymianie w/w przewodu przestał blokować hamulec.
Spróbuj gdy już zablokuje się koło,odkręcić odpowietrznik na zablokowanym zacisku,może zejdzie ciśnienie i koło się odblokuje, jeżeli tak to będziesz miał do przejrzenia cały przewód hamulcowy do tego koła.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [454] [454] Błąd układu ABS ESP (Hamulec) / kontrolka Kanapa 36 11.996 01.02.2018, 19:07
Ostatni post: Macminik
  Hamulec tył Macminik 2 335 20.05.2017, 04:51
Ostatni post: Lolek
  [454] [454] Grzeje się prawy tylny hamulec Mykundo 3 393 03.04.2017, 09:14
Ostatni post: Mykundo



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu