Kanapa
Liczba postów: 6.129
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Co dokładnie warsztat powiedział?
Jaka pęknięta linka sprzęgła?
99% problemów to wyrobione cięgna od wybieraka do dźwigni zmiany biegów lub przytarty sam wybierak.
Zamów używany zestaw z Wronek lub gdziekolwiek indziej - warunek gwarancja rozruchowa. Pasuje 1:1, niech będzie od 1.3 litra Colt 6 generacji.
Szukaj warsztatu który robi japonczyki i przy okazji wymiany linek niech rozruszają wybierak. Na początek sprawdziłbym stan wybieraka!
Prawdopodobnie działał już z oporami i mógł mieć wpływ na stan cięgien. Tam są wkładki gumowe i pewnym czasie pękają.
Jaki masz przebieg i który rocznik?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.11.2015, 14:53 przez Kanapa.)
esposa
Liczba postów: 16
Dołączył: Mar, 2015
Reputacja:
0
Imię: Monique
Płeć: Kobieta
Skąd: Puławy
smart forfour 1.3, pulse, 2005
OJJJ oczywiście skrzyni biegów (blondynka).
Dzięki wielkie za szybką odp. jadę właśnie do warsztatu, dowiem się dokładniej
Powiedzieli, że pęknięta linka od skrzyni biegów i to ją trzeba wymienić...:(tyle usłyszałam telefonicznie w ramach wyceny.
Jadę odebrać auto w stanie "nienaprawionym" i w takim razie zaczynam poszukiwanie cięgien...Czyli w tej sytuacji raz jeszcze w warsztacie trzeba by sprawdzić stan wybieraka???
Kanapa
Liczba postów: 6.129
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Pytanie czy otwierali pacjenta czy tylko pomajtali lewarkiem.
Jak pomajtali to wybierak do sprawdzenia.
Jeżeli jednak rozebrali i widać! Uszkodzenia linek lub gum to kupuj używkę z możliwością zwrotu.
esposa
Liczba postów: 16
Dołączył: Mar, 2015
Reputacja:
0
Imię: Monique
Płeć: Kobieta
Skąd: Puławy
smart forfour 1.3, pulse, 2005
Tak zrobię.
Wygląda na to, że rozbierali, ale ciężko było się dogadać, chyba trochę czasu i pracy im to zajęło a na razie nie zarobią. Szef nie był w stanie podać mi dokładnie nr-u części z salonu Merca, ale dogadaliśmy się, że koniecznie do wymiany są cięgna zmiany biegów (to on się przejęzyczył z tą linką od sprzęgła ).
Oni nie chcą podjąć się ryzyka zamówienia poza oryginalnym serwisem..., ale jak przywiozę to są w stanie zrobić - "nie tak skomplikowane auta robiliśmy - temu jeszcze sporo brakuje" - cóż za pycha .
Powiedział też, że wygląda na to, że ktoś się za to wcześniej już brał ...- może jakaś prowizorka.
Złożyli tak jak chciałam, żeby móc na razie odjechać i...mimo, że w żadnym wypadku miało nie być lepiej - problem się nie pojawił. Bez problemu wchodzą wszystkie biegi z 2 włącznie (no może wstecznego mogłabym się czepiać. Tyle, że biegi chodzą troszkę "precyzyjniej" i jakby z delikatnie większym oporem.
Oczywiście szukam w rozsądnej cenie tych cięgien - dam znać co dalej.
Kanapa
Liczba postów: 6.129
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
To nie pycha - F4 jest prosty jak budowa cepa.
Żadnej wyrafinowanej techniki w nim nie ma.
esposa
Liczba postów: 16
Dołączył: Mar, 2015
Reputacja:
0
Imię: Monique
Płeć: Kobieta
Skąd: Puławy
smart forfour 1.3, pulse, 2005
To mnie pocieszyłes . Kupiłam auto z krótkiej serii, które wspaniale wygląda, jest zwinne a już wymiana żarówki stanowi wyzwanie, cóż dopiero problem ze skrzynią biegów
tomcio83
Liczba postów: 611
Dołączył: Dec, 2010
Imię: Tomasz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Dąbrowa Górnicza
smart forfour 1.5 cdi, passion, 2005
tomcio83 21.11.2015, 14:23
Po serii wymiany żarówek zaczniesz je nawet po ciemku wymieniać .
vonGrzegorz
Liczba postów: 16
Dołączył: Dec, 2015
Reputacja:
1
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Nowa Sól
smart forfour 1.1
vonGrzegorz 04.12.2015, 05:05
Witam wszystkich!
Dokleję się do tematu.
A więc tak jestem posiadaczem smarta forfour 1.1 75km rok 2005.
Sprzęgło hydrauliczne skrzynia 5 manual.
Problem jest następujący bardzo ciężko jest wybić lub wbić ,,R" czasem nawet zgrzytnie.
Nie jest to zawsze ale od czasu do czasu.
Dodam że jak jest ciężko wybić bieg to wyłączenie zapłonu pomaga. Z resztą biegów nie ma problemu.
Skrzynia wraca do punktu centralnego jak na sprężynie.
Co polecacie zrobić najpierw? Jakiego oleju do skrzyni używać? Czy na wyprzęgniku hydraulicznym jest jakaś regulacja?
Kanapa
Liczba postów: 6.129
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Wsteczny i 1 w tym modelu nie ma synchronizacji dlatego są zgrzyty.
Dopóki mechanizm jest w idealnym stanie wszystko jest w miarę OK.
Można próbować regulować linki i wymienić docisk sprzęgła lub żyć z tym na zasadzie TEN TYP TAK MA.
Ja stosuję zasadę że przed wrzuceniem wstecznego daję neutralne położenie dźwigni biegów i na wciśniętym sprzęgle na spokojnie wykonuję sekwencję:
3
4
R
To działa oczywistoście na zatrzymanym pojeździe.
Z reguły działa.
Noru.
Liczba postów: 5
Dołączył: Dec, 2015
Reputacja:
0
Imię: Norbert
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Kielce
smart forfour 1.3, pulse, 2004
Grzegorz faktycznie jest to problem masowy, mam smarta tydzień i już zdążyło mnie to wyprowadzić z równowagi. Narazie rozebrałem mechanizm dźwigni...przeczyściłem cały tor cięgien i wszystko przesmarowałem. Lewarek ewidentnie zaczął chodzić lżej i płynniej ale na wsteczny nie wpłynęło to wcale, stan sprzęgła jest dobry bo z resztą biegów nie ma problemów podczas. Tak jak wspomniał kolega na postoju wrzucanie jedynki i wstecznego jest trochę siłowe aczkolwiek delikatnie i w pełnym skupieniu da się je wrzucić płynnie...ale czasem wsteczny zgrzytnie, jedynka nie zgrzyta ale lubi wchodzić pod małym oporem.
Auto naprawdę świetne ale skrzynie spier....li
|