Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

ALTERNATYWY DLA SMARTA?

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
ALTERNATYWY DLA SMARTA?
#31
 psuwacz 
Jak iQ źle to może... Cygnet? Very happy
 Odpowiedz
#32
 Kovval 
(05.04.2019, 21:57)psuwacz napisał(a): Jak iQ źle to może... Cygnet? Very happy

Cygnet o tak i cena przystępna. Używki od 35000 szkoda ze euro Very happy
mówi mi wewnętrzny głos.. że tu nie chodzi o siłę, nie chodzi o moc...
 Odpowiedz
#33
 Smarkacz 
(05.04.2019, 21:57)psuwacz napisał(a): Jak iQ źle to może... Cygnet? Very happy

Cygnet to nadal brzydkie kaczątko Toyoty, ale droższe od oryginału o rzad wielkości. Gdybym nie miał innego wyboru to zdecydowałbym sie jednak na oryginalne IQ Toyoty a zaoszczędzone w ten sposób fundusze, przeznaczyłbym na jakiegoś używanego roadstera, lub małą terenówkę do zabawy.

IQ to naprawdę świetne autko użytkowe, które z czystym sumieniem polecałbym ludziom jako konia roboczego, jedynego w rodzinie, jednak widzę na forum, że większość z nas posiada kilka aut w rodzinie a Smarta traktuje głownie jako zabaweczkę z opcją użytkową a do tej roli moim zdaniem IQ nie predysponuje. Wink
 Odpowiedz
#34
 PatiEK 
IQ ma większe walory użytkowe i lepsze właściwości jezdne. Na zabawkę tez się nadaje


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 Odpowiedz
#35
 Kovval 
(06.04.2019, 06:44)Smarkacz napisał(a):
(05.04.2019, 21:57)psuwacz napisał(a): Jak iQ źle to może... Cygnet? Very happy

Cygnet to nadal brzydkie kaczątko Toyoty, ale droższe od oryginału o rzad wielkości. Gdybym nie miał innego wyboru to zdecydowałbym sie jednak na oryginalne IQ Toyoty a zaoszczędzone w ten sposób fundusze, przeznaczyłbym na jakiegoś używanego roadstera, lub małą terenówkę do zabawy.

IQ to naprawdę świetne autko użytkowe, które z czystym sumieniem polecałbym ludziom jako konia roboczego, jedynego w rodzinie, jednak widzę na forum, że większość z nas posiada kilka aut w rodzinie a Smarta traktuje głownie jako zabaweczkę z opcją użytkową a do tej roli moim zdaniem IQ nie predysponuje. Wink

IQ, koniem roboczym i jako jedyne auto w rodzinie Laughing Chyba nie o tym samym aucie rozmowa się toczy Rolleyes
mówi mi wewnętrzny głos.. że tu nie chodzi o siłę, nie chodzi o moc...
 Odpowiedz
#36
 Smarkacz 
(06.04.2019, 12:50)Kovval napisał(a): IQ, koniem roboczym i jako jedyne auto w rodzinie Laughing Chyba nie o tym samym aucie rozmowa się toczy Rolleyes

Pamiętaj, że wciąż rozmawiamy o autkach do 3 metrów, takie założenie sobie daliśmy a w tej kategorii nie ma wielkiego wyboru. Wink
Poniżej na dowód wklejam fragment naszej rozmowy:

Cytat:Smarkacz
(04.04.2019, 10:49)PatiEK napisał(a): Różne można brać kryteria szukać alternatywy dla Smarta. Jeśli chodzi o rozmiar samochodu (długość) jedyna alternatywa to IQ - dłuższe o 30 cm. Wszystko inne ma już 3,5m długości lub więcej.

Zgadzam się z Tobą w 100%!
Jedyne sensowne kryterium to wielkość (długość poniżej 3 metrów)

Spalanie to mało obiektywne kryterium, gdyż moje obydwa Audi A6 z silnikami 2,5 litra na autostradzie w przedziale 110-120 km/h zużywają 4,4L/100km! To najbardziej wypasione egzemplarze dostępne na rynku, wiec posiadają mnóstwo ficzerów odpowiedzialnych za pobór prądu, obciążenie alternatora i zużycie paliwa a pomimo to palą porównywalnie do Smarta (chcę zamienić je na Smarta Roadstera, lub Suzuki Jimny) Evil or very mad
 Odpowiedz
#37
 psuwacz 
Na fali tych dywagacji dzisiaj znów się wkręciłem na jazdę próbną. No, niech będzie - d... nie urywa jeśli chodzi o pozycję za kierownicą. Fotele takie sobie. Ale prowadzi się satysfakcjonująco. Co nie zmienia faktu, o który tu cała burza się odbywa - Smart nie może sobie poradzić w segmencie, który sam stworzył i w zasadzie nie ma w nim konkurencji. Coś się specom od marketingu nie udało. Jak wszyscy doceniam wymiary Smarta. Doceniam stylówę. Do miasta nic mi więcej nie potrzeba, wróć! W trasę w sumie też, ale to schorzenie częste na forum...

Nie ma alternatywy dla Fortwo!!![Obrazek: bebaf29ce14e46c9269060dc9eb4d303.jpg]

Wysłane z mojego STV100-4 przy użyciu Tapatalka
[Obrazek: 412338.png]        Dobrze gadam? Dodaj do REP-u, nie krępuj się! 
 Odpowiedz
#38
 Smarkacz 
TEN POST DEDYKUJĘ WSZYSTKIM MALKONTENTOM,
KTÓRZY NARZEKAJĄ NA WYSOKIE CENY SMARTÓW Very happy

Oto wytwór myśli chińskiego inżyniera-"designera" okraszony szaleństwem umysłu i pazernością chińskiego księgowego.
Przedstawiam Wam ZD D2S Idea BRAWA! Wyceniony na 95tys PLN!  Laughing
Poniżej cytat z Dziennika.pl

"Autko debiutujące na polskim rynku waży ok. 700 kg, ma 2,8 m długości i 1,54 m szerokości. Sercem jest silnik elektryczny o mocy 30 kW (90 Nm). Przyspieszenie od 0 do 50 km/h powinno trwać ok. 7 sekund. [b]Czas ładowania wystarczający do przejechania 100 km to 4 godziny, a ładowanie do pełna zajmie ok. 7-8 godzin. Żywotność akumulatorów polimerowo-litowych obliczono na 2 tys. cyklów. Zasięg? Około 200 km.
[/b]
Cytat:– Jest odpowiednio szybki i zwinny, może poruszać się buspasem i parkować w strefach płatnych za darmo, a koszt przejechania nim 100 kilometrów można porównać z kosztem zakupu filiżanki kawy – mówi dziennik.pl Adam Pietkiewicz, prezes Holdingu 1.
[Obrazek: 11770588-zd-d2s-900-554.jpg]
Samochód jest wyposażony w nawigację, łączność Bluetooth oraz hotspot WiFi, a nawet kamerę parkowania. Skórzana tapicerka na siedzeniach. Wnętrze sprawia wrażenie solidnego / dziennik.pl
Importer ZD D2S na dowód podsuwa przykładowe wyliczenia dla nocnej taryfy G12 obowiązującej w Krakowie. Tam 1 kWh kosztuje 0,33 zł (plus VAT). Chiński e-samochód na 100 km ma zużywać 13,7 kWh, czyli pokonanie 100 km powinno kosztować 3,7 zł. Z tych samych rachunków spółki EVP wynika, że przejechanie 100-kilometrowego dystansu małym autem miejskim z silnikiem spalinowym przy cenie benzyny 4,10 zł/litr będzie 10 razy droższe - użytkownik zapłaci 37 zł.
[Obrazek: 11770654-zd-d2s-900-554.jpg]
Bagażnik o pojemności 274 l z powinien sprostać potrzebom dwóch pasażerów ZD D2S / dziennik.pl
Ale nie tylko kosztami podróżowania Electric Vehicles Poland chce przekonać Polaków do ZD D2S. Z badań wynika, że kierowców nad Wisłą odstraszają: cena, niedostatek stacji ładowania, niska wartość elektryka przy odsprzedaży powodowana m.in. obawami o trwałość baterii oraz trudne do przewidzenia koszty obsługi technicznej.
[Obrazek: 11770760-zd-d2s-900-556.jpg]
Jak usłyszeliśmy samochód składa się z 496 części, więc serwis będzie bardzo prosty, szybki i tani. Dla porównania klasyczny samochód spalinowy to ok. 25 tys. elementów / dziennik.pl
[i]– Nie oferujemy samochodów ZD do zakupu za gotówkę. Auto będzie dostępne tylko w wynajmie długoterminowym dla klientów biznesowych oraz indywidualnych [/i] – mówi Mateusz Wiślański, dyrektor operacyjny EVP. – Usługa jest kompleksowa. W cenie zawarte jest finansowanie, amortyzacja, pełne ubezpieczenie, samochód zastępczy, serwis wraz z częściami zamiennymi, obejmujący także bezpłatną wymianę baterii, jeśli te utracą swoją skuteczność – wyjaśnia.
[Obrazek: 11770339-zd-d2s-900-554.jpg]
ZD D2S / Materiały prasowe
Z oferty EVP wynika, że całkowity koszt wynajmu D2S przy umowie na 4 lata wyniesie 1200 zł netto/miesiąc. Zakładając średni miesięczny przebieg na poziomie 2 tys. km koszt jazdy (ładowanie po stawkach taryfy nocnej G12) ma wynieść ok. 75 zł netto miesięcznie (rocznie niecałe 900 zł).
[Obrazek: 11770407-zd-d2s-900-556.jpg]
Wymiary ZD D2S: długość – 2763 mm; szerokość – 1539 mm; wysokość – 1524 mm / dziennik.pl
– Korzystanie w tym samym okresie z samochodu spalinowego, zużywającego podczas jazdy w mieście 9 l/100 km oznacza dziesięciokrotnie wyższy koszt jazdy. Użytkownik elektrycznego samochodu ZD D2S zaoszczędzi zatem 8100 zł netto rocznie i 32 400 zł w okresie czterech lat. Dodatkowe oszczędności wynikają z bezpłatnego parkowania w strefach płatnych dla samochodów spalinowych – kwituje Wiślański.

[Obrazek: z23914146V,ZD-D2S.jpg]

[Obrazek: z23914140Q,ZD-D2S.jpg]

[Obrazek: 1503269912-8fbe6b8634b3ff80bad33.jpg]


Niezbyt profesjonalny test tego autka:


 Odpowiedz
#39
 Kovval 
(06.04.2019, 14:03)Smarkacz napisał(a):
(06.04.2019, 12:50)Kovval napisał(a): IQ, koniem roboczym i jako jedyne auto w rodzinie Laughing Chyba nie o tym samym aucie rozmowa się toczy Rolleyes

Pamiętaj, że wciąż rozmawiamy o autkach do 3 metrów, takie założenie sobie daliśmy a w tej kategorii nie ma wielkiego wyboru. Wink
Poniżej na dowód wklejam fragment naszej rozmowy:

Cytat:Smarkacz
(04.04.2019, 10:49)PatiEK napisał(a): Różne można brać kryteria szukać alternatywy dla Smarta. Jeśli chodzi o rozmiar samochodu (długość) jedyna alternatywa to IQ - dłuższe o 30 cm. Wszystko inne ma już 3,5m długości lub więcej.

Zgadzam się z Tobą w 100%!
Jedyne sensowne kryterium to wielkość (długość poniżej 3 metrów)

Spalanie to mało obiektywne kryterium, gdyż moje obydwa Audi A6 z silnikami 2,5 litra na autostradzie w przedziale 110-120 km/h zużywają 4,4L/100km! To najbardziej wypasione egzemplarze dostępne na rynku, wiec posiadają mnóstwo ficzerów odpowiedzialnych za pobór prądu, obciążenie alternatora i zużycie paliwa a pomimo to palą porównywalnie do Smarta (chcę zamienić je na Smarta Roadstera, lub Suzuki Jimny) Evil or very mad

Rozmowa o autach do 3m a alternatywa dla smarta fiat 500 chyba po dzwonie. 

Ps. Suzuki jimny fajny ale w teren, na drogę się to auto nie nadaje takie moje zdanie i spalanie benzyny z 10 litrów nie z chodzi. Chyba ze ten nowy ale nie miałem przyjemności testować a i okres oczekiwania 2 lata.
mówi mi wewnętrzny głos.. że tu nie chodzi o siłę, nie chodzi o moc...
 Odpowiedz
#40
 Smarkacz 
TYM RAZEM BĘDZIE TANIO, ALE DLA 3 OSÓB!
ZEV T3-1 Micro

Powyższy Chińczyk okazał się niewiarygodnie drogi jak za prymitywne wykończenie i fatalne osiągi. Prawie nikogo na forum nie zainteresował, wiec teraz inna, taniutka alternatywa dla Smarta!

W podstawowej konfiguracji, która kosztuje ok. 5500 USD, nasz trzykołowy maluszek może rozpędzić się do 50 km/h, a jego zasięg wynosi 100 km (72 V, 6kwh 60ah). Pojazd ma wbudowaną ładowarkę. Można podłączyć go do zwykłego gniazdka. Istnieje możliwość zamówienia auta z większym akumulatorem (cena zaczyna się wówczas od 9000 USD).


[Obrazek: maxresdefault.jpg]

Pojazd posiada silnik elektryczny o mocy 4 kilowatów. Pusty ZEV T3-1 Micro waży 360 kg. Całkowite wymiary pojazdy to 2380 x 1200 x 1585 mm. Rozstaw osi mierzy 1620 mm.

[Obrazek: e-rickshaws-t3-1-pune.jpg]

Przednie koło ma średnicę 13 cali (opona 135/70), dwa tylne – po 12 cali (opona 130/60). Prześwit wynosi 135 mm. Producent zastosował hydrauliczny układ hamulcowy z tarczami i klockami. Dodatkowo pojazd ma mechaniczny hamulec postojowy na tylnych kołach.

[Obrazek: ZEV3.jpg]


[Obrazek: T-31+Micro+rear+seat+capacity.jpg]

[Obrazek: ZEV4.jpg]

[Obrazek: ZEV9.jpg]

[Obrazek: ZEV10.jpg]

[Obrazek: ZEV7.jpg]

Na koniec niespodzianka. Nie jest to pojazd chiński, ani nawet produkowany w Chinach.
Made In USA!


Co o nim myślicie, jako o alternatywie Smarta?
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Rabaty na Shell dla członków ADAC Kanapa 11 8.386 01.11.2018, 20:00
Ostatni post: obwd-crash
  Projekt dla Gatta symek12 2 2.794 14.02.2016, 23:28
Ostatni post: symek12
  Rabaty dla ClassicSmart Kanapa 7 4.439 09.07.2013, 21:09
Ostatni post: PKO



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu