Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Aktuator regulacja, ustawienie, skrzypienie, smarowanie - naprawa, konserwacja

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Aktuator regulacja, ustawienie, skrzypienie, smarowanie - naprawa, konserwacja
 Skipi 
Witam

Mam problem z aktuatorem.
Wczoraj go wyjalem wyczyscilem i nasmarowalem smarem Smar litowy CRC White Lithium Grease czyli ok.
Ale mam duzo problemow po tej akcji, nie zaznaczylem sobie polozenia aktuatora ale i tak chcialem go przesunac w strone fotela kierowcy bo wczsniej auto ruszalo bo bardzo mocnym wcisnieciu pedalu gazu. Po przesuniecia w strone fotela kierowcy auto reagowalo odrazu an gaz lecz za agresywnie, jak wcisnalem na full to rwalo auto i gaslo jak juz ruszylem to zmiana biegow byla bardzo ostra.
Gdy przesunalem w strone fotela pasazera to bardzo slizga sie sprzeglo, nie da sie jezdzic noi auto prawie nie rusza jak mu nacisne gaz.
Po 15 roznych konfiguracjach nadal nie znalazlem odpowiedniej. Auto nadal potrafi zgasnac jak mu dam wiecej gazu na jedynce, na wstecznym prawie nie jedzie, sprzeglo sie slizga, biegu wrzuca tak ze czapka potrafi mi spasc z glowy, no posyalo sie.

Czy ktos da rade mi z tym pomoc? Musze to jeszcze skonfigurowac komputerem SD? Jetem ze śląska.

Dzieki i pozdrawiam
 Odpowiedz
 obwd-crash 
Jak ze Śląska, to w miarę niedaleko masz do Rybnika, a tam działa Gizbern, który na pewno to zgrabnie ogarnie.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 341 500 km !!!!  Evil or very mad
 Odpowiedz
 Aditankista 
Sad
Koledzy powiem wam moją przygodę z tym wysprzęglikiem
Bo mówcie po polska .Jak byłem w niemcowni chociaż ,,helmut '' gadł pa polski to powiedział do mnie jesteś w Niemcowni to gadaj po naszemu
Dlaczego nie mówicie ,,zylinderkopf''' karburator itd
Mówcie mowa polska ; wysprzęglik
Do rzeczy ; głupi nie jestem no powiedzmy zielony
co nieco wiem i chciałem tylko to wyczyścić i nasmarować
Stwierdziłem aby to dobrze zrobić trzeba roznitować nawiercic i nagwintować skręcić przed tem nasmarować
I tak zrobiłem IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
PO kilku dniach wysprzęglik padł Sad  Dlaczego?
Nic nie uszkodziłem ale moje podejrzenie jest takie;
Tam są jakieś magnesiki  czujniki nie ? Czy coś w tym stylu
Moje domniemanie jest takie że ; podczas wiercenia nitów są opiłki i niewiem czy jakiś opiłek nie narobił bałaganu
Mimo mycia taki mały opiłek może wpitolić się tam gdzie nie potrzeba Sad i czujnik padnie Sad no i hitler kaput
ELM dobrze gadał błąd 702 elektryczny czyli wysprzeglik gut ele czujnik kaput!!!
 Odpowiedz
 Kanapa 
Tam nie ma magnesów - jest silniczek elektryczny.
Już kilka osób po grzebaniu w aktuatorze vel wyprzęgliku zaliczyło jego zgon. Szczególnie w 451.
Było kiedyś takie powiedzenie wśród użytkowników starych mercedesów.
"Jeżeli nie wymieniłeś na czas oleju w przekładni to nie ruszają - niech jeździ do końca na tym samym smarze."
Próba wymiany kończyła się często wymianą całego podzespołu.
W 450 to są już stare elementy - mają minimum 11 lat.
Niestety zmiana warunków pracy może grozić tym że układ który jakoś takoś pracował po dostaniu nowych obciążeń ulega uszkodzeniu.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
 modusoperandi 
Naczytałem się trochę o awariach akuatora i chcąc być na to przygotowany, zakupiłem na wszelki wypadek jeden na zapas. Jakby co, to go może by mi się udało w trasie zmienić (jeśli jakoś się wczołgam pod 452). To się jednak okazuje, że to nie taka prosta sprawa i trzeba ów 'dinks' ustawić jeszcze odpowiednio...
 Odpowiedz
 ŁYSY13 
Było nie roznitowywac .
Nawala z przebiegu km
Smarujemy delikatnie od strony silniczka .
Dałeś smar i biedak nie dał rady ruszyć

Pozdrawiam Łysy 13
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
 Lolek 
Ustawienie jest proste, natomiast po wymianie siłownika trzeba do niego przyuczyć komputer. Służy do tego specjalistyczne oprogramowanie dostępne jedynie w SD. Najlepiej w stacji mesia, ale jest też już kilka w prywatnych rękach.
 Odpowiedz
 modusoperandi 
No i mnie ostatnio także dopadło - pierwszy raz dane mi było zobaczyć owe trzy kreski.
Dojechałem do końca drogi, musiałem zgodnie ze znakami zatrzymać samochód, co zrobiłem i na ekranie pojawiły się trzy kreski.
Wyłączyłem silnik, włączyłem ponownie i kreski zniknęły na korzyść ukochanej litery N.
Mieliście coś podobnego? Jest to oznaka zbliżającego się końca wysprzęglika?
 Odpowiedz
 CodeBoy 
(18.10.2017, 09:06)modusoperandi napisał(a): No i mnie ostatnio także dopadło - pierwszy raz dane mi było zobaczyć owe trzy kreski.
Dojechałem do końca drogi, musiałem zgodnie ze znakami zatrzymać samochód, co zrobiłem i na ekranie pojawiły się trzy kreski.
Wyłączyłem silnik, włączyłem ponownie i kreski zniknęły na korzyść ukochanej litery N.
Mieliście coś podobnego? Jest to oznaka zbliżającego się końca wysprzęglika?

Jeśli to pierwszy raz, to niekoniecznie musi być koniec wysprzeglika, może być też np ułamany przewód prowadzący do wysprzeglika. Na początek dobrze jest podpiąć się pod SD i on pokaże ile % pozostało na wysprzęgliku. Po tym łatwo oszacować czy to już koniec czy jakiś błąd elektryczny.
 Odpowiedz
 Lolek 
Może też być przypadkowe zablokowanie silniczka zmiany biegów, albo jakiś czujnik ana skb podał mylną wartość. Trzy kreski to na nasze "niemożność zmiany biegu".
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kupno/naprawa przycisku do przełączania na automat Jgorzola 10 653 17.02.2017, 14:59
Ostatni post: Qaptur
  Regulacja aktuatora... damian102 13 3.489 07.10.2015, 23:24
Ostatni post: damian102
  Aktuator po tuningu, tuning aktuatora kasiunqa 24 7.572 19.08.2014, 14:31
Ostatni post: sasklacz
  Sprzęgło czy aktuator ???? kamiloo98 11 5.647 10.12.2010, 23:11
Ostatni post: biedronka



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu