Ano dobra,
przede wszystkim witam wszystkich, jestem Vercy z wrocka,
od pewnego czasu nosiłem się z zamiarem zakupu Smarciny,
opowiem wszystko po kolei to może sens zapytań i sposób myślenia będzie wyraźniejszy.
Przede wszystkim nie mam w obecnej chwili prawka, w obecnej chwili, bo go nie zrobiłem, jestem za to średnio doświadczonym kierowcą (corsa i smart fortwo), na których to jeździłem na starych papierach (uprawnienia na pojazdy specjalne - drobny kruczek prawny pozwalał na jazdę pojazdami do 50KM), podejrzewam że nabiłem może z 250,000 kilometrów, ale to tylko moje podejrzenia, oprócz tego jeździłem chyba wszytskim czym można jeździć bez prawka, znaczy koparkami, wysięgnikami, wózkami widłowymi, nawet zaliczyłem akcje z czołgiem (FV4034 Challenger).
W obecnej chwili przymierzam się do zrobienia prawka po raz drugi (nie mogłem za pierwszym razem podejść do egzaminu bo miałem kontuzję).
Jeżdzę w obecnej chwili (jako pasażer) Focusem MKI '99 100km,
podam parę ważniejszych info na ten temat bo to ważne z perspektywy późniejszych pytań,
fokker jest w kombiaku-ghia i ma do tego bardzo mało przejechane ok. 75,000. Należał do starszego dziadka który miał go od nowości - facet jest sąsiadem matki kumpla. Autko jest włoskie, ma pomniejsze zatarcia, jak przy normalnym użytkowaniu, moja druga połówka nim jeździ, chociaż nie ona przecierała.
Od pewnego czasu przymierzałem/liśmy się do zakupu innego autka, głównie po to żeby było zarejestrowane na mnie (przywileje parkingowe we wrocławiu, odpisy na paliwko bo mam firmę), duży bo opowiadać o tym co sobie rozpatrywaliśmy ale moje oko co jaki czas wracało do 454.
W kontekście fokkera dodam następujące co chcielbyśmy zmienić/poprawić
* tempomat (fokker mnie ma)
* brak mocy (100km zetec 1,6 jest słabawy powyżej 110kmh)
* brak efektywności paliwowej (max efektywny jest ok 118km/h czyli autostrada robi om nom w baku)
do tego parę małych innych irytujących detali jak konieczność wymiany klapy (spadła gałąź i dziadek wstawił klapę od alpicar-a która ma inną długość strut-ów i przez to bardzo gwałtownie się otwiera)
No więc poszukując autka doszedłem do wniosku że 454 jest super, bo ma wszystko co chcę, a jak zobaczyłem wersję brabcia 177KM(?), to już mi szczęka opadła.
Ano pozostaje przekonać Kotałkę że temat jest dla nas. Tu był problem.
Ale doszedłem do wniosku że nie jesteśmy małżeństwem i jak mam chęć zanabyć sobie wrroom wrroom to sobie zanabędę, jej zdanie się liczy i sobie je cenię, ale prawa veta jej nie dawałem.
Teraz temat zasadniczy,
Po pierwsze to chciałbym zanabyć rzeczoną furmankę, to jets problem bo o ile ciężko znaleźć 454, to 454TB to już masakra na kółkach, a do tego podejrzewam że jak już znajdę to pierwsze parę które zobaczę będzie rzezią nie autem. Tutaj jakakolwiek pomoc się zawsze przyda, jak znacie jakiś egzemplarz na sprzedaż w okolicach DWR to będę wdzięczny za info.
Druga kwestia to temat osądu jakości rzeczonej furmanki, tutaj też jest problem, bo co prawda wiele elementów jest jak najbardziej do sprawdzenia to może macie jakieś tipy na temat tego na co zwrócić uwagę?
Kolejny temat to kwestie potencjalnego overhaulu auta, o ile blacharkę mam gdzie zrobić (paru znajomych zostało blacharzami a do tego dwóch jest mi dość sporo winnych, i mnie nie ograbią) to gorzej z ludźmi od silników. Reasumując potrzebowałbym kogoś do kogo nowo zanabytą smarcinę mogę zawieść i kto ją w razie czego rozkręci na części i wszystko sprawdzi i doradzi co trzeba zrobić, albo sam zrobi i w razie czego nie oszwabi na tym, do tego dobrze byłoby w okolicach Wrocławia.
Drugi temat z tym powiązany jest blacharstwem i malowaniem, czy są tu jakieś problemy? ktoś z was malował elementy w kolorystyce podstawowej lub uzupełniającej? a do tego może ktoś ma fajny pomysł na jakie kolory takową furmankę pomalować?
Następny temat: wersje autka
Jak rozumiem silnik Brabcio występuje jako Brabus i Brabus exclusiv może ktoś to naświetlić?
Żeby temat zamknąć dodam że autko traktuje w charakterystyce super hobbistycznej więc podchodze do tematu tak że zdaje sobie sprawę że nie będzie tanio ani szybko. Podejrzewam że sam zakup autka będzie miał miejsce w ciągu następnych 3-4 miesięcy, do tego liczę że około miesiąc mogą potrwać wszelkie serwisowania/malowania inne duperele.
ps. Czy ktoś może ma takie autko w okolicach Wrocławia? lub nawet zbliżoną wersję z mocnym silnikiem?
ps2. coś takiego właśnie chciałbym nabyć http://suchen.mobile.de/auto-inserat/sma...res=EXPORT
pozdrawiam,
Vercy
przede wszystkim witam wszystkich, jestem Vercy z wrocka,
od pewnego czasu nosiłem się z zamiarem zakupu Smarciny,
opowiem wszystko po kolei to może sens zapytań i sposób myślenia będzie wyraźniejszy.
Przede wszystkim nie mam w obecnej chwili prawka, w obecnej chwili, bo go nie zrobiłem, jestem za to średnio doświadczonym kierowcą (corsa i smart fortwo), na których to jeździłem na starych papierach (uprawnienia na pojazdy specjalne - drobny kruczek prawny pozwalał na jazdę pojazdami do 50KM), podejrzewam że nabiłem może z 250,000 kilometrów, ale to tylko moje podejrzenia, oprócz tego jeździłem chyba wszytskim czym można jeździć bez prawka, znaczy koparkami, wysięgnikami, wózkami widłowymi, nawet zaliczyłem akcje z czołgiem (FV4034 Challenger).
W obecnej chwili przymierzam się do zrobienia prawka po raz drugi (nie mogłem za pierwszym razem podejść do egzaminu bo miałem kontuzję).
Jeżdzę w obecnej chwili (jako pasażer) Focusem MKI '99 100km,
podam parę ważniejszych info na ten temat bo to ważne z perspektywy późniejszych pytań,
fokker jest w kombiaku-ghia i ma do tego bardzo mało przejechane ok. 75,000. Należał do starszego dziadka który miał go od nowości - facet jest sąsiadem matki kumpla. Autko jest włoskie, ma pomniejsze zatarcia, jak przy normalnym użytkowaniu, moja druga połówka nim jeździ, chociaż nie ona przecierała.
Od pewnego czasu przymierzałem/liśmy się do zakupu innego autka, głównie po to żeby było zarejestrowane na mnie (przywileje parkingowe we wrocławiu, odpisy na paliwko bo mam firmę), duży bo opowiadać o tym co sobie rozpatrywaliśmy ale moje oko co jaki czas wracało do 454.
W kontekście fokkera dodam następujące co chcielbyśmy zmienić/poprawić
* tempomat (fokker mnie ma)
* brak mocy (100km zetec 1,6 jest słabawy powyżej 110kmh)
* brak efektywności paliwowej (max efektywny jest ok 118km/h czyli autostrada robi om nom w baku)
do tego parę małych innych irytujących detali jak konieczność wymiany klapy (spadła gałąź i dziadek wstawił klapę od alpicar-a która ma inną długość strut-ów i przez to bardzo gwałtownie się otwiera)
No więc poszukując autka doszedłem do wniosku że 454 jest super, bo ma wszystko co chcę, a jak zobaczyłem wersję brabcia 177KM(?), to już mi szczęka opadła.
Ano pozostaje przekonać Kotałkę że temat jest dla nas. Tu był problem.
Ale doszedłem do wniosku że nie jesteśmy małżeństwem i jak mam chęć zanabyć sobie wrroom wrroom to sobie zanabędę, jej zdanie się liczy i sobie je cenię, ale prawa veta jej nie dawałem.
Teraz temat zasadniczy,
Po pierwsze to chciałbym zanabyć rzeczoną furmankę, to jets problem bo o ile ciężko znaleźć 454, to 454TB to już masakra na kółkach, a do tego podejrzewam że jak już znajdę to pierwsze parę które zobaczę będzie rzezią nie autem. Tutaj jakakolwiek pomoc się zawsze przyda, jak znacie jakiś egzemplarz na sprzedaż w okolicach DWR to będę wdzięczny za info.
Druga kwestia to temat osądu jakości rzeczonej furmanki, tutaj też jest problem, bo co prawda wiele elementów jest jak najbardziej do sprawdzenia to może macie jakieś tipy na temat tego na co zwrócić uwagę?
Kolejny temat to kwestie potencjalnego overhaulu auta, o ile blacharkę mam gdzie zrobić (paru znajomych zostało blacharzami a do tego dwóch jest mi dość sporo winnych, i mnie nie ograbią) to gorzej z ludźmi od silników. Reasumując potrzebowałbym kogoś do kogo nowo zanabytą smarcinę mogę zawieść i kto ją w razie czego rozkręci na części i wszystko sprawdzi i doradzi co trzeba zrobić, albo sam zrobi i w razie czego nie oszwabi na tym, do tego dobrze byłoby w okolicach Wrocławia.
Drugi temat z tym powiązany jest blacharstwem i malowaniem, czy są tu jakieś problemy? ktoś z was malował elementy w kolorystyce podstawowej lub uzupełniającej? a do tego może ktoś ma fajny pomysł na jakie kolory takową furmankę pomalować?
Następny temat: wersje autka
Jak rozumiem silnik Brabcio występuje jako Brabus i Brabus exclusiv może ktoś to naświetlić?
Żeby temat zamknąć dodam że autko traktuje w charakterystyce super hobbistycznej więc podchodze do tematu tak że zdaje sobie sprawę że nie będzie tanio ani szybko. Podejrzewam że sam zakup autka będzie miał miejsce w ciągu następnych 3-4 miesięcy, do tego liczę że około miesiąc mogą potrwać wszelkie serwisowania/malowania inne duperele.
ps. Czy ktoś może ma takie autko w okolicach Wrocławia? lub nawet zbliżoną wersję z mocnym silnikiem?
ps2. coś takiego właśnie chciałbym nabyć http://suchen.mobile.de/auto-inserat/sma...res=EXPORT
pozdrawiam,
Vercy