Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

aku do smarta rocznik 2001

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
aku do smarta rocznik 2001
#1
 P.I.W.O. 
Witam, jaki można włożyć największy, najmocniejszy aku do smarta?
mam smart fortwo rocznik 2001

Oraz jaki mam kupić do niego prostownik kóry ładuje aku dość szybko
 Odpowiedz
#2
 raffa 
Akumulatory montuje się takie, jakie były zaprojektowane do wydajności danej instalacji elektrycznej. Montaż większego akumulatora spowoduje, że będzie on niedoładowywany. I będzie szybciej tracił swoje właściwości.

Prostownik służy do ładowania rozładowanego akumulatora, w przypadku akumulatorów kwasowo-ołowiowych zaleca się ładowanie prądem wynoszącym maksymalnie 1/10 pojemności akumulatora.

Ja w swojej 700 cabrio (czyli elektryka poliftowa) mam oryginalny smartowy akumulator o pojemności 62 Ah i prądzie rozruchowym 480A.

Akumulator powinien ładować się w trakcie jazdy z alternatora. Prawidłowe napięcie ładowania wynosi ok. 14,4 V. Doładowywanie może być konieczne tylko w przypadku krótkich, powtarzających się przejazdów, podczas których pobór prądu na rozruch jest większy, niż prąd uzyskany z alternatora podczas jazdy.

W innych przypadkach należy sprawdzić układ ładowania i wyeliminować problemy. Zacznij od sprawdzenia / czyszczenia klem na akumulatorze, styków na alternatorze, połaczeń kabli do masy (zarówno przy akumulatorze, jak i przy silniku / alternatorze). W 19-letnim samochodzie połączenia mogą być zaśniedziałe i stwarzać za duży opór.
 Odpowiedz
#3
 P.I.W.O. 
klemy i styki są czyste (czyszczę je raz w roku), trochę szkoda że nie da się włożyć mocniejszego , trudno.
A jaki prostownik byś polecił?
 Odpowiedz
#4
 raffa 
Wyczyść raz, a porządnie, nasmaruj np. smarem miedziowym i nie będzie potrzebne kolejne czyszczenie przez kolejnych kilka lat, bo nie będzie się miało co utlenić.

Ja akurat mam ładowarkę CTEK 5.0, ale podobno porównywalne opinie, za o wiele mniejszą kasę mają ładowarki z marketów, np. z Lidla.

Jedyny problem jest taki, że taka ładowarka nie zrobi gęstości elektrolitu, więc potrzebne jest sprawne ładowanie w samochodzie. No i nie włączy się, gdy napięcie akumulatora spadnie poniżej jakiegoś założonego poziomu, chyba coś około 10V. Wtedy potrzeba na trochę podpiąć zewnętrzne zasilanie: zwykły, stary prostownik (mam taki radziecki, czasami używam), booster (czyli starter), albo inny akumulator na kablach. Ładowarka zobaczy napięcie, wystartuje i potem można odpiąć, a ona dalej będzie ładować.
Zaletą tych ładowarek mikroprocesorowych jest to, że odłączają się same po doładowaniu akumulatora, często mają dodatkowe programy, no i można do nich dokupić (a czasami są w komplecie) złączki, które podłącza się na stałe do akumulatora, a w przypadku potrzeby doładowania do hermetycznego gniazda podpina się ładowarkę.Teoretycznie można to robić bez odpinania zasilania od samochodu.
 Odpowiedz
#5
 Bobasspr 
P.i.w.o. najważniejsze sa pomiary, nawet zwyklym multimetrem z lidla czy tam z kauflanda. Jesli masz problemu ze slabym ladowaniem, pomierz napiecie na kolkach akumulatora i zanotuj na forum wartości. Pomozemy. W450 glownym winowajca jest zgniły przewód masowy z tyłu (plecionka) mozesz bez klopotu go sam wymienic, i to samo tyczy sie masy przy akumulatorze. Wystarczy i tu tu i tam dolozyc drugą, nową plecionke i spadki piwinny byc znikome
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ekran nie wygasa / pada aku Emiliano 2 1.895 21.11.2017, 12:36
Ostatni post: na-tusska
  Webasto smart cdi 2001 agnese 5 3.122 04.09.2013, 19:35
Ostatni post: agnese



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości



Menu