miksell
Liczba postów: 429
Dołączył: Jul, 2008
Reputacja:
0
Imię: Mariusz
miksell
30.11.2009, 17:26
Witam.
Mam taki problem. Gdy hamuję autem w końcowej facie włącza sie ABS.
Jednak ostatnio zszedł mi płyn hamulcowy, a sam pedał "łapał" dopiero gdy był do końca wciśnięty w podłogę.
Dałem auto do mechanika, gdzie zdiagnozowano iż za wyciek jest odpowiedzialny jest przeciekający rozdzielacz sił hamowania. Częśc kosztuje w SC ok 194 zł netto.
Wszystko fajnie, ale nie jestem do końca przekonany czy problemy z hamulcem wynikają właśnie z tej części.
Czy ktoś się spotkał z czymś takim??
pozdrawiam.
1. Usuń wyciek.
2. Sprawdź działanie hamulca.
3. Napisz nowego posta.
Nie da się na skróty.
miksell
Liczba postów: 429
Dołączył: Jul, 2008
Reputacja:
0
Imię: Mariusz
miksell
30.11.2009, 17:48
No wiem. Muszę kupić tą część. Właśnie szukam czy nie da się jej dostać gdzieś indziej (taniej) niż w SC.
Na pewno napiszę co zdziałałem.
Otóż dzisiaj, po przejechaniu Krakowa wzdłuż i wszerz, bez żadnych niespodzianek, wróciłam do domu, otworzyłam sobie pilotem bramę i pomalutku wjechałam na podjazd.
Jakież okrutne było moje zdziwienie gdy przy prędkości 10km/h nagle zabrakło hamulca!!!
TAK! deptałem po pedale jak szalona i dobre 10sekund nic!!
O mało nie wrąbałam się do salonu!! Po którymś razie podczas zrzucania z biegu wreszcie hamulec zadziałał. Smarkacz zatrzymał się 10 cm przed szybą :O
Jeśli mieliście już podobne problemy napiszcie proszę gdzie szukać problemu?!? Gdzie grzebać, co może być powodem takiego zachowania??
Póki co nie wsiadam do smarkacza, za bardzo się boję.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.09.2012, 07:53 przez rogas.)
ziemus
Liczba postów: 375
Dołączył: Jul, 2010
Reputacja:
0
Imię: Grzegorz
Skąd: Gdynia
To co pisze kanapa Ok Trzeba zrobić Ale powodem nagłego braku Hamulców może być tylko coś innego
Wyciek płynu hamulcowego albo uszkodzenie pompy Hamulcowej.
Na przyszłość Ręczny na maxa do góry i smartek powinien się zatrzymać
Chętnie dowiem się co było przyczyną Bo sam mam pod opieką smartka od niedawna
Panowie, to się zdarzyło tylko RAZ i oby więcej nie - dzisiaj prosty test na moim własnym podwórku wykazał, że hamulce działają i nic im nie dolega....
Poziom płynu hamulcowego w porządku, żadnych wycieków bo by mi plamił smarkacz całą kostkę na podjeździe a tam suchutko...
pragnę nadmienić, że już wcześniej poruszałam sprawę dziwnego zachowania ABS przy hamowaniu z małych prędkości - podstawowa diagnostyka jaką przeszedł smarkacz nie wykazała nic złego, "odłożyłam" więc temat na później - tymczasem odnoszę wrażenie, ze to właśnie tam powinnam się skupić i szukać przyczyn wczorajszego zachowania...
10km/h ..... i jak by mi ktoś pod pedał cegłówkę wsadził. tylko czułam jak coś abs jakby pompuje a hamowania nie było... kurcze szkoda ze nie chwyciłam w pierwszym odruchu za ręczny tylko deptałam po pedale jak szalona.
Dzisiaj smarkacz zachowuje się jak by się nie stało zupełnie nic. pedał miękki, ładnie hamuje i ręczny też działa jak beton ( z resztą tak jak działał cały czas)
Macie jakieś pojęcie jakie to by były koszty taki gruntowny przegląd układu hamulcowego + ew wymiana - nie wiem - czujników abs??
i jeszcze jedno, wydaje się teraz, ze ważne....
Samrkacz ma w swojej historii rachunek z 2007r w którym widnieje wpis Automatyczny Regulator Hamulca pomocniczego - sprawdzenie. ( ilość 2x) i wymianę płynu hamulcowego.
Skoro sprawdzali to już ktoś wcześniej miał jakieś problemy z hamowaniem??
Co to jest i czy byłby to dobry trop??
andrzejmc
Liczba postów: 622
Dołączył: Dec, 2009
Reputacja:
1
Imię: Mc.Finger
Skąd: Kielce (CK)
andrzejmc
17.08.2010, 10:55
Objawy które opisałaś wskazują na stary (zawodniony) płyn hamulcowy - rozgrzanie hamulców w czasie jazdy i kilka ostrzejszych hamowań powoduje tworzenie tzw. korków parowych w cylinderkach i zjawisko z którym miałaś "okazję" się spotkać - powinien być wymieniany maksymalnie co co 3-4 lata a jeśli użytkujesz autko tylko w mieście nawet częściej (2-3).
Regulator hamulca pomocniczego -ręcznego to normalna część eksploatacyjna którą wymienia się lub czyści co jakiś czas,jej zadaniem jest takie ustawienie szczęk hamulcowych (z tyłu) aby siła hamowania (ręcznego) była jednakowa w obu kołach-kompensuje zużycie okładzin.