Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Aktuator regulacja, ustawienie, skrzypienie, smarowanie - naprawa, konserwacja

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Aktuator regulacja, ustawienie, skrzypienie, smarowanie - naprawa, konserwacja
 krzyss 
Dzien dobry, smartowicze Cie witaja.
Silnik kaput Smile wszystko na to wskazuje, dlugo go masz ?
 Odpowiedz
 metody 
Kolego Sarzyk, informacja o momencie w ktorym sprzeglo zaczyna przenoscic moment obrotowy jest bardzo istotna w kwestii , aktuator lapa sprzegla sprzeglo i skrzynia biegow,
Regularne przeprowadzanie kontroli ocierania sprzegla jest istotne gdyz ten parametr dosc dynamicznie zmienia sie w naszych autach choc by ze zuzyciem samego sprzegla, a jest istotny bardzo w regulacji i dzialaniu aktuatora co przenosi sie na jakosc dzialania sprzegla i zmian biegow..
Niestety inzynierowie postawili na koniecznosc kozystania z serwisu i tu jest problem gdyz jesli ktos nie robi tego regularnie nawet nie wiem co to znaczy , sprzeglo i jego kontroler zaczyna pracowac na nieaktualnych parametrach i zmiany biegow sa bardziej odczowalne i malo przyjemne ,
Objawy czesto mylone ze zniszczonym sprzeglem co skutkuje przedwczesna jego wymiana.
Niestety instalacja elektryczna aktuatora i czujnikow predkosci obrotowej skrzyni biegow czasem niedomaga i procedura na komputerze nie powiedzie sie i pacjent jezdzi dalej ,
Ogladalem kazdy element przeniesienia napedu czujnikow i aktuatora i mysle , ze inzyniery powinni byli zaszyc procedure kontroli ocierania sprzegla w oprogramowanie silnika i powinno byc pod samokontrola smarta bez udzialu mechanikow a tak zaniedbania mszcza sie tym ze nawet nie wiadomo co ile uzytkownik powinien pojechac na SD i owa kontrole przeprowadzic.
 Odpowiedz
 psuwacz 
(24.02.2018, 17:53)metody napisał(a): Tak sie zastanawiam czy ja jezdze innym smartem niz wszyscy.faktycznie smart nie zmienia biegow jak m3 od bmw ale u mnie wszystko odbywa sie w jak najbardziej dopuszczalnym tempie , w gore i w dol ,
moj smart zaraz bedzie pelnoletni i faktycznie odkad naprawilem wiazki od aktuatora i czujnikow sb i wreszcie moge raz na kilka miesiecy zrobic dopasowanie ocierania sprzegla , skrzynka smiga jak milo , czego i wam zycze.

(25.02.2018, 13:50)sarzyk napisał(a): Kolego metody mógł byś bardziej szczegółowo opisać co dokładnie robisz?

Wetnę się w temat, wydaje mi się, że wiem o co chodzi Smile Generalnie Smart jest bardzo wdzięcznym pojazdem, jak się odpowiednio zadba o elektrykę, a ja od dłuższego czasu na forum niczym prozelita ewangelizuję wszystkich, żeby przeglądali elektrycznie dokładnie swoje zabawki. Nie tylko stan wizualny wiązki, ale też ciągłości, oporności i nawet takie banalne rzeczy jak poprawny przebieg wiązki. Szczególnie między nadwoziem a silnikiem (za fotelem kierowcy aż do okolic filtra powietrza) Wszystko powinno być elegancko zaizolowane (np. tasmą Scapa 2501 albo parciana Coroplast 8550 ) i pospinane gdzie trzeba na trytki. Jeżeli już wiesz, że wszystkie połączenia są sprawne, to błąd który ewentualnie się pojawi będzie faktycznie dotyczył konkretnej usterki a nie wyskoczy od tak sobie i zniknie - do następnej dajmy na to - ulewy...



Odnośnie adaptacji, ja robię przy wymianie oleju zazwyczaj - i wystarcza (mój roczny przebieg to ok 30kkm - wymiana mniej więcej trzy razy do roku)
 Odpowiedz
 Kierownik 
Witajcie klubowicze!

Słuchajcie piszę wprost bo mam już trochę spory problem :( liczę na waszą pomoc...
Jechałem moim smartem na zakupy, stojąc na światłach słyszałem jakieś niepokojące zgrzyty z silnika, ruszając trochę szarpało i jakoś się udało dojechać do sklepu, ale do domu już nie :(
Odpala normalnie, próbując wbić na bieg słychać jakby chciał wrzucić ale nie umiał i na wyświetlaczu pojawia się 0. Obojętnie czy na 1 czy na R próbuję wbić.
Wróciłem na lawecie do domu, poczytałem trochę na forum. Przesunąłem akutator na maxa w stronę skrzyni i przez chwilę było ok ale problem wrócił. To objaw końca sprzęgła ? (już ma około 120tyś najechane)

I drugie pytanie, czy wymiana oleju w skrzyni może spowodować jakieś problemy? Bo ktoś mi kiedyś powiedział, że jak stary wymienię na nowy (mobil atf d 21065) to padnie skrzynia..
 Odpowiedz
 speedykielce 
Witam. Mój sprzecik już to i nie przyjemne szarpniecia przy zmianie biegów. Może ktoś pomoże w ustawieniu akutatora. No i ż tego co mówicie trzeba będzie na kompa. Który z Panów cyknie mi to bo wiem że macie sprzęt i wiedzę oraz umiejętności w tym temacie. Mój projekt x ( smarcik) prawie skończony ale po drodze chce usunąć techniczne niedociągnięcia. Help please
 Odpowiedz
 krzyss 
Stawiam na akutator, jesli fabryczny to juz swoje lata ma..
 Odpowiedz
 sewcio 
Nic w tym aktuatorze nie ma wielkiego... Prosty mechanizm wysuwający i chowający trzpień, który steruje sprzęgłem + prosty silniczek, który można oddać do regeneracji, prosząc, aby przyspieszyli jego reakcję o około 10-15%, jeśli tylko potrafią. Po wyczyszczeniu i złożeniu wszystkiego, dajemy trochę białego smaru litowego w miejsca, gdzie jakieś elementy ocierają się o siebie. Potem zakładamy uszczelkę i zakręcamy klapkę śrubkami, oczywiście jak ktoś sobie wcześniej nagwintował otwory fabryczne. Jak ktoś chce mieć pewność, że będzie super szczelne, to wystarczy przejechać lekką warstwą silikonu po łączeniu naokoło. Potem zakładamy na samochód, dokręcamy lekko 3 śruby torx, żeby można było jeszcze dopchnąć aktuator w stronę skrzyni. Dopychamy do momentu kiedy poczujemy opór i tak zakręcamy. Nie ma bata, żeby nie działało dobrze..., chyba że ktoś ma wiązkę elektryczną gdzieś przetrąconą...
U mnie dodatkowo jest jeszcze sprężyna wymieniona w aktuatorze na około połowę miększą, ale o centymetr dłuższą. Biegi śmigają, aż miło. Skrzynia nigdy się nad niczym nie zastanawia, tylko zmienia biegi w każdej sytuacji jak należy...
 Odpowiedz
 majster86 
sewcio napisałeś "U mnie dodatkowo jest jeszcze sprężyna wymieniona w aktuatorze na około połowę miększą, ale o centymetr dłuższą." a znasz dokładne parametry tej sprężyny tj długość średnica i średnica drutu z jakiego została wykonana? Chodzi o to aby kupić coś co już jest sprawdzone przed demontażem, żeby potem auto za długo nie stało
 Odpowiedz
 Lukd79 
Ja miałem od jakiegoś czasu taki objaw:
Jadę moją450-tką a ona w nieoczekiwanych momentach gaśnie...pojawiają się trzy kreski...pojazd unieruchomiony.
Taka sytuacja w różnych momentach się powtarzała.
Wyjąłem aktuator, otworzyłem go. Nasmarowalem, ale bez wyjmowania części. Obawiałem się ze coś zepsuję. Założyłem na samochód, dokrecilem... i znów to samo...
Pojezdzilem trochę i chyba jak smar wszędzie dotarł to problem ustąpił...

Mimo wszystko obawiam się ze nie jest OK. Chyba za jakiś czas czeka mnie kupno nowego Sad.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 Odpowiedz
 marcinmobil 
Popękana sprężyna znam to [Obrazek: 0987fe36c0a81f746446b5a976f09f89.jpg][Obrazek: 5e052480678b957405b32c04a5bb9488.jpg]
Założyłem delikatniejszą i lata jak złoto


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
była  UMBRELLA  jest  FOX
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kupno/naprawa przycisku do przełączania na automat Jgorzola 10 5.887 17.02.2017, 14:59
Ostatni post: Qaptur
  Regulacja aktuatora... damian102 13 15.589 07.10.2015, 23:24
Ostatni post: damian102
  Aktuator po tuningu, tuning aktuatora kasiunqa 24 16.476 19.08.2014, 14:31
Ostatni post: sasklacz
  Sprzęgło czy aktuator ???? kamiloo98 11 11.775 10.12.2010, 23:11
Ostatni post: biedronka



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu