Diese l
1499cm CDI
manualna
2006
Przegrzanie silnika? -
Witam serdecznie. Jest to mój pierwszy temat i post. Z tej okazji witam wszystkich posiadaczy smart-a.
Jestem posiadaczem Smarta 454 i mam problem a zarazem dużo pytań co do tego modelu.
Zacznę może od poważniejsze sprawy przegrzania silnika, który nie wiem czy nastąpił.
Moja kobieta użyczyła sobie smarta. W trasie strzelił kompresor klimatyzacji. Było słychać tylko głośny huk uderzenia z tyłu pojazdu. Było to prawdopodobnie łożysko lub jakaś z niej cześć, zapaliła się kontrolka nieładowania aku. Dziewczyna zadzwoniła do mnie informując mnie o tych problemach. Natychmiast kazałem jej zatrzymać auto i żeby sprawdziła auto. Kobieta dojechała do miejsca gdzie byłem, mówiąc mi że pod samochodem nic nie było i jechała dalej. Wyłączyłem silnik, sprawdziłem pod maskę i Pasek klinowy był luźny. Zapytałem się czy zapaliła się kontrola Temperatury, powiedziała że na pewno tylko od akumulatora się paliła.
Dziewczyna przejechała aż 30 KM :| co mnie teraz niepokoi z tego powodu że mogła przegrzać silnik. Było w miarę zimno na dworze około 1-2 stopnia , godzina po 22.
Samochód poszedł na lawete i do mechanika. Który stwierdził ze kompresor padł, wymienił go na nowy oryginalny. Powiedział również ze pompa wody sprawna i z autem wszystko jest ok.
Normalnie odpala i porusza się bez problemu, brak spadku mocy itp.
Było to 1.5 miesiąca temu, autko nie sprawia problemów, jednak w mojej głowie jest niepokój. Dzisiaj sprawdziłem olej, nie ubywa, w płynie od chłodnicy niema kropli oleju , jedynie martwi mnie lekki ciemno-niebieski kolor płynu chłodnicy.
Czy przegrzałem silnik?
Pompa wody jest na łańcuchu? czy pasku klinowym w tym modelu?
Wentylator kreci bez paska klinowego?
Proszę o poradę
Pozdrawiam
1499cm CDI
manualna
2006
Przegrzanie silnika? -
Witam serdecznie. Jest to mój pierwszy temat i post. Z tej okazji witam wszystkich posiadaczy smart-a.
Jestem posiadaczem Smarta 454 i mam problem a zarazem dużo pytań co do tego modelu.
Zacznę może od poważniejsze sprawy przegrzania silnika, który nie wiem czy nastąpił.
Moja kobieta użyczyła sobie smarta. W trasie strzelił kompresor klimatyzacji. Było słychać tylko głośny huk uderzenia z tyłu pojazdu. Było to prawdopodobnie łożysko lub jakaś z niej cześć, zapaliła się kontrolka nieładowania aku. Dziewczyna zadzwoniła do mnie informując mnie o tych problemach. Natychmiast kazałem jej zatrzymać auto i żeby sprawdziła auto. Kobieta dojechała do miejsca gdzie byłem, mówiąc mi że pod samochodem nic nie było i jechała dalej. Wyłączyłem silnik, sprawdziłem pod maskę i Pasek klinowy był luźny. Zapytałem się czy zapaliła się kontrola Temperatury, powiedziała że na pewno tylko od akumulatora się paliła.
Dziewczyna przejechała aż 30 KM :| co mnie teraz niepokoi z tego powodu że mogła przegrzać silnik. Było w miarę zimno na dworze około 1-2 stopnia , godzina po 22.
Samochód poszedł na lawete i do mechanika. Który stwierdził ze kompresor padł, wymienił go na nowy oryginalny. Powiedział również ze pompa wody sprawna i z autem wszystko jest ok.
Normalnie odpala i porusza się bez problemu, brak spadku mocy itp.
Było to 1.5 miesiąca temu, autko nie sprawia problemów, jednak w mojej głowie jest niepokój. Dzisiaj sprawdziłem olej, nie ubywa, w płynie od chłodnicy niema kropli oleju , jedynie martwi mnie lekki ciemno-niebieski kolor płynu chłodnicy.
Czy przegrzałem silnik?
Pompa wody jest na łańcuchu? czy pasku klinowym w tym modelu?
Wentylator kreci bez paska klinowego?
Proszę o poradę
Pozdrawiam