Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

600 dymi na niebiesko

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
600 dymi na niebiesko
#1
 siojo 
Witam. To mój pierwszy post na tym forum i pewnie zaraz ktoś mnie zjedzie że temat był gdzieś walcowany. Niestety nie mogę go nigdzie znaleźć.
Do rzeczy.
Smart ForTwo 2001 r 600 turmo benzyna. 108tyś km.
Kupiony z Niemiec
Z dokumentów wynika że w 2013 miał robione zawory.
Postał trochę pod domem od zakupu i po odpaleniu zaczął kopcić na niebiesko.
Myślałem, że to turbina więc wymieniłem ją na regenerowaną.
Stara okazało się że miała luzy wzdłuż osi.
Po jej założeniu został wyczyszczony intercooler, przepływomierz i odpał.
Niestety jest tak samo jak było.
jedzie przez chwilę ok ale przy redukcji zaczyna kopcić na niebiesko.
Ta sama sytuacja gdy doda mu się gazu.
Dodatkowo co jakiś czas potrafi kichnąć.

Teraz moje pytanie do doświadczonych co może być tego przyczyną.
Pierścienie ?
Zawory ?
Uszczelniacze ?

Muszę to na szybko ogarnąć a nie chce wpędzić się w zbędne koszta.
Co radzicie ?
 Odpowiedz
#2
 obwd-crash 
Trzeba było zajrzeć na forum przed wymianą turbiny.
Jeżeli bierze olej to wówczas to co opisujesz wygląda na konieczność remontu silnika - czyli tak około 3,5÷4 tys. złotych szykuj do wydania SuprisedSadCrying
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#3
 frygi 
Magiczne 100 000 km się pojawiło


Wysłane za pomocą Tapatalk
Carlsson Cabrio by FrygiCool Evil or very mad
 Odpowiedz
#4
 siojo 
To teraz mam pytanie. Co podczas takiego remontu się wymienia ?
Pierścienie ? jeżeli tak to jakie ? nominał, nad wymiar ?
Panewki, zawory, uszczelniacze ?
Turbinę wiem, że mam teraz dobrą i jeszcze pohula.
Ta turbina mnie chociaż pociesza Smile
Samochód kupiony w lutym z komisu pod Poznaniem jako igła. Jazda próbna bez problemów i nic się nie działo. Po zdjęciu z lawety przejechane kilometr i też nic się nie działo a potem stał dwa miesiące i po pierwszym odpaleniu taka akcja.
Człowiek stary i głupi, że się dał tak wkręcić.

A i kumpel który mi zaglądał to tego wszystkiego sprawdzał ciśnienie i ma 7-7-8 bara.
 Odpowiedz
#5
 RobsonWawa 
(12.05.2015, 19:07)siojo napisał(a): Samochód kupiony w lutym z komisu pod Poznaniem jako igła. Jazda próbna bez problemów i nic się nie działo. Po zdjęciu z lawety przejechane kilometr i też nic się nie działo a potem stał dwa miesiące i po pierwszym odpaleniu taka akcja.
Człowiek stary i głupi, że się dał tak wkręcić.

A i kumpel który mi zaglądał to tego wszystkiego sprawdzał ciśnienie i ma 7-7-8 bara.

Podoba mi się to pierwsze cytowane zdanie Smile
Trzeba było przeglądać forum przed zakupem bo teraz to już po ptakach.
Zakup plus nowa turbina plus remont silnika plus drobiazgi to równowartość dobrego - udokumentowanego auta.
Cabrio 451 Ultimate RS                                                                                     LINK do poprzedniego wcielenia>>> http://smartklub.pl/t-robsonwawa-smart-e...pasa--4476
 Odpowiedz
#6
 spysiu92 
Czepiasz sie robson Razz jestes zbyt uprzedzony, to nie nasza wina, ze mamy same perelki w okolicznych komisach na sprzedarz Razz poprostu nie potraficie uzywac tych aut prawidlowo Razz one sa do ogladania a nie do przemieszczania Wink
 Odpowiedz
#7
 siojo 
Frycowe się płaci Smile
To początek mojej przygody ze smartem, wcale mnie to nie zraża i nie miałem pojęcia że istnieje to forum Smile całkiem fajne auto i pewnie nie ostatnie Smile Na co dzień ruszam sie samochodem terenowym na kołach 33" wiec to dla mnie nowe całkiem fajne doświadczenie I jestem pod wrażeniem wszystkich testów zderzeniowych tego samochodu Smile
Ale weźcie mi jakoś odpowiedzcie na pytanie co z tym remontem.
Już wiem że 100 tysi to magiczna liczba Smile
 Odpowiedz
#8
 LAZY. 
Pierwszego smarta kupiłem w autohandlu i dopiero po czasie wykryłem szereg usterek. Tak się złożyło że żona sprzedającego była u nas na naprawie laptopa to jej nieco opowiedziałem. Pani odrzekła że mogłem w ciągu 3 miesięcy auto zwrócić ze względu na zaistniałe usterki. Niestety minęło więcej czasu więc sam zabrałem się za naprawy.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#9
 siojo 
No u mnie też minęło już 3 miechy więc zostaje dłubanina a poza tym turbawka jest jak nowa więc to mega zwiększa jego wartość Smile
Jakoś sobie muszę to wytłumaczyć Smile
 Odpowiedz
#10
 modusoperandi 
Jeśli by dymił na biało - to wtedy byś wiedział, że to turbina. Niebieski dymek, to spalanie oleju - jak w dwusuwie...
:(
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  smart 450 zmiana silnika z 600 na 700 atom181 1 2.556 27.07.2022, 11:49
Ostatni post: JarLot
  [450] 600 kopci na siwo Jankelz78 1 1.825 18.06.2019, 21:43
Ostatni post: Kanapa
  [450] silnik 600 benzynka - olej z przepustnicy zibi smark 1 2.244 14.10.2018, 12:39
Ostatni post: zibi smark
  Nie odpalająca 600-tka Rafał Żakowiecki 15 7.222 11.10.2018, 08:30
Ostatni post: zibi smark
  Intercooler 450-600 Arczi100 4 2.131 31.08.2018, 20:57
Ostatni post: wirdar
  450 600cc nie pracuje na jeden cylinder i dymi slavek91 18 9.511 21.01.2018, 19:57
Ostatni post: Tomasz17
  Dymiący Smarcik na niebiesko 13 8.395 31.03.2011, 17:50
Ostatni post: Wroner
  Problem smart rano dymi na bialo allanc220 10 13.460 09.05.2010, 13:12
Ostatni post: Guest
  Smart stracil moc, cały się trzęsie + wyciekający olej [benzyna 600] synek 7 7.342 05.03.2010, 13:36
Ostatni post: synek
  smart dymi monsua 15 16.558 04.03.2009, 20:18
Ostatni post: monsua



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu