Wiem. U mnie jest 4 i tyle mam pasów i zagłówków fabrycznie.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
[454] Norma Euro
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Ja mam fabrycznie 5 zagłówków i pasów i nie dopilnowałem przy rejestracji w kraju.
Dopiero później doszedłem że w Briefie jest dopisek o piątym miejscu.
Forfour 2005r
![]() Ktoś musi tu być marudą ![]() (23.09.2023, 20:44)bluebob napisał(a): No właśnie nie chce być wielbłądem. Dlatego też jestem świadomy kosztów i nie odpuszcze tego tematu chyba, że ten mur urzędniczy będzie nie do przebicia. Okazuje się, że WSPANIAŁY system CEPIK stworzył nie pojedynczego Ciebie wielbłąda, ale całe stada wielbłądów. Ta radosna twórczość wynika z "automatyzacji" systemu przypisywania normy czystości spalin. Okazuje się, ze do 22 Września 2023, działał tam wspaniały "ALGORYTM" ![]() Prawdopodobnie wynika to z faktu, że w PL nigdy nie wpisywano normy czystości spalin w dokumenty pojazdu, no chyba poza ciężarówkami i autobusami, co implikowało wysokość opłat drogowych (dawnych winiet). Trochę szczegółów na ten temat znalazłem w artykule "Lepiej zajrzyj do CEPIK-u" zamieszczonego na motoryzacja.interia.pl Koncerny samochodowe skoszą niezłą kasę na koniecznych dokumentach. ![]()
Dobre - w CEPIk oba moje smarty nie posiadają fabrycznie katalizatorów
![]() Nie doszedłem jaką tam spełniają normę. 451 miał zrobione przed rejestracją w DE specjalne dopuszczenie na Euro5 ![]() Zamontowany katalizator Nie
Forfour 2005r
![]() Ktoś musi tu być marudą ![]()
Nie ciesz się, że w Niemczech miał Euro 5, w PL dadzą mu nawet 3, jak bedziesz miał farta to 4.
Jeśli korzystałeś że strony historiapojazdu.gov.pl to musi już tam być wpisana norma Euro. Jak masz apkę mObywatel to tam też już jest tylko trzeba ją najpierw zaktualizować. (30.09.2023, 20:56)Kanapa napisał(a): Dobre - w CEPIk oba moje smarty nie posiadają fabrycznie katalizatorów Miałem z takimi zagadnieniami do czynienia służbowo na taborze ciężkim. Tam było to dosyć powszechną praktyką na zachodzie, że dokładano różne "filtry cząstek stałych", co pozwalało diselom wjeżdżać głębiej w SCT w np. niemieckich miastach, ale nie miało wpływu na wysokość opłat drogowych w Niemczech. Wszystkie "kwity" jakie widziałem od producentów tych "filtrów" miały bardzo ładny tekst a mianowicie "spełnia normę EURO V w zakresie emisji cząstek stałych". Co niektórzy chcieli mnie wręcz zlinczować, kiedy nie chciałem potwierdzić, że ONI mają normę EURO V. Ten filtr spełnia normę EURO V tylko w pewnym zakresie, czyli odnośnie cząstek stałych, a poza tym pojazd spełnia normę taką jaką jemu fabryka dała. I to tyle w tem temacie.
Akurat 451 z 2009/10 wychodziły z 4, natomiast od 2011 tylko rejestrowali z 5.
Serwis wstawił nowy typ tłumika i załatwił papiery w TUV. Auto przestało niesprzedane u dealera dwa lata ![]() Traktuję to jako ciekawostkę tylko.
Forfour 2005r
![]() Ktoś musi tu być marudą ![]() |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości