Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

454 Mrugający wskaźnik paliwa - usterka elektryczna

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
454 Mrugający wskaźnik paliwa - usterka elektryczna
#51
 Lego14 
(12.11.2019, 21:27)daromonia napisał(a):
(11.03.2018, 23:24)Forfour 1.5 dci napisał(a): Kolega Brzozak ma rację, też w zeszłym roku wydłubałem trik z evolution z zimnymi lutami tych dwóch oporników, przelutowałem i zaczęło działać jak należy. Kierownica w dół, dwie śruby i wypięcie kostki i zegary w rękach. Jeśli ktoś potrzebuje to pisać to podeślę instrukcje step by step.

Witam. Kolega Brzozak trafił w 10 jeżeli chodzi o niedziałający, mrugający wskaźnik paliwa. Również potwierdzam jeżeli chodzi o mój przypadek, pomogło. Co ciekawe oba rezystory [331] pokazywały pod miernikiem 165 ohmów. Pomyślałem : pływak w zbiorniku padnięty. Ale profilaktycznie postanowiłem przelutować te 4 luty ( nie za profesional , ale efekt się liczy ). Składam licznik do kupy , podłączam i eureka : wskaźnik działa. Laughing Laughing Laughing

P.S. Poprzedni właściciel kupił smarka w DE gdy już wskaźnik nie działał. jego żona 3 lata jeździła tankując do pełna co 500 km.


Potwierdzam, że przelutowanie styków mimo prawidłowej rezystencji pomaga. Koniec z mruganie i przekłamywaniem licznika.
 Odpowiedz
#52
 bluebob 
(12.11.2019, 21:27)daromonia napisał(a):
(11.03.2018, 23:24)Forfour 1.5 dci napisał(a): Kolega Brzozak ma rację, też w zeszłym roku wydłubałem trik z evolution z zimnymi lutami tych dwóch oporników, przelutowałem i zaczęło działać jak należy. Kierownica w dół, dwie śruby i wypięcie kostki i zegary w rękach. Jeśli ktoś potrzebuje to pisać to podeślę instrukcje step by step.

Witam. Kolega Brzozak trafił w 10 jeżeli chodzi o niedziałający, mrugający wskaźnik paliwa. Również potwierdzam jeżeli chodzi o mój przypadek, pomogło. Co ciekawe oba rezystory [331] pokazywały pod miernikiem 165 ohmów. Pomyślałem : pływak w zbiorniku padnięty. Ale profilaktycznie postanowiłem przelutować te 4 luty ( nie za profesional , ale efekt się liczy ). Składam licznik do kupy , podłączam i eureka : wskaźnik działa. Laughing Laughing Laughing

P.S. Poprzedni właściciel kupił smarka w DE gdy już wskaźnik nie działał. jego żona 3 lata jeździła tankując do pełna co 500 km.

(02.12.2019, 02:06)LAZY. napisał(a):
(12.11.2019, 21:27)daromonia napisał(a):
(11.03.2018, 23:24)Forfour 1.5 dci napisał(a): Kolega Brzozak ma rację, też w zeszłym roku wydłubałem trik z evolution z zimnymi lutami tych dwóch oporników, przelutowałem i zaczęło działać jak należy. Kierownica w dół, dwie śruby i wypięcie kostki i zegary w rękach. Jeśli ktoś potrzebuje to pisać to podeślę instrukcje step by step.

Witam. Kolega Brzozak trafił w 10 jeżeli chodzi o niedziałający, mrugający wskaźnik paliwa. Również potwierdzam jeżeli chodzi o mój przypadek, pomogło. Co ciekawe oba rezystory [331] pokazywały pod miernikiem 165 ohmów. Pomyślałem : pływak w zbiorniku padnięty. Ale profilaktycznie postanowiłem przelutować te 4 luty ( nie za profesional , ale efekt się liczy ). Składam licznik do kupy , podłączam i eureka : wskaźnik działa. Laughing Laughing Laughing

P.S. Poprzedni właściciel kupił smarka w DE gdy już wskaźnik nie działał. jego żona 3 lata jeździła tankując do pełna co 500 km.

165 omów to poprawna wartość bo rezystory są połączone równolegle. Gdyby była inna wartość to wówczas można by się zastanawiać.

I tu mała uwaga co do rezystencji. Dzisiaj postanowiłem przelutować rezystory i zauważyłem, że kiedy robiłem pomiar to raz pokazywało mi 330, a innym razem 165 ohmów na jednym rezystorze. Wniosek jest jeden - źle mierzymy, tzn., zależy jak i w którym miejscu nam się "dotknie" rezystor końcówkami miernika. Dlatego jeśli ktoś dotknie raz i mu pokaże na każdym wartość 165 to myśli, że rezystory są ok, a to może być nieprawda, bo mierzy rezystor sam w sobie i szuka przyczyny dalej, tzn. w pompie.
Moja uwaga jest taka, że przelutuj najpierw rezystory niezależnie od pokazywanego wyniku na mierniku, a dopiero potem szukaj dalej usterki jeśli przelutowanie nic nie da.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [454] Klips przewodu paliwa bluebob 9 838 23.02.2024, 16:57
Ostatni post: bluebob
  Wymiana klapki wlewu paliwa Maciek_M 5 875 15.09.2023, 15:32
Ostatni post: Maciek_M
  [454] Wskaźnik temperatury fazer72 37 12.970 31.08.2023, 05:37
Ostatni post: Kiko111
  Szwankujący wskaźnik paliwa - doktorat z problemu Mart_000 23 6.633 16.07.2023, 21:34
Ostatni post: bluebob
  [454] Wskaźnik poziomu paliwa - błędne wskazania - miganie kresek lukmas7796 24 26.231 07.11.2022, 20:18
Ostatni post: bluebob
  Problem z ciśnieniem paliwa patka.3 7 3.151 31.12.2019, 20:44
Ostatni post: patka.3
  Odczyt stanu paliwa przez OBD Kosmoski 13 5.347 09.06.2019, 14:19
Ostatni post: Kosmoski
  [454] Błąd P0170 usterka dostrajania paliwa moherowy_beret 15 11.353 13.12.2018, 14:51
Ostatni post: bogo78
  [454] Wskaźnik poziomu paliwa gregor218 1 3.618 24.09.2018, 07:19
Ostatni post: Maciek_M
  [454] 1,5 CDI zbyt wysokie ciśnienie paliwa romilk 4 3.321 27.04.2018, 12:15
Ostatni post: tomcio83



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu