Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[454] Potrzebny schemat

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[454] Potrzebny schemat
#1
 romilk 
Witam. Borykam się z usterką już dłuższy czas. Ciągle mam tryb awaryjny. Silnik to 1,5 CDI i ciagle ma zbyt wysokie ciśnienie na kolektorze dolotowym. Wymieniony zawór upustowy, sprawdzona turbina, wymienione sterowniki klapek i przepustnicy, wyczyszczony kolektor i klapki chodzą bez oporów. Chwile po kolejnym rozebraniu dolotu i złożeniu na postoju wydaje się ze jest ok, ale po ruszeniu błąd wraca. Mechanicy rozkładają ręce i wszyscy dochodzą do wniosku ze wina jest po stronie wiązki do sterownika klapek. Nikt nie chce się podjąć naprawy, bo „brak schematów i trzeba przywalić cała instalacje”. Chciałem zrobić to sam, ale rzeczywiście nie mogę znaleźć żadnego schematu instalacji do tego auta. Proszę o pomoc we wskazaniu miejsca gdzie mogę takie schematy znaleźć. Naprawdę autko jest fajne i nie chce już więcej tracić nerwów na to, ze nie działa, jak powinno. Z góry dziękuje


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
 Odpowiedz
#2
 BASTOS 
A może sterownik padł?
"Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem"
 Odpowiedz
#3
 romilk 
Sterownik klapek wymieniony. Ewentualnie sterownik silnika, ale zanim zlecę wymianę kolejnej drogiej części chciałbym chociaż wykluczyć wadę wiązki. A do tego niezbędny jest schemat


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
 Odpowiedz
#4
 LAZY. 
Jakie jest ciśnienie w kolektorze dolotowym? Od tego jest czujnik, pomiar z niego jest widoczny w star diagnozie.
Wszystko można sprawdzić i patrząc na ekran komputera diagnozować dalej. Na pałę można połowę samochodu wymienić bez trafienia w sedno.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#5
 romilk 
Problem jest z klapkami, które nie wysterowuja się jak powinne. Wszystko jest poprawnie do momentu kiedy powinne się przymknąć. Nie robią tego i wychodzi przeładowanie, które powoduje wejście silnika w tryb serwisowy. Po rozebraniu dolotu i złożeniu wartości są ok, później w czasie jazdy jakby coś się rozlaczalo, bo już nawet nie widać na kompie wartości otwarcia klapek. Chcę po prostu wykluczyć uszkodzenie przewodu między sterownikiem klapek a ECM, po to potrzebny mi schemat


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
 Odpowiedz
#6
 Marek 
Na logikę gdyby wiązka padła to by nie chodziło wcale a SD pokazało by stały błąd. A czym błędy sprawdzałeś jaki program?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 Odpowiedz
#7
 romilk 
Ostatnio to chyba była dekra albo coś takiego. Ale było wiele systemów i każdy mówił o sterowaniu klapkami kolektorze


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
 Odpowiedz
#8
 romilk 
Tylko mi chodzi jedynie o schemat. Wiem ze to co mówi komputer nie wskazuje jednoznacznie na problem. Przerabiałem to dwa miesiące temu w BMW, gdzie po diagnostyce kazano mi wymieniać części za kilka k, a okazało się ze przewód był przełamany przy wahaczu. Naprawiłem to sam, ale miałem schematy. Do smarta nie mogę nic znaleźć


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
 Odpowiedz
#9
 Marek 
(30.05.2018, 20:49)romilk napisał(a): Ostatnio to chyba była dekra albo coś takiego. Ale było wiele systemów i każdy mówił o sterowaniu klapkami kolektorze


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Te dzikie programy często pokazują zupełnie dziwne błędy nie związane z autem. Smart to trochę uparty jest zwłaszcza twój model tam chłopaki go oszukują w programach mówiąc że jest colt-em to trochę więcej błędów pokaże. Poczekaj może ktoś coś więcej wie i przeczyta to opisze coś. Ale z schematami to będzie raczej cieżko.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 Odpowiedz
#10
 romilk 
(30.05.2018, 21:19)Marek napisał(a):
(30.05.2018, 20:49)romilk napisał(a): Ostatnio to chyba była dekra albo coś takiego. Ale było wiele systemów i każdy mówił o sterowaniu klapkami kolektorze


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Te dzikie programy często pokazują zupełnie dziwne błędy nie związane z autem. Smart to trochę uparty jest zwłaszcza twój model tam chłopaki go oszukują w programach mówiąc że jest colt-em to trochę więcej błędów pokaże. Poczekaj może ktoś coś więcej wie i przeczyta to opisze coś. Ale z schematami to będzie raczej cieżko.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Jakim programem jest najlepiej sprawdzać Smarta? Jest kilka do obsługi MB. Najlepiej jakby miał możliwość uruchomienia sterowników z poziomu komputera. Można by wtedy sprawdzić czy są sprawne.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [454] Schemat układu rozruchowego i zapłonu 1.1 debus 0 3.187 31.08.2021, 08:34
Ostatni post: debus
Music [454] Schemat sterowania z kierownicy Login 2 1.299 12.11.2020, 00:29
Ostatni post: Login
  Pasek klinowy - schemat montażu w 1.5 Pioterrvs88 1 4.224 20.04.2013, 22:30
Ostatni post: Kanapa



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu