Czy ma ktoś jakieś doświadczenia w montażu zestawu głośnomówiącego? Dostałem Nokia CK-15W i chciałbym sam to zrobić bo domyślam się, że nie jest to wielkie halo (raptem 4 kable do podłączenia). Gdzieś wyczytałem, że to się podłącza do kości od radia i zanim to zrobię chciałem się upewnić od Was czy prawda to, a jeśli nie to czy ktoś mógłby mnie poprowadzić co i gdzie i jak? Przeszukałem tony internetów i za nic nie mogę znaleźć jakiegoś toturiala dla forfour
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
[454] Montaż zestawu głośnomówiącego
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Forfour.co.uk - tam poszukaj
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
Forfour.co.uk - tam poszukaj
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
Kup sobie taki kabelek: http://allegro.pl/samontuj-ck15-ck-200-b...87880.html
Podpinasz sie pod radio i nic nie musisz wiecej robic. Prowadzisz mikrofonik, guziczek i wszystko dziala. Dodatkowo zaleta jest to ze glos rozmowcy leci przez glosniki auta.
O, dzięki za błyskawiczne podpowiedzi!
Zarejestrowałem się już na forfour.co.uk i czekam aż zgłoszenie zostanie zaakceptowane. Myślałem też nad tym, żeby po prostu dolutować do kości radiowej przewody z zestawu GSM, ale faktycznie chyba najprościej i najwygodniej (choć kosztowniej, ale coś za coś) będzie z tym leniuchem! Tak czy siak poczytam jeszcze co i jak (jeśli znajdę) na forfour.co.uk dla samodokształcenia się w temacie Dziękuję!
Krzyss - te wiązki sa dedykowane do rożnych aut i modeli odbiorników radiowych.
Jeżeli kolega ma radio five lub six to taka przejściówke łatwo dostać.
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
Tak, sa dedykowane. Ale zdaje sie ze radio w smarcie ma zwykle iso wtyczki ? wtedy sprzedawca podpowie co i jak. Specjalne zestawy raczej sa potrzebne tylko do BMW, AUDI itp... Spytac sprzedawce, chetnie pomaga.
Jesli chodzi o podlaczenie samemu, to musisz w radiu zlokalizowac MUTE i tam wpiac jeden kabelek z zestawu, potem plus po przekreceniu stacyjki, i jakis staly plus, ostatnia masa. Podlaczasz glosnik pod zestaw (z kompletu) i dziala.
Mam radio five.
A tak się zastanawiam czy jeśli jakiś kabelek podłączę nie tam gdzie być powinien to mogę jakieś wielkie zwarcie w instalacji spowodować czy może piny w kości są jakoś opisane? Pierwszy raz będę grzebał przy elektronice stąd obawy. Zestaw mam już w domu bo to prezent i pytać sprzedawcy nie bardzo mam jak, ale mam rozpisane, że np. Kabel niebieski podłączyć do IGNS, żółty do CRM tylko kompletnie nie mam pojęcia gdzie tego szukać i jak zlokalizować czy IGNS to nie przypadkiem CRM
Wiesz, grzebanie w instalacji elektrycznej samochodu jesli sie nie ma pojecia co sie robi nigdy nie jest bezpieczne. Bledy w instalacji moga doprowadzic w skrajnych przypadkach do pozaru.
Dlatego napisalem CI ze najlepszy jest LENIUCH, sam podlaczalem juz rozne zestawy chyba z 10x i stwierdzam ze lepiej zainwestowac te 100zl dodatkowo zamiast ciac i sztukowac oryginalna instalacje w samochodzie, a bez tego sie nie obejdzie. Ale skoro chcesz sam to kable od zestawu podlaczasz tak: - CZARNY TO MASA - gdzie ja podlaczysz to sam musisz poszukac. - ZÓŁTY to MUTE - musisz znalezc rozpiske radia i sprawdzic ktory pin we wtycznce zazwyczaj jest to pin 3 (standard ISO) - NIEBIESKI IGNIS (to plus po zaplonie) trzeba we wtyczce od radia sprawdzic miernikiem gdzie pojawia sie plus po przekreceniu stacyjki, w standardzie wtyczek ISO zazwyczaj jest to pin 7 - CZERWONY stały plus. Trzeba podpiac pod radio tam gdzie jest staly plus. Zazwyczaj ISO pin 4 Opis ten jest tylko luzna gadka, nie ponosze zadnej odpowiedzialnosci za urzadzenia ktore mozesz spalic zle podlaczajac. Kazde auto ma swoje schematy a ja tylko ogolnie napisalem co i jak... Dobra rada: kup leniucha PS. Kiedys podlaczalem w SAAB 9,3 zestaw i jeden dzien bylo oki, a potem wyskakiwal check-engine Co ja sie naszukalem o co chodzi i jaki zwiazek radia z silnikiem... tak wiec nie zawsze jest prosto mimo ze sie wie
Jasne, jasne! Spoko, wszystko na moją odpowiedzialność!
No i pewnie na 99% pewnie Leniucha kupię tylko orientowałem się w cenie i jeśli w Smarcie mam jakiś zewnętrzny wzmacniacz do radia to koszt Leniucha jest 2x droższy od całego zestawu bo blisko 500 zł Jeśli wzmacniacz jest w radiu no to koszt 124 zł. Stąd dalsze moje pytania w tym temacie |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
[454] Montaż - uchwyt na napoje | Kanapa | 8 | 5.889 |
02.10.2020, 20:38 Ostatni post: bluebob |
|
454 - montaż nadkola przedniego | kilowat | 19 | 9.472 |
26.02.2017, 09:38 Ostatni post: Kanapa |
|
[454] Montaż i demontaż - konsola, cockpit, deska rozdzielcza | Kanapa | 0 | 11.939 |
05.08.2012, 05:50 Ostatni post: Kanapa |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości