Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

AMBILIGHT - info i pytanie

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
AMBILIGHT - info i pytanie
#1
 Marcin3107 
Witam
Od wczoraj do 450 cdi dołączył 453 na wolnossaku w automacie. No i to czego bardzo nie lubię - absolutna ciemność poniżej zegarów. W 450 dołączyłem sobie dwie diody i podpiąłem bezpośrednio do instalacji od zapalniczki - zapalają się wraz z zapłonem.

W niektórych wersjach 453 jest już ambilight, w skład którego wchodzą oświetlenie nad nogami (o to mi chodzi), oświetlenie "szufladki" i oświetlenie kieszeni w drzwiach. 

Oświetlenie nóg jest z diody która zamontowana jest w otworze który jest w każdym 453. Zamówiłem więc dwie takie diody i... miła niespodzianka - 38zł sztuka Smile    Gorzej z wtyczką, więc zdecydowałem się dolutować kabelki z inną wtyczką. Wszystko już mam na stole polutowane i świeci pięknym bursztynowym światłem.

I teraz pytanie. Gdzie najlepiej i najmniej inwazyjnie wpiąć się w plusa po zapłonie albo po światłach ? Rozważam nawet podpięcie się pod zapalniczkę (działa po zapłonie) ale zapalniczka jest z tyłu, więc trzeba będzie ciągnąć kabel - nawet jeszcze nie sprawdzałem czy można by go wsunąć bokiem pod obudowę tunelu.

Za podpowiedzi z góry dziękuję.


Załączone pliki Miniatury
   
 Odpowiedz
#2
 rogas 
Podaj numer tych świateł moze sie uda komuś sprawdzić gdzie sa wpięte fabrycznie
 Odpowiedz
#3
 mikemas 
Po światłach - do najbliższego podświetlenia przycisków
Po otwarciu drzwi - pod lampkę główną
 Odpowiedz
#4
 Marcin3107 
Numer tych lampek to:
453 820 01 00
 Odpowiedz
#5
 marcinmobil 
jesli to ma byc ambient to powinno sie zciemniac razem z licznikiem choc nie wiem czy w 453 jest taka opcja ale domniemam ze tak wiec jesli tak jest szukalbym przy liczniku najlepiej jakiejs FAZY ze tak powiem

była UMBRELLA jest RUDY
BYLA UMBRELLA JEST  RUDY
 Odpowiedz
#6
 Marcin3107 
Zrobiłem mały rekonesans, i grzebanie pod deską rozdzielczą jest dla mnie jak rozbrajanie bomby. W necie nie znalazłem nic na temat rozbierania deski w 453. Miłym zaskoczeniem jest jednak wspomniana kilka postów wyżej zapalniczka. Umiejscowiona totalnie beznadziejnie, ale... te ostatnie 20cm tunelu środkowego z zapalniczką i uchwytem na kubek jest odkręcane. Śrubka jest na dnie pojemnika na kubek. Jeśli przeczucie mnie nie myli, to po odkręceniu tej śrubki powinien być dostęp do instalacji zapalniczki.
Kabel można bez problemu wsunąć pod plastik na całej długości tunelu i wyprowadzić już pod deską.
Oświetlenie przestrzeni na nogi będzie świecić cały czas po włączeniu zapłonu. Może to nie takie rozwiązanie jak oryginalnie, ale mam to już przećwiczone w 450 - w dzień tego nie widać a po zmroku efekt jest taki jak powinien być.
 Odpowiedz
#7
 psuwacz 
Szanowny niech robi dużo fot dla potomności, jak już nam 450tki zgniją to trzeba będzie wiedzieć jak się do 453 dobrać Smile
 Odpowiedz
#8
 Marcin3107 
(29.11.2016, 23:21)psuwacz napisał(a): Szanowny niech robi dużo fot dla potomności, jak już nam 450tki zgniją to trzeba będzie wiedzieć jak się do 453 dobrać Smile

Proszę bardzo Smile Tak ta dioda świeci:


Załączone pliki Miniatury
   
 Odpowiedz
#9
 Marcin3107 
No i porażka z dostaniem się do tylnej części tunelu Sad

Po odkręceniu śruby mocującej tylną część tunelu zatrzaski trzymają tak mocno, że można ją ruszyć o jakieś pół mm. A to niestety za mało żeby zobaczyć gdzie są zatrzaski. Boję się szarpać żeby nie połamać zatrzasków, więc odpuściłem. 

Demontować deski też nie chcę więc wsadziłem głowę tam gdzie zazwyczaj pasażer ma stopy i znalazłem "światełko w tunelu". Po demontażu podstopnicy jest dobry dostęp do głównej wiązki przechodzącej przez ścianę grodziową, jak również do bezpieczników (od tyłu za schowkiem). Z braku czasu na tym zakończyłem, ale jeszcze dzisiaj do tematu wrócę.

Wrzucam kilka fotek z tego co zobaczyłem przed siedzeniem pasażera:


Załączone pliki Miniatury
           
 Odpowiedz
#10
Wink 
 Marcin3107 
ZROBIONE !!! Smile

Zaczęło się kolejną porażką. Dostęp do skrzynki bezpieczników od tyłu jest dość trudny. Gdy już znalazłem bezpiecznik który daje plusa po zapłonie (np. od zapalniczki) to zidentyfikowanie kabla po drugiej stronie było mega trudne. Postanowiłem wrócić do pierwotnego planu i podpiąć się jednak bezpośrednio do zapalniczki, ale to wymagało zdemontowania tylnej części obudowy tunelu - na której poległem dzień wcześniej. 

Znalazłem kupiony 100 lat temu zestaw narzędzi do demontażu tapicerki i po kilku chwilach cały element wyskoczył do góry. Trzyma się on na 3 zatrzaskach, które puściły po podważeniu.

   

Potem było już prosto. Wypiąłem wtyczkę z zapalniczki, przepuściłem kabel do przodu, rozebrałem wtyczkę. Kabel "+" dało się wpiąć prosto do wtyczki, natomiast "-" się do wtyczki nie zmieścił, bo były tam już 2 kable. Rozciąłem izolację i przylutowałem bezpośrednio do przewodu.

   

Poskładałem wtyczkę, wpiąłem w zapalniczkę i poskładałem całą tylną cześć obudowy tunelu.

Teraz poszło już z górki. Kabel puściłem lewą stroną tunelu, bez problemu dał się schować pod plastikiem, przy pedale gazu wyciągnąłem go i przepuściłem do góry, tam naciąłem i przylutowałem kabelki z lampki i dalszą część kabla puściłem za nagrzewnicą na drugą stronę.

Ciekawostką jest to, że tych lampek muszą być 2 rodzaje. Oczywiście ja miałem nie te co trzeba. One maja takie nacięcie w które ma wchodzić wypustka na otworze montażowym samochodu. U mnie wypustka była po drugiej stronie niż na lampce. Ostry nóż, minuta pracy i wypustek nie było Wink

Klik klik i gotowe. Po przekręceniu statyjki świecą się cały czas, jednak nie przeszkadzają. Świecą na tyle słabo (co dla jednych będzie wadą dla innych zaletą), że na czarnych dywanikach praktycznie nie widać światła. Dopiero jak coś położysz to widać że świecą. 
Do zdjęcia położyłem instrukcję bo bez niej nic nie widać. Tak to wygląda w dzień i w nocy:

   

   
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu