wilczenzo
Liczba postów: 4
Dołączył: Jan, 2017
Reputacja:
0
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Lubawa
smart fortwo 450 0,6
wilczenzo 29.01.2017, 23:48
Witam Użytkowników!
Mam wątpliwości co do bagnetu poziomu oleju, który znajduje się w moim Smarcie Fortwo (2001 r., 0,6 cm3, 40 kW). Samochodu używam jedynie tymczasowo. Chcąc mieć pewność, że mogę jeździć spokojnie - sprawdziłem poziom wszystkich płynów. Byłem zaskoczony, że poziom oleju był przekroczony o ok. 0,4-0,5 cm powyżej normy.
Ściągnąłem otworem od bagnetu nadmiar - do momentu, gdy na bagnecie było prawie maksimum. Niestety, podczas jazdy pod wzniesienie ukazała się kontrolka ciśnienia oleju, a silnik zaczął nieprzyjemnie stukać.
Pomyślałem, że może problem leży w nieoryginalnym bagnecie. Czy moglibyście napisać jaki kolor ma bagnet montowany w Smarcie? Zgodnie z informacjami z innych źródeł, przypuszczam, że oryginalny bagnet ma kolor czerwony. Chciałbym jednak mieć pewność. Jeśli znalazłaby się życzliwa osoba, która zmierzyłaby długość bagnetu - byłbym wdzięczny. U mnie bagnet ma kolor żółty i z pewnością nie wskazuje rzeczywistego stanu wspomnianego płynu.
Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
Qaptur
Liczba postów: 150
Dołączył: Aug, 2016
Reputacja:
0
Imię: Nieznajomy
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Polska
smart fortwo 450 Brabus, 1900
U mnie jest czerwony (99r 0,6cm3 40kW)
Stop dla klubowych frustratów
Lolek
Liczba postów: 2.618
Dołączył: Apr, 2006
Reputacja:
42
Imię: Ludwik
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, passion
Przekroczenie stanu oleju o 0,5 czy 1 cm nie skutkuje niczym dla silnika niebezpiecznym, Problem powstaje gdy oleju jest tak dużo że silnik nie może zamienić go w pianę i korbowody uderzają o powierzchnię oleju, takiej sytuacji konstruktor nie brał pod uwagę na pewno. Przekraczanie poziomu skutkuje również zwiększonym spalaniem oleju gdyż pierścienie nie są wstanie zgarnąć go z gładzi cylindra równie skutecznie. Natomiast latem w temperaturach wysokich i bardzo wysokich olej jest jednym z czynników chłodzących i wtedy stan wysoki to zaleta. Z całkowitą pewnością zapalenie się lampki ciśnienia i stukot z silnika to sytuacja niedopuszczalna oraz skrajnie niebezpieczna dla jego stanu.
PS U mnie jest żółty, ale ja mam cdi.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.01.2017, 06:43 przez Lolek.)
Qaptur
Liczba postów: 150
Dołączył: Aug, 2016
Reputacja:
0
Imię: Nieznajomy
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Polska
smart fortwo 450 Brabus, 1900
Najprościej będzie porównać bagnet z takim samym silnikiem 0,6 i na swoim zaznaczyć właściwy poziom oleju, za niski poziom może skończyć się remontem silnika.
Stop dla klubowych frustratów
wilczenzo
Liczba postów: 4
Dołączył: Jan, 2017
Reputacja:
0
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Lubawa
smart fortwo 450 0,6
wilczenzo 30.01.2017, 12:06
(30.01.2017, 06:42)Lolek napisał(a): Przekroczenie stanu oleju o 0,5 czy 1 cm nie skutkuje niczym dla silnika niebezpiecznym, Problem powstaje gdy oleju jest tak dużo że silnik nie może zamienić go w pianę i korbowody uderzają o powierzchnię oleju, takiej sytuacji konstruktor nie brał pod uwagę na pewno. Przekraczanie poziomu skutkuje również zwiększonym spalaniem oleju gdyż pierścienie nie są wstanie zgarnąć go z gładzi cylindra równie skutecznie. Natomiast latem w temperaturach wysokich i bardzo wysokich olej jest jednym z czynników chłodzących i wtedy stan wysoki to zaleta. Z całkowitą pewnością zapalenie się lampki ciśnienia i stukot z silnika to sytuacja niedopuszczalna oraz skrajnie niebezpieczna dla jego stanu.
PS U mnie jest żółty, ale ja mam cdi.
Cenna wiadomość - myślałem, że przekroczenie stanu trzeba natychmiast zniwelować. Z resztą nawet na korku jest napisane, że przekroczenie stanu grozi awarią. Nie wiedziałem, że 0,5-1 cm to jeszcze nie jest powód do paniki.
Co do bagnetu - zgodnie z tym, co piszecie - prawdopodobnie mam z Diesla. Chciałem dobrze, ale oczywiście jakiś "inteligentny" mechanik/poprzedni użytkownik Smarta postanowił zamienić bagnet - czegoś takiego się nie spodziewałem.
wilczenzo
Liczba postów: 4
Dołączył: Jan, 2017
Reputacja:
0
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Lubawa
smart fortwo 450 0,6
wilczenzo 30.01.2017, 12:10
(30.01.2017, 08:57)Qaptur napisał(a): Najprościej będzie porównać bagnet z takim samym silnikiem 0,6 i na swoim zaznaczyć właściwy poziom oleju, za niski poziom może skończyć się remontem silnika.
Taka opcja byłaby rzeczywiście najlepsza. Niestety, nie mam dostępu do innego Smarta. Spróbuję zapytać w sklepie motoryzacyjnym o taki bagnet. Jeśli cena nie będzie wysoka i jeśli oczywiście część będzie dostępna - kupię i nareszcie sprawdzę ile oleju jest naprawdę w silniku.
Qaptur
Liczba postów: 150
Dołączył: Aug, 2016
Reputacja:
0
Imię: Nieznajomy
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Polska
smart fortwo 450 Brabus, 1900
W zwykłym sklepie wątpię by mieli, prędzej jakiś autozłom lub Alledrogo.
Stop dla klubowych frustratów
shagger
Liczba postów: 339
Dołączył: Mar, 2015
Reputacja:
9
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: WPI
smart fortwo 450 cdi
shagger 30.01.2017, 21:37
Na korku wlewu oleju jest informacja ze nie wolno przekraczac poziomu max.Konkretnie chodzilo im o to ze nadmiar oleju w pierwszej kolejnosci prowadzi do nadmiernego dymienia i zapchania katalizatora.
Marek
Liczba postów: 1.296
Dołączył: Sep, 2015
Reputacja:
17
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart fortwo 450 cdi, passion, 2005
smart fortwo 451 cdi, BRABUS Xclusive, 2007
smart fortwo 451 cabrio, BRABUS Xclusive, 2008
Dziś juz mi sie nie chce ale jutro zmierzę długość bagnetu cdi 450 i dam znać
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
wilczenzo
Liczba postów: 4
Dołączył: Jan, 2017
Reputacja:
0
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Lubawa
smart fortwo 450 0,6
wilczenzo 30.01.2017, 23:41
Dziękuję Wam za zaangażowanie w temat! Korzystam z jakiegokolwiek forum po raz pierwszy, więc tym bardziej jestem pozytywnie zaskoczony.
Zgodnie z przypuszczeniami nie dostanę bagnetu ze sklepu. Pozostają tylko inne źródła. Jak na razie dolałem olej w nieco większej ilości, którą wcześniej ściągnąłem. Sekundy po odpaleniu stukanie ustało. Przejechałem kilka kilometrów, aby rozgrzać silnik. Jego praca wróciła do normy, jednak z ostateczną oceną wolę się jeszcze wstrzymać.
|