Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[454] Wymiana linki drzwi tylnych (by bogo) - foto

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[454] Wymiana linki drzwi tylnych (by bogo) - foto
#1
 bogo78 
Do wymiany linki drzwi tylnych potrzebna jest linka o numerze A4547330269, klucz torx30, płaski śrubokręt, kawał druta i 20-30 minut wolnego czasu. Zaczynamy.
   

Otwieramy drzwi, śrubokrętem podważamy zaślepkę i ukazuje się nam śruba, którą odkręcamy Torxem30
   
   

Po odkręceniu śruby - łapiemy za klamkę, pociągamy do tyłu i do siebie, odchylamy i widzimy jeden koniec linki przy klamce. Tutaj widać, że wypadła kulka ze swojego gniazda, co spowodowało niemożność otwarcia drzwi, ale po oględzinach dalszych okazało się, że przyczyną był przerwany kołnierz ochronny linki, co ją "wydłużyło" i łatwo wypadała ze swojego miejsca. Więc wymiana linki i tak i tak konieczna.
   

Zaglądamy głębiej i widzimy, że drugi koniec linki chowa się pod zamkiem. W widoczne oczko wkładamy sztywny drut lub inny prosty patent, naciskamy do dołu i ukazuje się dolne mocowanie linki.
   

Tutaj już po naciśnięciu (starą szpilką od namiotu zagiętą na końcu) - widzimy dolne mocowanie linki (w białym kółeczku). Teraz dla szybszego uwolnienia linki lepiej wsunąć ją do dołu drzwi, aż się wygnie łukowato i poruszać, ew. podważyć długim śrubokrętem. Ja dla ułatwienia odkręciłem 3 śruby trzymające zamek, podniosłem go do góry, a linkę do dołu i sama wyskoczyła momentalnie. Tutaj na zdjęciu widać przerwanie ciągłości pancerza linki, co było powodem jej luzu i wypadania kulki.
   

Wkładanie nowej linki dobrze jest zacząć tak samo, czyli wsunąć ją do dołu tak, aż się zawinie, zamek ustawić w pozycji wyjściowej i można już go przykręcić. Ja koniec linki złapałem lekko długim chwytakiem, ustawiłem na wysokości dolnego otworka, lekki ruch i połowa się zaczepiła, resztę popchnąłem wkrętakiem i wskoczyła na swoje miejsce.
   

Teraz łapka do środka i wcisnąć trzeba dolne mocownie kołnierza w uchwyt - wchodzi pięknie. 
Pozostaje zamocować górny koniec linki, naciągnąć palcem biały plastik i umieścić kulkę na swoim miejscu. Następnie wciskamy górny kołnierz linki w uchwyt w klamce. Skręcamy szybko i gotowe.
   

Dlaczego linki pękają? Problemem jest nieszczelne zakończenie pancerza linki, woda dostająca się do drzwi spływa po plastikowej osłonce, dociera w miejsce, w którym u mnie pękło, wchodzi pod plastik i zaczyna się korozja stalowego pancerza, a od niego ruda przechodzi na linkę. Jeśli wcześniej rozsadzi osłonę, to pęka jak u mnie, jak nie, to w końcu linka się poddaje. Należy wymodzić osłonę linki od góry, ale popracuję nad tym na wiosnę - ma być tanie, niezawodne i odwracalne.
   

Podziękowania dla wszystkich poprzedników. Jest to metoda wg mnie z minimalną ingerencją i skróceniem czasu roboty do minimum, ale zrobiona na podstawie dotychczasowych doświadczeń kolegów. Lepiej do tego mieć drobne dłonie, albo żonę w pobliżu  Very happy
 Odpowiedz
#2
 damiano.o 
Super tutorial Brawo dla Ciebie

Pozdrawiam z RS Concept
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz
#3
 Maciek_M 
Świetna robota, na pewno się przyda. Dzięki!

Wysłane z SG Note4 przy użyciu Tapatalka
Pas(s)jonujące Srebrne CDi - 03.04.2006 (01.08.2012); ~136000 - 189500 km
 Odpowiedz
#4
 Maciek_M 
Ech... taki numer zrobiła linka mnie - przerwała się tuż przy klamce... jakiś patent na wydobycie metalowych pozostałości z gniazda... ?[Obrazek: 84e2a8aaf4fdf045315b04755f46b8f5.jpg][Obrazek: 23969d7000fa2c5d712fb826a037a336.jpg]

Wysłane z SG Note4 przy użyciu Tapatalka
Pas(s)jonujące Srebrne CDi - 03.04.2006 (01.08.2012); ~136000 - 189500 km
 Odpowiedz
#5
 Maciek_M 
He he... opowiem Wam, skąd w ogóle wzięło się moje pytanie.

Otóż klameczka była już kiedyś naprawiana i "szpec " "zakitował" górny zaczep linki, przez co myślałem, że ją się tam po prostu wsuwa... a ona ma dalszą część, tylko po prostu w moim przypadku nie da się jej wydobyć - klamka również do kosza.

Wysłane z SG Note4 przy użyciu Tapatalka
Pas(s)jonujące Srebrne CDi - 03.04.2006 (01.08.2012); ~136000 - 189500 km
 Odpowiedz
#6
 bogo78 
Dawaj drugą klamkę ze szrota. Przywróć fabrykę, a nie druciarstwo.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
 Odpowiedz
#7
 Maciek_M 
Dokładnie tak zamierzam.

Wysłane z SG Note4 przy użyciu Tapatalka
Pas(s)jonujące Srebrne CDi - 03.04.2006 (01.08.2012); ~136000 - 189500 km
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Smart forfour 454 cdi prawe drzwi pasażera nie zamykają się z pilota artur7708 2 421 29.12.2018, 19:27
Ostatni post: Arczi100
  [450][451][452][454] Problem z zamkiem centralnym, drzwi kierowcy Andzia_Forfour 0 267 13.12.2018, 21:19
Ostatni post: Andzia_Forfour
  Wymiana piast przednich 454 fazer72 28 2.575 07.12.2018, 17:02
Ostatni post: Arko1
  [454] Ustawianie drzwi ...... martinos 2 436 14.10.2018, 11:16
Ostatni post: martinos
  [454] Wymiana oleju skrzynii biegów fazer72 20 1.704 12.10.2018, 17:10
Ostatni post: fazer72
  [454] [454] Pękające linki drzwi - smarowanie Kanapa 37 13.408 11.10.2018, 07:53
Ostatni post: gregor218
  [454] Wymiana kratek nawiewu SmartM 3 497 25.06.2018, 20:09
Ostatni post: Maciek_M
  [454] Demontaż tapicerki drzwi Smart Forfour SmartM 2 1.785 01.06.2018, 14:54
Ostatni post: SmartM
  [454] Demontaż panelu drzwi fazer72 0 1.867 22.04.2018, 10:13
Ostatni post: fazer72
  [454] Wymiana żarówki kierunkowskazu w lusterku Darek1970 10 4.264 12.04.2018, 12:21
Ostatni post: janekfcb



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu