Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Bateria trakcyjna

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Bateria trakcyjna
#1
 Domowy 
Wracam do Smarta ale myślę o elektryku. W grę wchodzi używany - cena. I tu właśnie pytanie: ile kosztuje bateria trakcyjna do Smarta ForTwo lub gdzie kupić w Polsce od firmy naprawiającej takie baterie?
benzynka 0,6
 Odpowiedz
#2
 circoloco 
Nie pytaj nawet ile kosztuje... Znalezienie takiej baterii na rynku wtórnym to rzecz nieosiągalna. Pamiętaj też że wymiana takiej baterii to nie plug&play jak w laptopie...

Albo kup kompletnego smarta z baterią albo sobie odpuść.
 Odpowiedz
#3
 chris2 
Z tego co się orientuję,w europie 451 elektryki były sprzedawane z baterią w dzierżawie,dlatego dużo jest ogłoszeń sprzedaży auta bez baterii.Można znaleźć też ogłoszenia Smartów z bateriami, wykupionych z wypożyczalni na zachodzie albo z rynku amerykańskiego.Samych baterii nie można podobno kupić w SC w Polsce,już ktoś o tym pisał,a zakup na zachodzie,o ile jest możliwy,podobno nieopłacalny z uwagi na zaporową cenę.
 Odpowiedz
#4
 raffa 
Przerabiałem ten temat bardzo dokładnie trzy lata temu.

Tak jak pisze chris2, w Europie większość smartów ED była sprzedawana z baterią dzierżawioną, płaciło się miesięczną ratę, ale w przypadku pogorszenia się sprawności baterii poniżej jakiegoś progu, dealer po prostu wymieniał baterię na inną, a tę wyjętą oddawali do regeneracji / naprawy / utylizacji. Wiem, że część ED ze Szwajcarii miała baterię kupioną na własność.

Bardzo długo ciągnąc za język sprzedawcę części z jednego z polskich SC udało mi się dowiedzieć, że ostatnia cena kompletnej baterii w serwisie wynosiła 65 tys PLN. Podejrzewam w dodatku, że to cena netto. Ale baterie nie są dostępne w wolnej sprzedaży. Nie można ich było również zamówić, żeby serwis zamontował do kupionego niezależnie samochodu. I oczywiście nie można było wydzierżawić takiej baterii w SC.

Kontaktowałem się również z SC w Niemczech, miesięczna rata wynosiła ok. 65 EUR. Ale nie można było wydzierżawić baterii nie będąc rezydentem Niemiec. Po moich naciskach, że UE, wolny przepływ towarów i usług dealer przesłał moje zapytanie do centrali, która widząc PL przekierowała mnie w al. Jerozolimskie w Wawie. I tam temat umarł. Bo oni nie mogą wpływać na dealerów, to są 'niezależne' firmy...
 Odpowiedz
#5
 Domowy 
OK, a jak z żywotnością baterii?
 Odpowiedz
#6
 kipro1 
(12.09.2021, 10:41)circoloco napisał(a): Nie pytaj nawet ile kosztuje... Znalezienie takiej baterii na rynku wtórnym to rzecz nieosiągalna. Pamiętaj też że wymiana takiej baterii to nie plug&play jak w laptopie...

Albo kup kompletnego smarta z baterią albo sobie odpuść.

Bateria to jest PLUG and PLAY. Montujesz i działa (oczywiście jeśli jest sprawna). 



Żywotność? Nie wiem czy ktoś to sprawdził, myślę, że spokojnie 250tys km. Trzeba przejrzeć internet w poszukiwaniu samochodów elektryczych o największych przebiegach.



https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai...673a6734c2


tu mamy sprawnego z przebiegiem 156tys km
 Odpowiedz
#7
 circoloco 
(16.09.2021, 08:18)kipro1 napisał(a):
(12.09.2021, 10:41)circoloco napisał(a): Nie pytaj nawet ile kosztuje... Znalezienie takiej baterii na rynku wtórnym to rzecz nieosiągalna. Pamiętaj też że wymiana takiej baterii to nie plug&play jak w laptopie...

Albo kup kompletnego smarta z baterią albo sobie odpuść.

Bateria to jest PLUG and PLAY. Montujesz i działa (oczywiście jeśli jest sprawna). 



Żywotność? Nie wiem czy ktoś to sprawdził, myślę, że spokojnie 250tys km. Trzeba przejrzeć internet w poszukiwaniu samochodów elektryczych o największych przebiegach.



https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai...673a6734c2


tu mamy sprawnego z przebiegiem 156tys km

Przekładaj, powodzenia. Wpierw takową kup...

Przy przebiegu 150 000 km bałbym się w smarcie kluczyka do stacyjki włożyć. Smart ma malutką baterię i jakiekolwiek degradacja będzie odczuwalna w zasięgu auta.
Zobacz jak trzyma przeciętna bateria w 8 letnim laptopie czy telefonie  ....
 Odpowiedz
#8
 kipro1 
(16.09.2021, 08:57)circoloco napisał(a):
(16.09.2021, 08:18)kipro1 napisał(a):
(12.09.2021, 10:41)circoloco napisał(a): Nie pytaj nawet ile kosztuje... Znalezienie takiej baterii na rynku wtórnym to rzecz nieosiągalna. Pamiętaj też że wymiana takiej baterii to nie plug&play jak w laptopie...

Albo kup kompletnego smarta z baterią albo sobie odpuść.

Bateria to jest PLUG and PLAY. Montujesz i działa (oczywiście jeśli jest sprawna). 



Żywotność? Nie wiem czy ktoś to sprawdził, myślę, że spokojnie 250tys km. Trzeba przejrzeć internet w poszukiwaniu samochodów elektryczych o największych przebiegach.



https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai...673a6734c2


tu mamy sprawnego z przebiegiem 156tys km

Przekładaj, powodzenia. Wpierw takową kup...

Przy przebiegu 150 000 km bałbym się w smarcie kluczyka do stacyjki włożyć. Smart ma malutką baterię i jakiekolwiek degradacja będzie odczuwalna w zasięgu auta.
Zobacz jak trzyma przeciętna bateria w 8 letnim laptopie czy telefonie  ....

Nie przekładam, nie mam takiej potrzeby. Wiem tylko, że bateria jest plug and play - dementuje nieprawdziwą informację, że nie jest.

Smart ma ogromną baterie, OGROMNĄ - w porównaniu do tych o których mówisz czyli w laptopie czy w telefonie. Nie porównywałbym jednego z drugim. Uwierz mi lub nie ale w smarcie który ma 7 lat i przebieg 72 tys km - bateria NIE WYKAZUJE żadnych oznak zużycia. Zasięg jest ten co był, auto jeździ i wygląda JAK NOWE. 

Prosiłbym również, aby Ci co opierają się tylko na swoich przekonaniach czy na tym co wyczytali w intrenecie lub sami wymyślili - nie wypowiadali się na temat którego tak naprawdę nie znają. 

Moim zdaniem - dopóki nie miałeś lub nie jeździłem samochodem elektrycznym dłuższy czas - nie powinieneś go negować.
 Odpowiedz
#9
 circoloco 
(16.09.2021, 09:08)kipro1 napisał(a):
(16.09.2021, 08:57)circoloco napisał(a):
(16.09.2021, 08:18)kipro1 napisał(a):
(12.09.2021, 10:41)circoloco napisał(a): Nie pytaj nawet ile kosztuje... Znalezienie takiej baterii na rynku wtórnym to rzecz nieosiągalna. Pamiętaj też że wymiana takiej baterii to nie plug&play jak w laptopie...

Albo kup kompletnego smarta z baterią albo sobie odpuść.

Bateria to jest PLUG and PLAY. Montujesz i działa (oczywiście jeśli jest sprawna). 



Żywotność? Nie wiem czy ktoś to sprawdził, myślę, że spokojnie 250tys km. Trzeba przejrzeć internet w poszukiwaniu samochodów elektryczych o największych przebiegach.



https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai...673a6734c2


tu mamy sprawnego z przebiegiem 156tys km

Przekładaj, powodzenia. Wpierw takową kup...

Przy przebiegu 150 000 km bałbym się w smarcie kluczyka do stacyjki włożyć. Smart ma malutką baterię i jakiekolwiek degradacja będzie odczuwalna w zasięgu auta.
Zobacz jak trzyma przeciętna bateria w 8 letnim laptopie czy telefonie  ....

Nie przekładam, nie mam takiej potrzeby. Wiem tylko, że bateria jest plug and play - dementuje nieprawdziwą informację, że nie jest.

Smart ma ogromną baterie, OGROMNĄ - w porównaniu do tych o których mówisz czyli w laptopie czy w telefonie. Nie porównywałbym jednego z drugim. Uwierz mi lub nie ale w smarcie który ma 7 lat i przebieg 72 tys km - bateria NIE WYKAZUJE żadnych oznak zużycia. Zasięg jest ten co był, auto jeździ i wygląda JAK NOWE. 

Prosiłbym również, aby Ci co opierają się tylko na swoich przekonaniach czy na tym co wyczytali w intrenecie lub sami wymyślili - nie wypowiadali się na temat którego tak naprawdę nie znają. 

Moim zdaniem - dopóki nie miałeś lub nie jeździłem samochodem elektrycznym dłuższy czas - nie powinieneś go negować.

Jeżdżę samochodem elektrycznym 6 rok. Jako główne auto w rodzinie. W tym czasie miałem kilka różnych marek. Sprowadzałem też też jedne z pierwszych Fiatów 500 do Polski i nie skromnie powiem, że trochę się na tym znam. 
Smart ma malutką baterię wśród aut elektrycznych. - tak przy laptopie ma ogromną. A przy zegarku. wręcz gigantyczną. Jeśli twierdzisz że Smart ma ogromną baterię i porównujesz jej wielkość do laptopa, to gratuluje.

Niestety ale Smart EV t mizerne auto. Mimo 7 Smartów w swoim CV, stwierdzam że elektryczny Smart jest najgorszym miejskim autem elektrycznym. O ile 451 ma swoje lata to 453 już nawet nie przystoi do obecnych standardów. Taki Fiat 500 z 2013 jest o wiele bardziej zaawansowany, VW Up czy Skoda Citigo ma ponad dwa razy większą baterię, nie mówią już szybkim ładowaniu.
 Odpowiedz
#10
 kipro1 
(16.09.2021, 09:35)circoloco napisał(a):
(16.09.2021, 09:08)kipro1 napisał(a):
(16.09.2021, 08:57)circoloco napisał(a):
(16.09.2021, 08:18)kipro1 napisał(a):
(12.09.2021, 10:41)circoloco napisał(a): Nie pytaj nawet ile kosztuje... Znalezienie takiej baterii na rynku wtórnym to rzecz nieosiągalna. Pamiętaj też że wymiana takiej baterii to nie plug&play jak w laptopie...

Albo kup kompletnego smarta z baterią albo sobie odpuść.

Bateria to jest PLUG and PLAY. Montujesz i działa (oczywiście jeśli jest sprawna). 



Żywotność? Nie wiem czy ktoś to sprawdził, myślę, że spokojnie 250tys km. Trzeba przejrzeć internet w poszukiwaniu samochodów elektryczych o największych przebiegach.



https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai...673a6734c2


tu mamy sprawnego z przebiegiem 156tys km

Przekładaj, powodzenia. Wpierw takową kup...

Przy przebiegu 150 000 km bałbym się w smarcie kluczyka do stacyjki włożyć. Smart ma malutką baterię i jakiekolwiek degradacja będzie odczuwalna w zasięgu auta.
Zobacz jak trzyma przeciętna bateria w 8 letnim laptopie czy telefonie  ....

Nie przekładam, nie mam takiej potrzeby. Wiem tylko, że bateria jest plug and play - dementuje nieprawdziwą informację, że nie jest.

Smart ma ogromną baterie, OGROMNĄ - w porównaniu do tych o których mówisz czyli w laptopie czy w telefonie. Nie porównywałbym jednego z drugim. Uwierz mi lub nie ale w smarcie który ma 7 lat i przebieg 72 tys km - bateria NIE WYKAZUJE żadnych oznak zużycia. Zasięg jest ten co był, auto jeździ i wygląda JAK NOWE. 

Prosiłbym również, aby Ci co opierają się tylko na swoich przekonaniach czy na tym co wyczytali w intrenecie lub sami wymyślili - nie wypowiadali się na temat którego tak naprawdę nie znają. 

Moim zdaniem - dopóki nie miałeś lub nie jeździłem samochodem elektrycznym dłuższy czas - nie powinieneś go negować.

Jeżdżę samochodem elektrycznym 6 rok. Jako główne auto w rodzinie. W tym czasie miałem kilka różnych marek. Sprowadzałem też też jedne z pierwszych Fiatów 500 do Polski i nie skromnie powiem, że trochę się na tym znam. 
Smart ma malutką baterię wśród aut elektrycznych. - tak przy laptopie ma ogromną. A przy zegarku. wręcz gigantyczną. Jeśli twierdzisz że Smart ma ogromną baterię i porównujesz jej wielkość do laptopa, to gratuluje.

Niestety ale Smart EV t mizerne auto. Mimo 7 Smartów w swoim CV, stwierdzam że elektryczny Smart jest najgorszym miejskim autem elektrycznym. O ile 451 ma swoje lata to 453 już nawet nie przystoi do obecnych standardów. Taki Fiat 500 z 2013 jest o wiele bardziej zaawansowany, VW Up czy Skoda Citigo ma ponad dwa razy większą baterię, nie mówią już szybkim ładowaniu.

Ja? Z całym szacunkiem do Ciebie ale to Ty porównałeś baterie samochodu do baterii w laptopie czy telefonie komórkowym. Rozumiem to, że masz doświadczenie z samochodami elektrycznymi, powyższe zwrócenie się z prośbą o niewypowiadanie się dotyczyło ogółu- również ostatnie zdanie mimo, że mogłoby Ci się wydawać, że było skierowane bezpośrednio do Ciebie - było skierowane od ogółu. Tak w roli sprostowania.

Rozumiem Twoją opinię i ją szanuję. Wiem też, że coś jest w Twoich słowach jednak trzeba przyznać, że ani fiat 500, ani UP czy citigo - nie mają wymiarów smarta (Fortwo) które są KLUCZOWE w wyborze tej marki. I dla fana marki - wybór jest jednoznaczny.
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu