Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

A miało być tanio a wyszło jak zwykle.

Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
A miało być tanio a wyszło jak zwykle.
#21
 terminux 
Przy okazji instalacji elektrycznej oglądam lampy. Jedna jest zroszona od wewnątrz - pęknięty uchwyt nie zapewnia odpowiedniej szczelności. Wyszukuję na znanym portalu aukcyjnym lamp - wbrew pozorom nie jest to takie proste znaleźć lampę ze wszystkimi uchwytami. Ale w końcu udaje mi się. Tylko, że przez pomyłkę kupuję nie tą stronę, której potrzebuję ale kiedy zauważam pomyłkę jest już za późno. Szukam następnej lampy na prawidłową stronę. Przychodzi straszliwie brudna i muszę ją odpowiednio przygotować. Ale jak wyczyszczę jedną, to druga będzie straszliwie razić swoim brudem. Obie lampy są rozbierane do poszczególnych elementów, myte, połamane elementy wymieniane na całe (teraz mam spory zapas bo w sumie mam 5 lamp już sam nie wiem skąd). Ale i tak w jednej pękają zaczepy przy rozbieraniu. Wygrzebuję laski plastiku do zgrzewania i sam spawam uchwyt - nawet się trzyma.
Przy okazji szlifuję szybę reflektora specjalnym zestawem do odświeżania lamp.


   

   
 Odpowiedz
#22
 terminux 
Głowica i blok z korbowodami, nowymi panewkami wraca do mnie z zakładu. Głowica cudownie prosta, z dotartymi zaworami prezentuje się wspaniale. 

   

   

Oczywiście nowe uszczelki, nowe pompki i nowy rozrząd już czeka na swoją kolejkę.

   

   

Przy okazji ciekawostka - rozrząd z wytartymi znakami producenta jest o wiele tańszy niż oryginał Smile
 Odpowiedz
#23
 terminux 
Tak wyglądały części silnika po ich wydłubani z auta (oczywiście to nie jest wszystko):

   


Teraz to już tylko nudne składanie zostało  Laughing

   

   

   

   
 Odpowiedz
#24
 terminux 
Oczywiście, żeby nie było za szybko. Znajomy kolega od klimy stwierdził, że do pierwszego testu skoro auto stało tak długo bez gazu to nie ma znaczenia czy użyć azotu czy powietrza więc robię próbę powietrzem. Przewody wymienione, ale dalej ciśnienie ucieka - okazuje się że chłodnica ma delikatną dziurkę na dole (przegniła). Nowa chłodnia klimy ląduje w aucie oczywiście nie bez problemów. Rurki nie trafiają w gniazda - okazało się, że w transporcie paczka musiała dostać czymś od strony rurek, bo były przygięte. Udaje się je naprostować i auto przyjmuje nową chłodnicę. Teraz próba szczelności - udaje się. Po 2 dniach wskazówka nie opadła. 

   

Auto jedzie do "prawdziwego" fachowca, który robi jeszcze jedna próbę azotem. Jest dobrze więc robi próżnię i dobija gaz. 
Czyżby coraz bliżej końca?
 Odpowiedz
#25
 Vapor2005 
Obszernie opisałem zakup Smarta i jego naprawy... Poradnik kupującego...
"Nikt nie sprzedaje dobrego Smarta"... Very happy
 Odpowiedz
#26
 terminux 
(25.08.2018, 10:37)Vapor2005 napisał(a): Obszernie opisałem zakup Smarta i jego naprawy... Poradnik kupującego...

Coś w tym jest Smile.
Kupując auto wiedziałem, że będzie do roboty. ALE nie myślałem, że aż tyle pracy i kasy będzie wymagał.
Z drugiej strony - wiem co zrobiłem, wiem gdzie co siedzi i jak to jest zrobione.
Z trzeciej strony to dalej jest (nie ma co ukrywać) stare auto.
Z czwartej strony za pieniądze włożone w naprawę i zakup na pewno nie kupiłbym auta w takim stanie jak teraz jest Smarduś.
Z piątej strony lubię grzebać w aucie - chociaż nie mam na to czasu.
Z szóstej strony ... ... nie wiem, skończyły mi się argumenty. Jak coś wymyślę, to dopiszę.
 Odpowiedz
#27
 Vapor2005 
Smarta kupuje się do 2 tyś zł. Bo kolejne 5 tyś to doprowadzenie do stanu w miarę używalności, ale wyjdzie więcej. I wtedy teoretycznie za 7 tyś jest szansa, że podziała troszkę. Jest to fajny samochodzik, ale pod warunkiem, że działa.
"Nikt nie sprzedaje dobrego Smarta"... Very happy
 Odpowiedz
#28
 CodeBoy 
Czytając Twój wpis serce mi się kraje, jak sobie przypomnę ile części w moim było w porównaniu z tym co masz w dobrym stanie i poszło na złom za 500zł ALe żeby nie było podziwiam za samozaparcie i podejście pro do renowacji Smile
 Odpowiedz
#29
 Kanapa 
Następny Fanatyk dorwał się do złomu.
Gratulacje - oby takich więcej było.
Gdzieś widziałem na Allegro wiązkę elektryczną nuffkę magazynową do 450 elektryk.
Ciekawe czy jeszcze są dostępne?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#30
 MariuszB 
Coś te auta mają w sobie, że ludzie są w stanie im tyle wybaczać i remontować, nie zważając na koszty i finalny stosunek wkładu do wartości. Słyszeliście aby ktoś tak pieczołowicie remontował dziś Polo czy Corsę?  Wink
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Miała być Osa. dychul 11 5.071 03.10.2015, 05:48
Ostatni post: dychul



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu