Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[454] KOŁO DWUMASOWE 1.5cdi

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[454] KOŁO DWUMASOWE 1.5cdi
#1
 LUKASZ269 
Jestem tu nowy także Witam Serdecznie Wszystkich Forumowiczów !!! Smile

Mam pytanie do posiadaczy F4 z silnikiem 1.5 cdi 68 km od dłuższego czasu w moim aucie podczas przyspieszania ale i nie tylko również podczas spokojnej jazdy przy niższych obrotach (do 2000) drży całe auto. Ponadto przy zmianie begów oraz przy dojeżdzaniu np do krzyżówki słychać stukot w silniku. jeszcze jednym dziwnym obiawem jest bardzo mocne drżenie pedału sprzęgła po delikatnym położeniuna nim stopy. Miałem nadzieje że wymiana poduszki pod silnikiem załatwi sprawę lecz niestety niewiele to pomogło. Wszystko wskazuje na to ze kończy swój żywot koło dwumaswe Crying . Czy ktoś z użytkowników zmieniał już dwumasę? regenerowana czy nowa ? kosz nowej jest spory 0k 1300 zł  Suprised . i jeszcze jedno pytanie czy podczas wymiany koła dwuamasowego potrzeba jest wymiany sprzęgła? (1300 + 900 + ok 400 = 2600 zł ) Crying
przebieg auta : 188000 km

Pozdrawiam
 Odpowiedz
#2
 Kanapa 
Pytaj Prost13 - pisał o wymianie dwumasy.
Objawy się zgadzają.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#3
Sad 
 LUKASZ269 
Witam,

  Jestem po wymianie koła dwumasowego na nowe poprzednie według mechanika było w kiepskim stanie chociaż wizualnie jak nowe O_o przy okazji wymienione nowe łożysko dociskowe łapa silnika ta pod spodem też na nowe oraz tarcza i docisk używane. Jest duża poprawa chociaż nie ma rewelacji :/
Mimo tych napraw mam dalej duży problem ze smarcikiem otóż wciąż pozostało to stukanie podczas dodawania/odejmowania gazu i przy zmianie biegów (biegi wchodzą bardzo ładnie) - ogólnie przy zmianie obciążenia . Oprócz tego nadal  rzuca całym silnikiem w trakcie rozruchu i gaszenia - czy to jest normalne w tym silniku ?  Dodam tylko ze dwie pozostałe poduszki są ok, całe zawieszenie sprawdzone 3 razy tez ok, przeguby, półosie ok  Sad
Może ktoś spotkał się z podobnym problemem ???
Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek  wskazówki.

Pozdrawiam
 Odpowiedz
#4
 prost13 
Rzucanie silnika to normalne. Niestety taka mała wada 3 cylindrów. Mój dziadek ma 270 tyś. nakręcone. Mam teraz stuki przy zmianie biegów, są to krótkie stuki przy wyciąganiu biegu i wciskaniu następnego. Ostatnio też zauważyłem że gałka biegów nie wraca sama do poziomu centralnego co sprawia problemy szybkim wrzucaniem biegów. No i nowa bolączka to wzrost spalania z 5,3 do ponad 6,5 litra a silnik przy niskich obrotach się męczy wiec muszę każdy bieg utrzymywać powyżej 1500 obrotów.
 Odpowiedz
#5
 Maciek_M 
Podpinam się.
Prawdopodobnie kończy się sprzęgło - biegi nie za każdym razem wchodzą, mimo wymiany wysprzęglika i adaptacji skrzyni. Mam wrażenie, że problem występuje najczęściej przy niskich temperaturach - latem i wczesną jesienią bardzo rzadko lub nawet wcale nie było problemów z działaniem skrzyni. Z dwumasą nie wychodzi to specjalnie tanio, choć jeśli trzeba to trzeba. Tylko czy trzeba? Samochód ma około 202 tysiące, nie telepie nie wiadomo jak przy odpalaniu, nie ma żadnych głupich objawów podczas jazdy. Zmieniać komplet, czy póki co samo sprzęgło? W drugim aucie przebieg przy wymianie był słuszny, moment silnika większy i długo nie trzeba było myśleć, a tu... nie ma oznak tego, żeby jej coś dolegało. Podpowiedzcie.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Pas(s)jonujące Srebrne CDi.
 Odpowiedz
#6
 LUKASZ269 
Hej,
Ja w końcu  zdecydowałem się na wymianę koła dwumasowego za rada mechanika i niestety to były pieniądze wyrzucone w błoto Crying po wymianie auto chodziło tak samo jak przed wymianą, pedał jak drżał tak drży do tej pory.
U mnie winowajcą całego zamieszania okazał się przegub  Mad
Nie powiem Ci Przyjacielu czy wymienić czy nie ale ucz się na błędach kolegów/koleżanek z forum  Wink

Pozdro.
 Odpowiedz
#7
 Maciek_M 
Nie mam żadnych problemów z autem, które by sugerowały konieczność wymiany DKZ, aczkolwiek wymiana samego sprzęgła (które obwiniałbym za nieprawidłowe działanie wspaniałej skrzyni softouch) bez niego wydaje się być półśrodkiem. Liczyłem, że ktoś potwierdzi/zaprzeczy


Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Pas(s)jonujące Srebrne CDi.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Koło dwumasowe do CDI automat Mart_000 1 914 28.11.2021, 12:11
Ostatni post: Kanapa
  [454] 1.5cdi skrzynia automatyczna- jakie marki jeszcze ją stosowały? Karolqq94 2 1.240 21.06.2021, 18:19
Ostatni post: Karolqq94
  Uszczelka głowicy 1.5cdi Piekarz24 0 1.348 01.02.2018, 12:18
Ostatni post: Piekarz24
  [454] Luźna wtyczka koło kierunkowskazu - do czego? pigletto 3 2.733 27.11.2016, 14:21
Ostatni post: pigletto
  [454] Sprzęgło dwumasowe regenracja - dwumasa Kanapa 0 2.327 22.10.2013, 22:17
Ostatni post: Kanapa
  [454] Serwis, dokumentacja serwisowa Forfour 1.5CDI kruparafal87 8 5.789 23.07.2011, 15:11
Ostatni post: prost13



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu